• WANDELENDE TAKKEN
  • Het heelal
  • Landen van de Europese Unie
  • Hoofdplaatsen provincies België
  • Onderwerp, persoonvorm, bepalingen, voorwerpen
  • Frans unité 13
  • Frans unité 14
  • Frans unité 15
  • Frans unité 16
  • Frans unité 17

    Klik hier even en luister opnieuw naar het lied uit de godsdienstles over het paradijs !
    http://www.youtube.com/watch?v=kEBmQRI5c0w

    Op onderstaande foto staat "Cher Ami". Wil je meer te weten komen over deze duif ? Klik dan op de foto !

    Foto

    Dit blog is opgestart op 1 september 2008. Op de onderstaande teller lees je hoeveel bezoekjes onze site sindsdien rijk is. Op dinsdag 09 juni stond hij op 3831 en nu  reeds op :

    Onlangs leerden we over de dode hoek bij vrachtwagens.
    Bekijk een filmpje over de GEVAREN !
    Klik op de onderstaande foto en klik dan op het filmpje.

    Foto

    Dag van de leerkracht ?
    Meester Wim wist nergens van !
    WIJ WEL !!!
    Party-time !

    Foto

    Benieuwd naar de kingduiven van meester Wim ? Klik dan even op de foto !

    Foto
    Foto
    De klas van de duif
    De website van het 6de leerjaar van V.B.S. Onze Ark-Woesten, schooljaar 2008-2009
    Beste bezoeker ! We vinden het fijn dat je op onze site eens rondneust en heten je dan ook hartelijk WELKOM. Deze site is een werkstuk voor en door de kinderen van het 6de leerjaar van de Vrije Basisschool van Woesten, "Onze Ark". De school dankt haar naam aan de mascotte die elke klas heeft, telkens een dier. In klas 6 is de duif het "klasdier". Onze meester is immers liefhebber van duiven... een duiven'melker'. DE SITE WORDT ELKE WOENSDAG EN DONDERDAG TIJDENS DE LES VAN HOEKENWERK AANGEPAST. Veel plezier !
    27-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Gille (28/05/2009) : beurt 6
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn op schoolreis geweest naar Gent en het was "kweenie" hoe leuk. Eerst zijn we naar het Illuseum geweest en daar hebben we een 3D-film bekeken. En dan hebben we met een boot gevaren op de Schelde en we kregen een beetje informatie. En die "chauffeur" reed soms heel rap en dat was dan leuk. En dan zijn we naar het Gravensteen geweest ; wat fijn als je daar heel vanboven zat. En dan zijn we naar Oostduinkerke geweest, gaan zwemmen in Sunparks. Dat was het leukste vond ik. En er was daar een erg rappe buis. En er was daar ook een buis met al lichtjes in. En er was daar een deeltje met stroming. 

    Beoordeling meester :


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Celie (28/05/2009) : beurt 6

    Ik zal je eens vertellen over mijn thuis. Ik heb 2 zussen en uiteraard een mama en een papa. Ik ben er de oudste. Dat is wel fijn maar mama gelooft meer mijn zussen. Ik heb een cavia (Tito), drie kippen, 2 vissen en een poes (Loes). Vroeger hadden we een hond die Loe heette en ook 2 sierkippen : Moksje en Toksje. Dat was een stukje over bij mij thuis. Ik vind het jammer dat het jaar bijna ten einde is omdat ik mijn vriendinnen ga missen, maar ik verlang ook een beetje naar de grote school. Het gaat raar doen : je bent hier de oudste en dan ben je weer de jongste. Nog een grote maand en we zijn hier weg (JAMMER). Onze plechtige communie en moederdag zijn nu al achter de rug. Nu nog de proeven en vaderdag. Gisteren avond was er "leren leren". Ik ben geweest en het was zeer interessant. Ik heb veel tips gekregen en ga ze proberen toe te gebruiken. 'k Hoop dat het dan beter gaat om te leren. Morgen is het klasfeestje en ik mag ook trakteren. Ik ben er zeker van dat het zeer leuk wordt. Morgen moeten we ook om 8 uur al op school zijn want de les begint al om 8 u. 15min. : heel de voormiddag rekenen ! Hopelijk wordt het toch leuk.

    Beoordeling meester :


    20-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Laura (20/05/2009) : beurt 6

    We hebben ons vaderdag geschenk al gemaakt en ik ben al klaar. We hebben een potje eerst helemaal wit geschilderd en dan met een kleur van een servet bekleefd. Ik heb het helemaal geel gedaan. En dan moesten we verder versieren met servetten. Ik kleefde 2 konijntjes en vlinders erbij. Dan moesten we een oranje briefje opkleven. Je kon kiezen tussen "Ons kluttergeldpotje" of "Papa's kluttergeldpotje". Ik heb gekozen voor "Ons kluttergeldpotje" omdat ik geen vader heb.

    Beoordeling meester :


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Davino (20/05/2009) : beurt 6

    We hebben een liedje gemaakt voor FATA MORGANA en vandaag moeten we het zingen. Wij hebben al 4 sterren en het vijfde heeft maar 3 sterren. Dus wij kunnen nog een 5-sterrenklas worden en zij niet meer. Onze eerste opdracht was dat we een week geen ruzie mochten maken .De tweede moesten we 76 stukken fruit meehebben en we hadden er 77. De derde was dat we moesten kijken en luisteren naar de tv en radio. Dat was voor actualiteit.

    Beoordeling meester :


    13-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Jennefer (14/05/2009) : beurt 6

    In onze klas hebben we gerbils. Ze hebben al meerdere keren na elkaar kleintjes gehad. Net voor de paasvakantie hebben ze vier jongen gehad, Tibo heeft ze dan mee gedaan naar huis. Toen -na de vakantie- hadden ze drie jongen maar meester denkt dat er eentje ziek en dat is dood gegaan. Twee dagen later waren er dan ook geboren van het andere vrouwtje en dat waren er dan drie. De oudste babygerbils hebben nu al haar en lopen al rond. De jongste zitten nog in het nestje die hebben nog geen haar. In de klas hebben we nu acht gerbils ! Van de kleine gerbils zijn er twee witte, twee donkerbruine en een lichtbruine. Van de grote gerbils is er een witte, een donkerbruine en een lichtbruine. Macy heeft ook al gerbils mee gedaan en nu zal juffrouw Lieselot er misschien ook mee doen. Ik mag er jammergenoeg geen hebben... We hebben ook drie wandelende takken. Er is een tak die nog heel klein is en de andere twee zijn dan groter. Ze zijn al zo een vijf centimeter groot en ze eten klimop.

    Beoordeling meester :        


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Fien (14/05/2009) : beurt 6

    Vanochtend zijn we gaan zwemmen, het was zwemmen voor proef. Eerst moesten we uitblazen onder water en inademen boven water. Daarvoor kreeg ik een A, dat vond ik heel leuk. Dan moesten we crawl zwemmen. Dat kon ik redelijk, daarvoor kreeg ik een B. We moesten ook voor tijd zwemmen: ik zwom de 50 m in 1 min. en 2 sec. Daarna moesten we tonen dat we durfden duiken, je moest de grond raken met je hand, daarvoor had ik een A. De tijd vloog voorbij...In de klas is er een stagiaire en ze heeft "Fata Morgana" georganiseerd. We hebben al 4 sterren. De eerste was om geen ruzie te maken, die hadden we gehaald. De tweede ster was om 76 stukken fruit te eten in 1 week, die hadden we ook gehaald. De derde ster was: elke leerling + de juf en meester moest 3 briefjes met een positieve boodschap op krijgen. Iedereen kreeg briefjes dus de 3de ster was binnen... De vierde ster was dat je iedere dag eens moest kijken naar het nieuws en kijken in de krant, dan stelde de juf iedere dag 3 vragen en je moest er iedere dag 2 juist hebben, die ster hebben we ook gehaald. Deze week zijn we bezig aan de 5de ster dat is een liedje maken van 1 refrein en 2 strofes hopelijk hebben we deze ster ook. Dan zijn we een 5-sterren klas...

    Beoordeling meester :


    12-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Tibo (13/05/2009) : beurt 5

    We hebben gisteren voor de eerste keer geoefend met onze zelf gemaakte poppen. We gaan een toneeltje voordragen voor de kleuters. We mochten alle soorten bewegingen oefenen bv niezen, een trap oplopen, wandelen en ... Ook elkaar begroeten of opkomen in de poppenkast met de lift of de trap.Onze poppen werden gemaakt uit papier-maché. Papier-maché is gemaakt uit krantenpapier in water geweekt. Dan moet je het uitwringen en met lijm bedekken. Dan moet je de ogen en oren vormen.

