Vandaag het laatste dagje werkplekleren. Vandaag ging ik verder met het sorteren van de rekeninguitreksels. Wanneer deze allemaal uit de enveloppes waren mocht ik ze classeren met archiefbinders. Tegen dat ik daarmee klaar was was het al middagpauze en na mijn middagpauze mocht ik nieuwe goedgekeurde facturen alfabetisch rangschikken. Als ik daarmee klaar was hadden ze geen opdrachten meer voor mij en zeiden ze dat ik mocht verderwerken aan mijn GIP-opdrachten. Op het einde van de dag had ik nog een kleinigheidje voor iedereen meegebracht namelijk pralines, als dank voor deze leuke en gezellige week.
ik vond het zeer leuk en leerzaam, het is zeker voor herhaling vatbaar.
Vandaag mocht ik om 8 uur starten met het classeren van nieuwe betaalde facturen in mappen en rond 9 uur kreeg ik een persoonlijke rondleiding in het magazijn om de vraagjes van de GIP-opdracht op te lossen. Wanneer ik terug was op mijn afdeling mocht ik de facturen die ik maandag en dinsdag behandeld heb boeken in AXI. Om 11u30 viel helaas de server plat dus kon ik niet verder doen aan het boeken van de facturen. Iedereen moest een andere taak zoeken om zich in die tijd bezig te houden, dan deed ik verder met het classeren van de facturen Tijdens mijn middagpauze heb ik mij bezig gehouden met mijn GIP-taken. Vanaf 13 uur ging ik verder met de facturen te boeken. Ik was daarmee klaar rond 16uur en daarna moest ik de afschriften van ING die de boekhouding ontvangen had via de post uit de enveloppes halen en ze per paginanummer sorteren.
Deze morgen kwam ik om 8 uur aan op het werkplekleren. De eerste taak die ik moest doen was het verder opzoeken van de leveranciersnummers waaraan ik gisteren begonnen was. Om half 10 kwam mevrouw De Medts een bezoekje brengen om te kijken of alles in orde was en dat alles vlot verliep. Nadat ik klaar was met het zoeken van de leveranciersnummers mocht ik de kostenrekening opzoeken voor elke factuur aan de hand van dat leveranciersnummer. Als ik daarmee klaar was kreeg ik een andere taak. Ik moest het boekingsformulier aan de originele factuur nieten en die documenten dan 3 keer bestempelen, 1 keer op het boekingsformulier , 1 keer op de kopie van de originele factuur en op de originele factuur. Dan was het ondertussen al 12 uur en zat mijn werkdag er al op.
Vandaag mocht ik starten met het boeken van aankoopfacturen in het boekhoudprogramma AXI. Het was wel even wennen want het is een ander soort dan dat wat we in school gezien hebben. Daarmee was ik wel een tijdje zoet. Na de middagpauze mocht ik alle facturen die ik maandag had alfabetisch gerangschikt en ingescand kopiƫren. Die kopie moest dan bij de originele factuur zitten. Om 14uur mocht ik op zoek gaan naar het leveranciersnummer van de gerangschikte facturen, daarbij moest ik ook nog het rekeningnummer zoeken en de analytische combinatie.
deze morgen ben ik bij Jan De Nul nv aangekomen om 8 uur. van 8uur tot 10 uur moest ik facturen alfabetisch rangschikken en er stickers met een factuurnummer opkleven. Daarna moest ik de facturen nog een controleren volgens het BTW-nummer van het bedrijf. vanaf 12 uur had ik middagpauze tot 13 uur. Om 13 uur ging ik verder met het controleren van de facturen en daarna moesten ze worden ingescand op de computer. Om 13 uur kreeg ik ook nog verdere informatie over de onderneming zoals van de verschillende departementen , wat ze allemaal doen in de onderneming en wat ik allemaal nog kan verwachten; om 15 uur mocht ik andere facturen alfabetisch classeren in mappen en die mappen moesten dan benoemd worden. Om 17 uur mocht ik stoppen met werken