Thema 'Mijn knuffel en ik' We maken zelf een dou-dou
Deze week werkten we rond het thema 'Mijn knuffel & ik', we knutselden zelf een dou-dou door op een wit laken te stempelen met allerlei kleuren verf. Sommige dou-dou's zijn nog aan het drogen en moet de juf nog opvullen, volgende week gaan deze dus pas mee naar huis
Tijdens het thema fruit speelden we allerlei spelletjes met fruit, de juf had speelgoed fruit meegebracht die we mochten sorteren naar soort en kleur. We probeerden ook eens om een reeks af te maken zoals appel - peer, appel - peer, ... , dit was nog wat moeilijk! Goed nadenken en kijken, maar sorteren doen we allemaal erg graag.
Vorige week tijdens thema fruit had de juf heel wat fruit meegebracht naar de klas, eerst bekeken we alle fruitsoorten wat van dichterbij door eraan te voelen (hard/zacht, glad, ..)
We benoemden ook al het fruit, daarna mochten de kleuters gaan spelen. Wie wou mocht in groepjes toekijken wanneer de juf het fruit sneed. Per soort mocht de hele klas dan komen proeven van de stukken fruit. We leerden vele nieuwe woorden zoals: pit, steel, klokhuis, .. .
Recht tegenover de school is een boomgaard, soms staan daar schaapjes in de wei, maar nu gelukkig niet! Ideaal dus voor ons om een bezoekje te brengen aan de appelbomen daar!.
Even paniek want op maandag waren de eigenaars van de boomgaard de appeltjes al aan het plukken, gelukkig hebben ze nog wat appels voor ons over gelaten!
Nynke werd afgelopen weeken 1,2 DRIE jaar! Dit vierden we op vrijdag!
Hoera voor Nynke, bedankt voor het mooie boekjes voor de klas en de heerlijke cake.
Nynke mocht die vrijdag onze Jules mee nemen naar huis, Jules mag dan samen leuke dingen doen met je kleuter. Hiervoor gaan we telkens de verjaardagkalender af. De volgende die jarig is is Mats, hij is dus ons volgende vriendje die Jules mag meenemen naar huis voor een weekendje.
In onze klas doen wij heel wat, de eerste twee weken hebben we de klas en de bijhorende hoekjes verkend. Mara bij elk hoekje horen ook regels en afspraken zoals hoe je moet opruimen, met hoeveel kindjes in een hoekje, ... .
We knutselden een boekentas en leerden een bijhorend liedje.
We lazen ook een boekje in de leestuin, dat was fijn met het mooie weer!