    Beoordleing meester : (Bravo Keith ! Dat heb je aaardig beschreven. Doe zo voort.)


    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Keith (29/04/2009) : beurt 5

    Zaterdag hebben we ons vormsel gedaan. Daarvoor hebben we veel geoefend. Op de dag zelf waren er veel mensen. Sommigen moesten zelfs recht staan. Sommige leerlingen hadden een instrument. Met onze ouders en meter of peter moesten we naar voor gaan voor ons te vormen. Dan kregen we chrisma op ons voorhoofd. We hadden een kruisje om onze hals. Eerst was er heel lang orgel muziek.

    Beoordeling meester :


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Fran (29/04/2009) : beurt 5

    Zaterdag was het ons vormsel een grote dag in ons leven. Iedereen was mooi gekleed.Toen de vormheer chrisma op ons hoofd deed plakte dat wel veel. De mis duurde wel lang veel te lang vond ik. De vormheer deed een lange preek. Ik ben blij dat de catechese gedaan is ; nu kan ik weer naar de manège. Ik heb veel cadeaus gekregen en het feest was heel leuk en lekker in het donker zitten. Mijn neven en nichten had ik ook al lang niet meer gezien. Ik denk dat iedereen zich geamuseerd heeft. Bij mij was het al zeker top !
     
    Beoordeling meester :


    22-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Macy (24/04/2009) : beurt 5

    Donderdag was er een fietsparcours. We namen onze fiets en reden naar het parcours, het was op de markt. De agenten gaven uitleg. Fran mocht als eerste beginnen, ik was ongeveer één van de laatste want net voor ik mocht vertrekken viel mijn ketting eraf. Dat moest weer met mij gebeuren,.... maar gelukkig had meester hem nog kunnen maken en kon ik toch nog vertrekken. We deden het parcours twee keer na elkaar, en dan nog eens twee keer, maar dan omgekeerd. In het parcours waren er allerlei opdrachten zoals slalom tussen de kegels, een jumpplank, er was ook een ronde gemaakt met kleine blokken en je moest daar dan tussen rijden, ik had verschillende keren over een blokje gereden, het voelde alsof je ging vallen, er was ook een lange stok met een touwtje aan. je moest met één hand het touw vastpakken,en eens rond de stok rijden. In het begin was het niet makkelijk, maar de tweede keer ging het al beter. Eén van de moeilijkste dingen waren de twee kleine stokjes met één lange stok erop. Als je aan kwam moest je zo dicht mogelijk stoppen. Ik zat er eens tegen zodat hij omviel, maar de tweede keer zat ik er niet tegen. Dan moesten we weer naar de klas, het was heel tof. Maar dan moesten we weer ergens anders naartoe, ook op de markt, we gingen kijken naar een vrachtwagen om te leren over de dode hoek. Er vallen altijd veel slachtoffers bij zo'n ongevallen.We leerden waar je het best kan staan om gezien te worden door de chauffeur.We leerden ook waar je het best niet moet gaan staan. We mochten ook eens zelf in de vrachtwagen gaan kijken, per drie gingen we. Ik was samen met Fien en Jelle. Er zijn veel spiegels in de vrachtwagen. Ik vind het vreemd, dat je kon zien waar de kinderen stonden. We mochten ook op de foto. De vrachtwagen was van Franky Cloet. Het was een leuke ervaring.

    Beoordeling meester :
    (Superwerk, Macy ! Je schreef veel en het is best interessant. Bravo !)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Sander (24/04/2009) : beurt 5

    We zijn gaan voetballen in een tornooi van 8 tegen 8. De spelers uit onze ploeg waren Sander, Ruben, Jelle, Lucas, Jasper, Stijn,  Louis, Gille, Ken en ten slotte Michael. We hadden de eerste match gelijk gespeeld met 1-1. De tweede match hadden we verloren met 2-1. De derde hadden we weer verloren met 2-1. En de laatste mach hadden we gewonnen. Ik vond alles leuk, zeker als we gewonnen hadden. We stonden de 4de van onze poule. Ruben had heel de tijd zin in een hamburger net als Gille. Achteraf moesten we ons douchen maar het hok om te douchen was gesloten. In het hok waar we zaten, zaten nog twee andere ploegen. We kregen nog allemaal een zak met een drankje en een koekje in.

    Beoordeling meester :


    21-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Kevin (22/04/2009) : beurt 5

    Vanochtend zijn ze begonnen met het herstellen van de H.Allaeysstraat. Alle fietsers en voetgangers en de kinderen die gevoerd worden naar school moeten vanaf vanmiddag via drie verschillende straatjes naar school worden gevoerd. Ik moet nu langs de garage van de school gaan. Het was voorzien dat het straatje vorig jaar in oktober zou gemaakt worden. Maar het werd altijd uitgesteld, maar plots stonden ze daar toen alle kinderen juist binnen waren. Ik hoop wel dat 'Roend Roestn' doorgaat op dertig mei.

    Beoordeling meester :


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Mathieu (22/04/2009) : beurt 5

    Vanmorgen zijn ze beginnen werken in onze schoolstraat. Meester Ludovik wist er niets van. We moeten nu een andere weg nemen : ingang 1 is voor de kinderen die van de wijk komen, ingang 2 = via de garage vvoor al de kinderen die langs de markt komen.

    Beoordeling meester : (Ietsje vlugger werken !...)


    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Jelle (01/04/2009) : beurt 5

    Juf Lieselot en de stagiaire van het 5de hebben een soort Fata Morgana georganiseerd. De 5 opdrachten zijn : 1 week geen ruzie maken, 1 week meer fruit eten, ieder kind moet in de loop van de 3de week minstens 4 briefjes met goede eigenschappen of daden krijgen, 1 week lang het nieuws volgen en in 1 week een liedje over Onze Ark maken en zingen. De eerste opdracht zit er al op en we hebben onze eerste ster. Jammer genoeg heeft het 5de hem ook. We zijn nu bezig met de 2de opdracht. We moeten ten minste 76 fruitstukken eten maar we zitten pas aan 27... Ik denk dat geen van beide klassen erin zal slagen. De sterren hangen uit in de eetzaal. Het is jammer dat we voor de laatste opdracht ons schoollied niet mogen gebruiken. Maar wij en het 5de hebben allebei een klein beetje ruzie gehad. Maar ik denk dat ze dat wel door de vingers zien. Ik denk dat het zal eindigen met 3/5 voor ons en 4/5 voor het 5de. Maar dat zien we wel op het einde van de wedstrijd. Het wordt misschien wel een gelijkspel. Dat zou pas mooi zijn. Ik hoop dat er volgende week meer over wordt geschreven.

    Beoordeling meester :


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Ruben (01/04/2009) : beurt 5

    We zijn met de klas popjes aan het maken uit papier-maché en lijm. We zullen het schilderen en bewerken en we zullen er kleedjes voor maken. Maar je handen plakken er wel veel van. Als we helemaal klaar zijn met bewerken en schilderen, zullen we misschien poppenkast gaan spelen bij de kleuters. Dat zal vast erg leuk worden.

    Beoordeling meester : (Ietsje harder werken ?...)


    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Thalita (25/03/2009) : beurt 5

    Mijn hobby is judo en ik heb al de oranje gordel. Dus mag ik al meedoen aan competities. Ik heb al twee maal deelgenomen. Als je daar binnenkomt heb je 3 matten met een rode streep en een witte streep op. Dat is om te weten aan welke kant je moet staan. Als ze jouw naam als eerste zeggen dan moet je bij de rode streep staan en de tweede naam die ze zeggen moet op de witte streep staan. Vooraf moet je je gaan wegen en als er zijn die hetzelfde gewicht hebben of een kilo of twee zwaarder wegen of minder dan kan het zijn dat je er moet tegen vechten. De eerste keer moest ik 3 keer vechten en moest ik altijd de rode gordel dragen. Het was wel heel spannend. Ik heb een paar keer een Wazari gescoord maar de tegenstander heeft wel altijd gewonnen. Wazari is 7 punten en Joko is 5 punten en Coca is 1 punt maar dat gebruiken ze niet in de competlitie en het meeste is Ippon en dat is 10 punten en dan ben je direct gewonnen. Ik was ook wel heel zenuwachtig en ik wilde dan niet meer meedoen maar op het einde was ik wel opgelucht dat  ik het toch gedaan had. Er was ook een meisje voor me -de eerste keer- dat haar schouder helemaal naar voor was getrokken en dat was in Houthulst. Maar de volgende keer in Ooigem deed ze al weer mee. Dus het was waarschijnlijk niet zo erg. Op het einde krijgt iedereen dan een medaille.
    Beoordeling meester :
    (Interessante toelichting !)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Damy (25/03/2009) : beurt 5

    Gisteren was het de eerste dag van de nieuwe juf, juf Lieselot. In de ochtend was het heel leuk : ze had een paar dingen mee over zichzelf, haar hobby's, haar interesses...Wij moesten raden waarover het voorwerp ging. Daarna moesten we dingen over onszelf op een blaadje schrijven en weer raden over wie het ging. Daarna was het gewone les. We hebben dan geleerd over uitzetten en inkrimpen van warme en koude lucht. In B.O. had zij poppen mee, ze waren gemaakt uit papier-maché. Wij moesten dat dan ook maken. We kregen kranten en we moesten kleine stukken in het water gooien. Het water was helemaal zwart van de inkt. We maakten dan een bol en moesten er een rolletje in steken en dan toedoen met lijm. Daarna nog bewerken met ogen, neus en mond en nu liggen ze op de chauffage om te drogen. Vandaag is de juf er niet. Ze komt nog tot eind mei. Dat is nog ongeveer 62 dagen !
    Beoordeling meester : 
     
    Een woordje van meester : Juf Lieselot woont in Poperinge en studeert in Gent voor juf. Ze zit reeds in haar 3de jaar en kent dus al goed de klappen van de zweep. Derdejaars-studenten moeten een lange stageperiode(een 6-tal weken) in de derde graad les geven. Juf Lieselot komt dit in onze klas doen. Ondertussen probeer ik haar wat tips geven en zijn we dus met 2 leerkrachten om de kinderen in de taal- of wiskundelessen te helpen. Juf Lieselot is een muzikaal bijtje. Ze speelt viool, blikfluit, synthesizer en kan zingen als een nachtegaal ! Welkom in onze klas, juf Lieselot.  


    18-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Jens (19/03/2009) : beurt 5

    Deze week is het de jeugdboekenweek. Er mochten er een boek lezen, maar ze moesten het binnen enkele dagen uit hebben. Er waren er veel die een boek wilden lezen maar je was niet verplicht. De boeken waren over de dolfijnen ; er waren makkelijke en moeilijke boeken. En de titel van de jeugdboekenweek is "Achter de spiegel". En als je het boek hebt uitgelezen mag je nog een ander lezen. Maar je moet wel weten wat er in staat. Maar ik heb geen boek gelezen want het waren nogal dikke boeken. Ik denk dat er meer dan honderd bladzijden waren. Maar ja ik lees niet graag boeken.
    Beoordeling meester :


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Jonas (19/03/2009) : beurt 5

    Vandaag hebben we kleren meegebracht voor carnaval. Iedereen kon kiezen wat je wil lenen van een ander, zoals ik. Ik heb Ruben gevraagd om zijn legerhelm te lenen want ik ga verkleed als iemand van het leger. Keith was verkleed als een rare nerd.
    Beoordeling meester :
    (Vlugger werken, Jonas !)


    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit klas 6 door de ogen van Davino (18/03/2009) : beurt 5

    We zijn naar het T.I. Heilige-Familie in Ieper geweest .We kregen normaal een rondleiding maar die was er niet, het werd een mini-toneeltje : we zagen een zogezegde directeur en we mochten in z'n zogezegde firma werken (die heette Pins en Print).We hebben ons in 2 groepjes van 9 gesplitst. Het eerste groepje (waar ik in zat ) mocht turnzakjes versieren met textiel verf (= de "Print-afdeling") we kregen daar voor een batiek, een soort patroon. Als we daarmee klaar waren mochten we dat meenemen naar een andere klas. Nu kwamen we bij "Pins". Daar moesten we in dagbladen zoeken naar grappige figuren. We moesten dat op een rondje plakken en als je klaar was moest je het geven aan een meneer. Die deed de rondjes in een machientje en de pins waren klaar !
    Beoordeling meester :




  • 4de leerjaar Ichtegem : een juf die gek is van duiven !
  • Foto's van de schoolwebsite van onze klas


  • Klik op de foto's en ontdek onze werkjes die we in de les van beeldende opvoeding maakten.
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs