deze ochtend heb ik het klassement van de leveranciers volledig afgewerkt. Daarna heb ik in de toonzaal enkele stalen bij gevuld. Deze stalen dienen om de mensen te helpen kiezen welke vloer ze willen kiezen. als dit gedaan was was er eigenlijk niet zo veel werk meer voor mij. Daarom mocht ik van meneer Luc Danckaert mee is het magazijn lopen en een handje toesteken. Dit was voor mij zeer tof want de magazijniers hebben mij daar met de clark leren rijden en tegen de middag kon ik zo al zelfstandig een vrachtwagen laden voor bestelling. Wanneer de vrachtwagen geladen was heb ik die levering mee gaan afleveren en kon ik zo kijken welke document er verhandeld werden. De rest van de dag heb ik ook doorgebracht in het magazijn en heb ik geholpen met mensen die achter een bestelling kwamen te bedienen verder hebben wij ook de stock aangevuld. Dit was ook interessant omdat ik zo ook mijn vragen inverband met het magazijn en de voorraad kon stellen.
ik heb in deze week stage veel verschillende werkjes gezien het een al wat leuker dan het ander maar in het algemeen heb ik alle werkjes zeer graag gedaan. Ik heb zeer veel geleerd en was de mensen van Danckaert daarom zeer dankbaar ik heb hun dat ook verteld en een kleine attentie gegeven. De mensen van Dankaert appreciërden dat enorm en hebben mij ook verteld dat ze zeer blij waren dat ik voor hen de taken heb uitgevoerd. ( ze waren zo blij dat ze mij een job hebben aangeboden ! ). Ik ben zeer tevreden dat ik voor Dankaert heb gekozen om mijn werkplek leren uit te voeren.
Vandaag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan ik heb hans de voormiddag en dan nog 2 uur in de namiddag verder het klassement van de leveranciers verder afgewerkt. Aangezien dit zo groot is neemt dit zoveel tijd in beslag. Dit vond ik een van de minst leuke taken van de week tot nu toe omdat dit zo een eentonig werk was en er kwam maar geen einde aan. Als alles goed gaat kan ik dat klassement morgen volledig afkrijgen. Om toch wat afwisseling te hebben mocht ik het laatste uurtje van de dag de aankoopfacturen met de leverbonnen vergelijken. Dit werkje was niet zo moeilijk wast het is gewoon met elkaar vergelijken daarna geeft mevrouw Greet Du Bois de facturen ingeboekt maar ze geeft mij er bij geroepen om mij wat uitleg te geven inverband met dat in boeken want het is de bedoeling dat ik morgen dit zelfstandig ga doen. Om de dag helemaal af te sluiten heb ik nogmaals het detail van de bankcontact inkomsten vergeleken met de kasverkopen en de facturen. Dit werkje gaat inmiddels zeer volt aangezien ik dit nu al 4 dagen doe.
Vandaag ben ik de dag begonnen zoals gewoonlijk met het klasseren van zendnota's. Ook heb ik vandaag terug het detail van de bankcontact ontvangsten gecontroleerd met de kasverkopen en de facturen. Deze ochtend rond 9 uur was er een verkoopgesprek voorzien tussen een verkoper van tegels en mevrouw Greet Du Bois. Mijn mentor Greet Du Bois vond het interessant dat ik dat gesprek bij woonde. Dat heb ik dan ook gedaan en vond dit zeer interessant. Dit gesprek geeft wel een voltallig uur in beslag genomen maar het was wel eens de moeite waard om zo een gesprek van dichtbij te volgen. De resterende tijd mocht ik mij bezig houden met het herstructureren van de leveranciers lijsten. Dit is een zeer groot werk en is niet afgeraakt vandaag maar morgen kan ik daar aan verder werken.
Dit half dagje is voorbij gevlogen aangezien ik maar 4 uur moest werken maar ook omdat ik het werk zeer graag doe.
Vandaag 24 oktober ben ik de dag gestart met werk dat ik gisteren geleerd heb. Ik kreeg een stapel zendnota's en die moest ik terug volgens nummer rangschikken en vervolgens ook de zendnota's met de facturen en kas documenten vergelijken. Dit werkje ging zeer vlot aangezien ik het gisteren bijna een hele dag heb kunnen oefenen. Nadat alle zendnota's verwerkt waren kreeg ik de opdracht om een bouwplan te berekenen. het was de bedoeling dat ik te weten zou komen hoeveel gevelstenen er nodig waren voor het huis op het plan. Voor deze klus kreeg ik eerst uitleg van meneer Luc Danckaert hoe ik het best zou doen. Dit ging verrassend vlot ook al had ik dit nog nooit eerder gedaan. Het was een taakje dat ik zeer graag deed maar je moest er wel je gedachten bijhouden. Nadat de berekeningen waren gebeurd kreeg ik de opdracht om de btw cijfers na te kijken. Dit werkje moest gebeuren door de btw aangifte te vergelijken met de grootboekrekeningen. Zo kon ik ook een eerste keer kennis maken met het boekhoud programma van het bedrijf. Dit moest ik doen voor de twee bedrijven van meneer Luc Danckaert. Luc Dankaert beheert twee bedrijven een van de bedrijven is bouwmaterialen Danckaert en het anderen bedrijfje is Dama. Dama is eigenlijk het bedrijf van Danckaert dat is opgericht voor de verkoop van tegels. Beide bedrijven vinden plaats in de zelfde gebouwen en wordt uitgebaat door dezelfde personen het verschil zit hem onder meer in de btw aangifte voor Dankaert moet de btw maandelijks ingediend worden voor Dama gebeurt dit per kwartaal. Dit was wel interessant voor mij zo kon ik ook meteen de twee verschillende btw aangiftes met elkaar eens gaan vergelijken en zo de theorie van in de klas omzetten tot de praktijk. Nadat ik de btw cijfers nagekeken had kreeg ik nog een tweede bouwplan om te bereken maar dit keer was het huis op het plan een moeilijkere constructie waarbij er dan ook logisch gezien meer rekenwerk komt bij te kijken. Om de dag af te ronden moest ik de gecontroleerde btw cijfers ingeven in een controle document in excel.
Ook vandaag heeft Mevrouw Greet Du Dubois mij nog wat meer informatie gegeven over de werking van het bedrijf.
Op de twee dagen werkplek leren heb ik al zeer veel geleerd en veel nieuwe dingen gezien.
Het werk dat ik al heb mogen doen vond ik allemaal zeer interresant.
Deze ochtend is mijn dag bij Danckaert begonnen om 8u30. Mevrouw Greet Du Bois, mijn mentor van deze week geeft mij wat meer uitleg gegeven in verband met de werking van het bedrijf. zo heb ik onder meer gezien welke documenten er worden uitgewisseld wanneer er een klant iets komt afhalen. Vervolgens kreeg ik de opdracht om zendnota's met de facturen te vergelijken. Die taak hield in dat ik moest kijken of de goederen en hun hoeveelheden op beide documenten overeen kwamen. Als dat het geval was was het de bedoeling dat de zendnota's op volgorden werden geklasseerd in een map. Dit was niet zo moeilijk aangezien op elk document een nummer stond. Dit was ook het geval voor de facturen. Tijdens dat ik deze documenten aan het klasseren was is er een levering binnen gekomen. Wanneer ik klaar was met klasseren moest ik de levering nakijken met de leveringsbon. vervolgens moest ik de levering stockeren in de rekken in het magazijn daarvoor kon ik rekenen op de hulp van meneer Luc Danckaert, hij gaf mij uitleg van waar welke goederen mochten komen. Al deze taken heb ik vervuld in de voormiddag. In de namiddag kreeg ik de opdracht om het detail van de bankcontact ontvangsten met de kas verkopen en facturen te vergelijken. Alle bankcontact nummertjes waren aan de kas documenten of facturen geniet het was de bedoeling dat ik de bedragen ging vergelijken en alle transacties opschrijven op een blad. De volgende opdracht waar ik mocht aan beginnen was het vouwen van facturen wanneer deze gevouwd waren moest ik deze in een enveloppe steken en er een postzegel op kleven zo dat die klaar waren voor verzending. Om de dag af te ronden heb ik nog enkele leveringsbonnen moeten klasseren en in de juiste map steken. Voor het beginnen van elke taak kreeg ik zeer goeden informatie van mevrouw Greet Du Bois van hoe ik de taken het best zou aanpakken.
Ik heb vandaag zeer veel geleerd en vond het een toffe dag, ik kijk er naar uit om morgen terug aan de slag te kunnen.