1ste en 2de prijs: 1week gratis verblijf voor 2 personen in de Franse Alpen van intercomfort - Fam Goethals Koen (Brandstraat) - Fam Maxham Shaun - Wauwels Katline (Weerstanderslaan) 3de en 4de prijs: 1 waardebon voor culturele reis met 7-plus - Fam Joos - Hagers (R. Vekemanslaan) - Fam Begois Steve (Brandstraat) 5de prijs:strandlaken van Transeurope - Fam Verhaegen Tom (Weerstanderslaan)
Mooi weer, lekker eten, frisse sangria, animatie voor de kids en een fijn gezelschap. Wat kan een mens nog meer willen? De 4de editie was dan ook weer een succes dit jaar.
We telden 152 personen. Het aantal ligt iets lager dan vorig jaar, maar er waren reeds een deel mensen op verlof vertrokken. De datum werd nog steeds gehouden op de laatste zondag van juni. Ietwat lastig aangezien het dan ook de kanaalfeesten zijn en niet iedereen echt uitgeslapen was. De reden dat we deze datum houden is dat het nog juist voor het verlof is en dat de examens ook gedaan zijn. Ook het startschot van de zomervakantie kan op deze manier gegeven worden.
Dit jaar had het Belgisch leger (met dank aan onze Chris van de Majoor Dunloplaan) een extraatje meegegeven. Een echte klimmuur! Schitterend gewoon. Buiten het ballenbad, springkasteel (waarvoor dan weer dank aan Bart en Pascale), en de go-carts denk ik dat het voor onze kinderen zeer plezant was. Niet te vergeten was er zoals vorig jaar opnieuw een annimatieteam aanwezig die de allerkleinsten een nieuw gezichtje gegeven hebben. Shannen en haar vriendin zullen zich niet verveeld hebben.
Ook nieuw en verrijkend was de muziekgroep Laru die zeer enthousiast en afvalarm toekwamen op ons feest per tandem. Zij brachten zeker ambiance in de keet met hun gitaar en ludieke teksten. Ik weet niet welke tafel de meeste punten gehaald heeft, maar ik dacht dat het om een duel tussen de Brandstraat en de Weerstanderslaan ging? We zullen in de volgende editie een laddercompetitie voorzien zodat straten elkaar kunnen dueleren!
Toch wel een zeer welgemeende speciale dank aan alle medewerkers, de mensen die gezorgd hebben dat het materiaal ter plaatse kwam (wat zeker niet evident is) helpers, tappers (met of zonder gebroken teen) opzetters, opruimers en de kliek van de Brandstraat voor de mooie attentie. Het vergt van de organiserende ploeg toch wel veel energie en de laatste loodjes wegen steeds het zwaarst. Mee helpen bouwen aan zo'n feest is zeker zo plezant!
in het begin was er... glüwein - ontstaan van FC Europa
Op het einde van 2005 tijdens een kennismaking - tussen de vele glüweinen door - met de buren van de Rik Selleslaghslaan groeide het idee om een buurtfeest te organiseren voor de ganse verkaveling. het leek ons wel fijn om alle nieuwe buren te leren kennen en de mogelijkheid te bieden aan iedereen om mekaar te leren kennen.
Diezelfde avond werden reeds de eerste plannen gesmeed en de weken erna gingen we al naarstig op zoek naar sponsors. Van het Willebroekse gemeentebestuur kregen we 110 aan feestcheques en via de Vlaamse Gemeenschap kregen we eveneens subsidies ter waarde van 200 indien we ons feest zouden organiseren tussen de 1ste en de 11de juli. Om deze subsidies te verkrijgen dienden we een feitelijke vereniging op te richten. Zo ontstond de vereniging "FC (FeestComité) Europa"met als leden de bewoners van de Rik Selleslaghslaan. Nog in functie van de subsidies werd er een rekening geopend bij KBC en dit op naam van FC Europa. De eventuele winsten (we hoopten alvast niet onze broek te scheuren aan dit evenement) zullen op deze rekening gestort worden en gebruikt worden voor de volgende feesten.
Wij hebben alvast vele leuke en plezierige avonden beleefd met het organiseren op zich. Het vergde veel energie, maar zijn wel zeeeeer tevreden tot wat deze wijk uitgegroeid is! Zeker met al de helpende handen die zich inzetten om dit jaarlijks evenement te doen slagen is SUPER!