- i (ik) - m (maan) - r (roos) - v (vis) - s (sok) - aa (aan) - p (pen) - e (en) - t (teen) - ee (een) - n (neus) - b (buik) - oo (oog) - d (doos) - oe (poes) - k (koek) - ij (ijs) - z (zeep) - h (huis) - w (weg) - o (bos) - a (tak) - u (hut) - eu (reus) - j (jas) - ie (riem) - l (bijl) - ou (hout) - uu (vuur) - g (geit) - ui (uil) - au (pauw) - f (duif) - ei (ei)
JOEPIE!! WE KENNEN NU ALLE LETTERS!
EERSTEKLASSERS!
Op deze blog blijven jullie op de hoogte van de belevenissen van onze kapoenen in het eerste leerjaar. Veel plezier!
Naar aanleiding van de jeugdboekenweek werden onze eersteklassers uitgenodigd in de Looise bib.We kregen een brief waarin stond dat er kabouters verdwenen waren en dat de mensen van de bib best wat hulp konden gebruiken om ze te vinden.Dat lieten we ons geen 2 keer zeggen.We hebben ze allemaal gevonden van 'wist je dat' tot 'leesbril'.We gingen zelfs als kabouter naar huis.Klik op de foto om meer te zien.
Gisteren kwam er een reizende poppenkast naar onze school! Ook de kleutertjes van de laatste kleuterklas van Schoot kwamen meekijken. Max en Nina vertelden en leerden ons vanalles over 'huizen bouwen'. We kennen nu zelfs een heel moeilijk woord: veiligheidscoördinator! Wie een huis wil bouwen, slechts 1 adres: het 1e leerjaar van de Heilig-Hartschool, want wij kennen er nu alles van!
Elke maandagmiddag leest juf Jella voor uit het mooie boek van 'Pluk en de Petteflet'. We mogen dan in de turnzaal gaan zitten, liggen, hangen,... terwijl we luisteren naar het verhaal. Kijk maar op de foto's!
Maandag gingen we op reis naar India. Juf Annelies begroette ons met 'Nameste'. Dat is Indisch voor 'Goeiedag'. Daarna kregen we een 'bindi' op ons hoofd en mochten we als teken van welkom onze handen wassen. Daarna deden we yoga en dronken we thee, net zoals in India. We maakten ook kennis met Mahendra, Laxmi, Lakhan en Sati. Dit zijn kinderen die het veel minder goed hebben dan wij. Toch lachen ze altijd! In de voormiddag gaan zij naar een klein schooltje, onze school is veel groter en mooier. In de namiddag moeten deze kinderen werken in de steengroeve of helpen in het huishouden. Wij gaan proberen om deze kinderen een nieuwe en mooie school te geven!