Vandaag moest ik mijn werk van gisteren afwerken, dat was een hele karwei dus dat duurde wel een hele voormiddag. Ik moest weer zoeken van wie al de aangekomen krediet of debetkaarten waren, toen moest ik kijken of dat ze nog in dienst waren, zowel moest ik een uitnodiging schrijven naar de klanten die hun kaarten nog moesten komen halen op het kantoor, als dat niet het geval was moest ik het kaart gewoon vernietigen. In de lunchpauze hebben we over het kantoor zelf gehad met mijn stagementor. Over de medewerkers over hoe het op dit moment gaat met het kantoor enzo... Namiddag had ik afsproken met mijn stagementor om gedurende de hele namiddag een personeelslid te observeren, ik nam dan ook vaak notities van wat zij allemaal deed. Zo kom je er elke dag meer over te weten...
Vandaag was het werk minder zwaar dan gisteren. Als eerste opdracht moest ik van 's morgens tot s' middags al de gegevens van de klanten opzoeken door hun rekeningnummer in te geven (in de computer) die een cover willen laten maken. Tijdens de lunchpauze hadden wij al de opdrachten overlopen met mijn stagementor zodat hij ook wist wat ik nog moest doen. Na de pauze had ik informatie gevraagd aan mijn stagementor over de verschillende kredieten die bestemd waren voor bedrijven. Deze informatie had ik nodig voor mijn opdracht van BHHK. Daarna moest ik opzoeken van al de verloren debetkaarten, of ze nog in dienst waren of niet. Diegene die niet meer in dienst waren moest ik vernietigen en de anderen werden aan de kant gelegd. Als laatste moest ik nog brieven sturen naar de klanten die nog een debet of kredietkaart moesten komen halen in het kantoor.
Mijn eerste dag op mijn stageplaats was heel tof. Eerst en vooral toen ik er aankwam heb ik kennisgemaakt met alle personeelsleden van het kantoor, daarna kreeg ik een rondleiding. Toen kreeg ik mijn eerste opdracht, ik moest sommige papieren over verzekeringen sturen naar de klanten. Daarna moest ik alle transacties terugzoeken in mappen en diegene die ik had gevonden moest ik inscannen. De transacties die ik niet had kunnen vinden moest ik opzoeken via de PC. Deze moest ik ook afprinten en samennieten. En dan was het eindelijk tijd om samen gezellig te lunchen van 12.30 tot 14.00. Na de lunch was het werk minder zwaar. Ik kreeg eerst alle informatie over de verschillende personeelsleden die er werkten en hun functie. Toen moest ik alle ontbrekende transacties ingeven in de computer via het programma Excell. Deze moest ik ook chronologisch sorteren. Als laatste moest ik al het commentaar bij ontbrekende en verworpen transacties uitprinten en opzoeken in dossiers.