Inhoud blog
  • Werkplekleren dag 5
  • Werkplekleren dag 4
  • Werkplekleren dag 3
  • Werkplekleren dag 2
  • Werkplekleren dag 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Werkplekleren
    Werkplekleren
    30-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplekleren dag 5

    Vandaag was de laatste dag van mijn observatieweek en deze heb ik doorgebracht met Luc in het magazijn, Ruben bij de op zoekers, en Anouar binnenland en buitenland.

    Als eerste heb ik mee gevolgd met de eerste schift van het magazijn: inscannen en verpakken. Eerst gaat men de goederen inscannen in het systeem daarna gaat men alle stukken voor dezelfde klant verpakken en een sticker ophangen met de naam van de klant. Daarna worden ze dan alfabetisch geordend zodat ze klaar zijn voor ophaaling.

    Daarna mocht ik meevolgen met Ruben, hij is op zoeker, hij krijgt mails van klanten die vragen of hij bijvoorbeeld een spiegel wil bestellen van het merk Ford. Ruben moet dan op zoeken welke referentie dit onderdeel heeft en vervolgens ook de bestelling plaatsen. Men kan ook gewoon prijs aanvragen doen voor bepaalde goederen. Natuurlijk zijn er altijd wel situaties waarin het niet duidelijk is welk onderdeel de klant bedoelt, Ruben moet deze dan contacteren en navragen welk onderdeel de klant juist wenst te bestellen. Bij deze telefonische bestellingen moeten er ook documenten ingevuld worden om te bevestigen dat deze klant effectief een bestelling geplaatst heeft via de telefoon.

    Na de pauze heb ik dan met Anouar mee gevolgd, hij was bezig met een pakket dat onderweg was naar Ghana maar dat vast zat bij de douane. Hij moest de klant in Ghana contacteren over dit voorval, zij had het traceernummer doorgegeven in de post van Ghana maar het was een foutief nummer. Vervolgens moest Anouar naar Bpost Belgiƫ bellen om het traceernummer na te vragen. Het was een juist nummer maar omdat het pakket vast zit bij de douane kan het onmogelijk getraceerd worden. Deze informatie moest hij dan ook laten weten aan onze klant. Maar zolang het pakket vast zat, zou de klant zijn goederen niet krijgen daarom moest ook de douane opgebeld worden om meer informatie te vragen want de reden van in beslag namen is onbekend. Na een lange tijd kwam de fout naar boven het pakket was verstuurd naar een verkeerd adres. Dus de klant in Ghana zou nooit het pakket kunnen afhalen bij de douane. Samen met Anouar hebben we een oplossing proberen zoeken maar die hebben we helaas niet gevonden.

    Dat was dan ook meteen de laatste opdracht van mijn observatieweek. Ik heb dit met heel veel plezier gedaan, ik zal iedereen daar zeker missen want het zijn een voor een heel lieve en vriendelijke mensen. Ik zal zeker nog eens een bezoekje brengen.

     




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per week
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs