Inhoud blog
  • DE MOOISTE VAN HEEL DE WERELD !!!!!!!
  • foto's van dag 5
  • Foto's dag 3 : Van Zwitserland naar Como meer
  • foto's dag 2 vervolg
  • foto's dag 2
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Dolomiti 2011
    Cycling our culture, climbing our passion.
    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Dag Allemaal!!!!

    We zullen het maar de titel geven ‘in schoonheid afsluiten’ zeker.

    Echt waar, op mijn communie zieltje moet ik jullie allemaal meedelen dat het niet echt meer realistisch was om ter plaatse de blog nog aan te vullen. Lees maar snel verder.

     

    We zaten bij donderdag.

    Nog snel effe terug naar woensdag. Het bleef een miezerige regen-dag. Er werd wat bijgeslapen, geblogt, paperassen in orde gebracht. En ’s avonds vooral goed gegeten en vroeg naar de bedstee getrokken. Want donderdag was het de koniginnerit (lees : de zwaarste en langste).

     

    Afspraak om half 8 (!) iedereen vertrekkensklaar, wegens overzet te nemen om 7u55. Dat verliep allemaal heel vlot, enkel de hotelbaas ad interim wou niet echt mee. De afgesproken prijs werd terug ter discussie gesteld en het had heel wat voeten en getelefoneer in de aarde om dat allemaal recht te trekken.

    Soit, mooi op tijd aan overzet en om 8u15 konden we er dan eindelijk aan beginnen.

    Langs Como meer, door niet al te veel gevaarlijke tunnels richting eerste pas van de dag. Passo di San Marco. 22 km klim, prachtige col over kleine slingerende wegentjes, wel verschrikkelijk lastig en behoorlijk fris. Nog maar eens afdalen in de regen richting San Pellegrino. Na een pick nick in de zon!!!! Wij verder naar de 2de van de dag. Passo de la Croceta. Niet simpel om te vinden, iets simpeler om op te rijden. Vervolgens in groep verder over nog 2 colletjes die onze reisleider niet echt zo vermeld had. Otre il Colle en vooral de Passo de Zambla doen de beentjes nog eens overwacht verzuren. De laatste van de dag is de passo de Presolana. Lichte verwarring rond de te volgen route zorgt ervoor dat het in stukken gescheurde peloton verschillende routes nemen. Iedereen geraakt uiteindelijk waar ze moeten zijn. Nog maar eens dalen om dan naar Bormo af te slaan. Nog maar eens een klimmeke dat niet echt was aangekondigd. Het weer blijft kwakkelen en deze laatste niet aangekondigde stijgkilometers veroorzaken toch wel wat gemor in de groep. Al goed dat Leo en Simon op verkenning waren gegaan, anders hadden we in de afdaling sowieso los voorbij ons hotel gevlamd en hadden we nog eens terug kunnen klimmen.

    Om 19.00 binnen (van half 8 weg hé...). 186 km, 4300 hgm. Goed getrapt gasten!

    Moet ik je nog zeggen dat er een verdiende grote pint werd gedronken, zelfs 2. Om half 10 ’s avonds zaten we eindelijk aan tafel.

     

    Vrijdag

     

    Laatste dag weeral. Rit recht omhoog. Ttz 2 passo’s en een pak hoger slapen dan ons vertrek. Niet rustig binnenbollen dus.

    Maar vooral : de dag waar we in onze prachtige jubileum tenue rondrijden.

     

     

    Weeral in kwakkelweer wij weg om iets voor 9. eerst passo de Vivione, stevige klepper toch weer met 22 klimkilometers, vervolgens nat dalen richting Edolo, voet van de verschrikkelijke passo di Mortirollo (ook wel gekend als Motorola onder sommige).18 km klimmen, met verschrikkelijk steile stukken. Rechtstaan op de trappers en stoempen om niet stil te vallen. Maar ook dit overleven we. Nu is het nog een 45 km binnenrijden. Leuk weetje : het steilste stuk van de week komt er nog aan : een omleggingske speciaal voor de fietsers die niet mee door de tunnel mogen. 17 %, heel goed gevoel in de benen.

    Het laatste stuk tussen Bormio en Semogo zijn er toch nog enkele dapperen die een finaleke willen rijden en zo zijn we rond 17.15 allemaal veilig binnen.

    Opnieuw een Rudicio’s fietsvakantie tot een goed einde gebracht, zonder brokken, met veel regen maar vooral veel karakter, plezier, vriendschap (pink een traan weg) en......Rino!

     

    Tot volgend jaar, alhoewel we dan toch misschien eens een echt blogmaster moeten meenemen die daar tijd voor heeft.

     

    P.S. : ik ga zodadelijk nog maar eens proberen om foto’s op te laden, in Italië ook een dozijn keer geprobeerd en dat wou maar niet lukken.

     

    Grtz!

    12-06-2011 om 12:57 geschreven door Dolomiti 2011  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    08-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Eindelijk! Nog eens netwerk EN tijd.

    Jaja, ondertussen is het al woensdagmiddag. Maar we zijn venten en die kunnen maar 1 ding tegelijk. OF fietsen, OF eten, OF rusten.

    Maandag dan : we rijden van Semogo naar Tiefencastel in Zwitserland. Rit van 156 km over de Bernina pass en de Albula pass.

    Het weer bij ons vertrek is niet schitteren, maar droog en temperatuur valt wel mee. Eerst dalen we een 50-tal km tot aan de voet van onze eerste beklimming van de dag. De weg er naartoe is niet zo simpel. Regelmatig worden we als fietser op een zijspoor gezet vermits we niet door de tunnels mogen. Het is precies een kat en muis-spel tussen de groep fietsers en de 2 volgwagens.

    Dan beginnen we er maar aan.18 km klimmen en best wel steil. Op de koop toe trekt de hemel dicht en wordt het met de stijgende hoogtemeters ook behoorlijk fris.Op een paar km van de top begint het te regenen en nog iets verder zitten er al vlokken tussen. Een nijdig windje maakt het heel koud. Het is op dat moment al lang geen strijd meer tegen elkaar, maar tegen jezelf en de natuurelementen. Gelukkig kunnen we boven met fiets en al een overdekte garage indraaien. Mondjesmaat komen de onderkoelde renners binnen. Dadelijk ondersteund door de helpers en volledig uitgekleed om warm, vooral droog goed, aan te kunnen doen.Rino en Paul zijn ondertussen al ingestapt wegens te ver achter.

    Na een middag pick-nick in de garage bij 3°C, nemen we nog een warme choco of thee.

    Vervolgens terug de sneeuw/regen in en dalen naar de volgende pass. In de afdaling droogt het gelukkig op. De Albula pass is een korte klim van 9 km, met de laatste 3 te nemen op de grote plaat! Iedereen geraakt vlot boven en dan kunnen we de laatste 30 km dalen richting Tiefencastl. Iets voor het hotel stoppen we om een kleinigheidje vanuit de camionette te nuttigen. Om 18.30 arriveren we aan het hotel. Proper, koel zwitsers om daar te genieten van een stevig deugdoend maal.

     

    Dinsdag

     

    Op de planning : 140 km, terug naar Italië richting Como meer, richting zon? Één beklimming : de Julier pas/ 2 bemerkingen : vertrek dadelijk aan hotel en 36 (!) km lang. Een col in 3 trappen met vlot lopende tussenstukken. Nadien alles in dalende lijn richting Menaggio.

    De laatste 50 km moeten we toch weer in de regen afleggen en vooral langs een drukke baan en regelmatige door lange donkere tunnels. Iedereen geraakt er veilig, maar het is duidelijk een lange dag geweest. Blij dat de bediening in het restaurant zo vlot en vooral zo veel is.

     

    Woensdag

     

    Rustdag : we staan iets later op en we zien dadelijk dat het weer rotslecht is. Zwaar bewolkt en continu regen. Normaal gingen we met de fiets naar het kapelletje van Madonna di Ghisello. Dan maar te voet de overzet gepakt en gehoopt dat er een bus reed. Niet dus : kortom een lummel-dag (vandaar dat ik nu tijd heb om de blog bij te werken) maar vooral : de eerste keer in de geschiedenis van Rudicio’s fietsreizen dat er een dag niet gefietst word!!

    We halen dat morgen wel in : op de planning rit van 180 km en 3 stevige cols.

    Dus mss tot morgen, maar ik vrees er nu al een beetje voor dat we daar geen tijd voor gaan hebben......

     

    08-06-2011 om 16:54 geschreven door Dolomiti 2011  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage one

    Semogo-Semogo

    Na een lange tocht zaterdag rond 19u aangekomen in Hotel Miravalle.
    Zeer hartelijke ontvangst door Luigi en zijn crew. Birra, pizza en ander lekkers.
    Om half negen een overdadig maal.
    Gevolgd door de officiële opening van de fietsweek.
    Woordje van de voorzitter Rudicio, de juge en juge ai en de wedstrijdleider.
    Trekking van de ploegen en vooral onthulling van de blitze tenue's ter ere van de 10de editie. later meer....

    Zondag
    Na een heerlijk ontbijt met alles op en aan, zelfs eitjes voor sommige....
    Om 9 u stipt iedereen paraat om te starten.
    dadelijk 13 km klimmen op de passo Foscagno : direkt batlle op alle fronten.µ
    effe dalen en klimmen richting Livingo dan met de shutlle bus (niet verder vertellen) naar de voet van de volgende passo.
    Heerlijke pick nick en go go go.
    na nog eens 13 km klimmen eindelijk een deftige afdaling van 30 km richting Prato naar de voet van onze eerste HC (buiten categorie).
    Passo di Stelvio met zijn 48 tornante, prachtige col, maar niet om op te fietsen......
    Vertrokken in goed weer, boven onder de 10°C en miezer. Dan afdalen in regen, dichte mist en tussen de koeien.
    Na een lange werkdag om 19.OO (136 km, 3500 hgm) terug in het hotel. sommige dadelijk onder een heel warme douche.
    om half negen aan de pizza tafel en nu nog altijd aan de blog aan het werken.....

    Toet morgen, ze geven goed weer!

    05-06-2011 om 23:27 geschreven door Dolomiti 2011  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    03-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inschepen
    Vandaag inladen van fietsen en bagage. Tussen 17u30 en 18u30 op het vetrouwde adres bij de Luc.

    Enkele vragen :

    (Binnen) banden nieuw?
    Remblokjes in goede staat?
    Fiets in orde?
    Alles bij?
    Benen geschoren??

    En hier doen we het voor ....

    03-06-2011 om 16:59 geschreven door Dolomiti 2011  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inschepen

    Tussen 17u30 en 18u30 fietsen en bagage inleveren. Op het gekende adres bij de Luc.

    Morgen om 06u00 vertrek aan het rondpunt te Wommelgem (kant van het fruitkraam ).

    Zijn de benen geschoren? Nieuwe (binnen)banden? Remblokjes ok ?

    Is dit het decor ?? Zicht op de Stelvio.....

    03-06-2011 om 16:54 geschreven door Dolomiti 2011  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown
    Zaterdag is het zover.....Voor (sommigen) de 10de keer deelnemen aan Rudicio's befaamde fietsreizen. De Giro achterna.
    Hier een overzicht van de ritten :
       Rit 1: Semogo-Semogo 142km. Passo Foscagno (C1), Passo d'eira (C2), Passo dal Fuorn (C1), Paso di Stelvio (HC).
       Rit 2 : Semogo - Tiefencastel 147km Passo Bernina (C1), Albullapas (C1).
       Rit 3 : Tiefencastel - Managgio 135km Jullier pass (HC), Passo dello Splügen (HC).
       Rit 4 : Menaggio - Mennagio 50km (rustdag) Passo del Ghisallo.
       Rit 5 : Mannagio - Borno 182km Passo San Marco (C1), Passo della Crocetta (C2), Oltre il Colle (C2), Passo Presolana (C2).
       Rit 6 : Borno - Semogo 133km Passo Vivione (C2), Mortirolo (HC).

    Samengevat 789km, waarvan 230km "oepberg" en 230km "afberg".
    16 fietsers, 4 ploegen, 3 begeleiders.......

    Als het lukt krijgen jullie iedere avond verslag via deze blog. Via Garmin connect en FB een samenvatting in cijfers, effectief gereden afstand, gemiddelde snelheid, hoogtemeters, hartslag, calorieverbruik,.....

    ciao

     


    31-05-2011 om 19:20 geschreven door Dolomiti 2011  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/dolimiti_2011

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    30-05-2011 om 16:39 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs