Hoska & Zita

 

Inhoud blog
  • WANDELINGEN IN BINNEN EN BUITENLAND
  • Wandelingen in het Nederlandse Zandvoort
  • Wandelingen in het Duitse Sauerland (2013)
  • Wandelingen in het Nederlandse Gelderland (Stroombroek) 2013.
  • Hoska is back !!!!!
  • Strandwandeling te Zeebrugge
  • Wandelingen in Hastiére-par-delà
  • Wandelen in het Nederlandse Ijhorst
  • DANSENDE CHIHUAHUA
  • Fotoverslag van de Chihuahuadag Oostende (20.05.2012)
  • Fotoverslag van Dogsfriendly's 1e Dappere Kwispeltocht te Zandvoorde
  • Wandeling De HeerePeel(Nederland) - 12,6km
  • wandeling MariaPeel te Griendtsveen Nederland (15,1km)
  • wandeling De Groote Peel (Nederland)-13,8km
  • Wandelen; Stadtkyll-Kerschenbach (Duitsland) -Landal Wirfttal : 10,28km
    Brief aan mijn baasje

    Je was vanmorgen al opgestaan en pakte de bagage in.
    Je hebt mijn leiband gepakt.
    Ik was zo blij!
    Een korte wandeling voor de vakantie!

    We zijn vertrokken met de auto.
    Je bent langs de weg gestopt, het portier
    werd geopend, je gooide een stok naar me...
    Ik heb gerend, gerend, ik heb de stok gepakt...

    Maar toen ik me omkeerde was je verdwenen.
    In paniek rende ik alle kanten op om je
    terug te vinden, maar dit was tevergeefs !

    Ik werd iedere dag iets zwakker.

    Een man kwam naar me toe, hij deed me
    een leiband om en ik kwam terecht in een hondenhok.
    Daar heb ik op je terugkomst gewacht, maar
    je bent nooit gekomen.

    Het hondenhok ging open, maar jij stond er niet .
    Het was de man die me heeft opgeraapt.
    Hij heeft me meegenomen naar een ruimte
    waar het naar de dood rook.

    Mijn uur had geslagen...

    Beste baasje,
    ik wil dat je weet dat het ondanks
    wat je me hebt aangedaan jouw beeld was
    dat me voor ogen kwam
    voor mijn laatste zucht, en als ik
    op aarde kon terugkeren
    zou ik weer naar je toe rennen,
    want ik hield van jou !
    Indien je de mensen haat die dit doen,
    stuur dat dan AUB graag verder !.

    Ik heb zelf twee hele lieve honden
    en ik vind het schande dat er
    nog altijd mensen zijn die dit doen.

    Een dier heeft ook gevoel,
    en een hond is eerlijker dan veel mensen.

    Neem geen dier als je er niet wil voor zorgen.
    Wie op vakantie gaat moet ook maar
    geld hebben om voor zijn dier te laten zorgen.

    groetjes aan de echte dierenvrienden.
    Zoeken met Google


    Zoeken met Yahoo


    Zoeken met MSN


            Photobucket
    Manchester Terrier & Chihuahua

    17-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen in Ulvenhoutsebos te Chaam (Nederland)
    Chaam ligt op zowat 10km van Breda,10km van Baarle-Nasou,20km van het Belgische Turnhout.
    Dus heel gemakkelijk te bereiken via autosnelweg Antwerpen -Breda, en net over de Belgisch-Nederlandse grens.

    Wij deden een 140 km vanuit Lotenhulle (Aalter) en dit op 1hr30 rijden,files niet meegerekend natuurlijk........

    Boswandeling start aan Eldoradopark (Wildertstraat 31) in Chaam,waar men tevens de auto kan parkeren.
    Vanop de parking loop je dan linksweg en de eerste straat links volg je richting bos en daar kom je dan aan een 'kruispunt' vanwaar je dan het bos ingaat.


    Bos info ;   

    Ulvenhoutse Bos

    Het Ulvenhoutse Bos bestaat uit het Sint-Annabos, het Voorbos, het Nieuwbos, het Prinsenbos en het Chaambos. Sommige stukken in het Voorbos en Chaambos zijn zo’n 1000 jaar oud. Dit is heel bijzonder, zulke oude bossen komen in Nederland bijna niet meer voor.

    Net als het Mastbos en het Liesbos was het Ulvenhoutse bos ooit eigendom van de heren van Breda. Het bos werd al in de 15e eeuw beheerd voor de jacht en houtopbrengst. Het Sint-Annabos is in de 16e eeuw aangelegd. Dit gebeurde in opdracht van de Oranje-Nassaus. Het Prinsenbos is vernoemd naar de prinsen van Oranje.

    De oude delen van het Ulvenhoutse bos zijn zeer waardevol. Ze worden gezien als referentie voor een natuurlijk bostype. Eigenlijk zijn het museumstukken in de natuur.

    De totale opp. bedraagt Ca. 729 ha.   
     
    Het is gelegen ten zuidoosten van Breda, vlakbij Ulvenhout (Noord-Brabant).

    Het bestaat eiken- en naaldbossen met slootjes en greppels waarin opkwellend grondwater staat.
    In de oudste delen van het Ulvenhoutse Bos groeien vooral eiken en beuken.
    Het Sint-Annabos kent een grote variatie aan naald- en loofbomen.
    Het Prinsenbos bestaat voornamelijk uit naaldbos.

    Er groeien karakteristieke bosplanten zoals de witte rapunzel, knikkend nagelkruid en slanke sleutelbloem.
    Verder komen onder andere de bosanemonen, dalkruiden en dotterbloemen voor.   
     
    Honden zijn welkom, mits aangelijnd. In het in Voorbos, tussen het gemeentehuis en de Fazanterie, mogen ze los. Let op de borden!   
     
    Over de verharde wegen en paden is het Ulvenhoutse Bos is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers.


    Info over de wandeling zelf

    De wandeling is een gemakkelijke wandeling,maar men moet wel voorzien zijn van  gemakkelijke waterdichte schoenen,want bij regenweer moet men soms de regenplassen er bij nemen.

    Op de kaart zie je kort na de start een grote open vlakte en deze kan zoals nu wel onder water staan ,wat mooie foto's als resultaat kan hebben.

    De wandeling bestaat voor 95% uit bospad,al dan niet voorzien van grasbegroeing en 5% uit verharde wegen.

    Er zijn ook ruiterroutes voorzien en aangeduid en eveneens fietsroutes met knooppuntenAlle paden zowel voor wandelaars,fietsers en ruiters zijn dmw palen aangegeven.

    Hier en daar mogen honden los !

    Door te klikken op volgende links zie je de fotoreportages die we samen met onze honden hebben gemaakt van 4 verschillende wandelingen
     en  4 verschillende afstanden.




    http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,6509.0.html

    http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,6510.0.html

    http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,6515.0.html

    http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,6517.0.html

    17-09-2010 om 22:51 geschreven door yvy


    Categorie:Fotoboek Manchester Terrier


    Bloggen Toplijst

    HOSKA

     


    ZITA

     


    Zita verdedigd zich met hand en tand



    Hoska & Zita buiten tuimelend



    Hoska & Zita spelend in de sneeuw



    Hoska op de loopband


       

  • Je blog wordt alsmaar mooier
  • Mooie winterkiekjes
  • veel plezier
  • terrier
  • Groetjes

    Glitter text generator


    Halloween fonts


    Mijn favorieten ! ! !
  • hondenforum ; Dogsfriendly Belgie
  • hondenforum over de Manchester Terrier
  • Manchester Terrier fokker van Hoska
  • Chihuahua fokker van Zita
  • Hotel Cleythil Maldegem
  • video Cleythil hotel Maldegem
  • bloggen


  • Blog als favoriet !

    Archief per maand
  • 04-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 05-2012
  • 01-2012
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 03-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009



    View My Stats

    Welkom bij De Vrolijke Bloggers



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs