deze ochtend heb ik het klassement van de leveranciers volledig afgewerkt. Daarna heb ik in de toonzaal enkele stalen bij gevuld. Deze stalen dienen om de mensen te helpen kiezen welke vloer ze willen kiezen. als dit gedaan was was er eigenlijk niet zo veel werk meer voor mij. Daarom mocht ik van meneer Luc Danckaert mee is het magazijn lopen en een handje toesteken. Dit was voor mij zeer tof want de magazijniers hebben mij daar met de clark leren rijden en tegen de middag kon ik zo al zelfstandig een vrachtwagen laden voor bestelling. Wanneer de vrachtwagen geladen was heb ik die levering mee gaan afleveren en kon ik zo kijken welke document er verhandeld werden. De rest van de dag heb ik ook doorgebracht in het magazijn en heb ik geholpen met mensen die achter een bestelling kwamen te bedienen verder hebben wij ook de stock aangevuld. Dit was ook interessant omdat ik zo ook mijn vragen inverband met het magazijn en de voorraad kon stellen.
ik heb in deze week stage veel verschillende werkjes gezien het een al wat leuker dan het ander maar in het algemeen heb ik alle werkjes zeer graag gedaan. Ik heb zeer veel geleerd en was de mensen van Danckaert daarom zeer dankbaar ik heb hun dat ook verteld en een kleine attentie gegeven. De mensen van Dankaert appreciërden dat enorm en hebben mij ook verteld dat ze zeer blij waren dat ik voor hen de taken heb uitgevoerd. ( ze waren zo blij dat ze mij een job hebben aangeboden ! ). Ik ben zeer tevreden dat ik voor Dankaert heb gekozen om mijn werkplek leren uit te voeren.
Vandaag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan ik heb hans de voormiddag en dan nog 2 uur in de namiddag verder het klassement van de leveranciers verder afgewerkt. Aangezien dit zo groot is neemt dit zoveel tijd in beslag. Dit vond ik een van de minst leuke taken van de week tot nu toe omdat dit zo een eentonig werk was en er kwam maar geen einde aan. Als alles goed gaat kan ik dat klassement morgen volledig afkrijgen. Om toch wat afwisseling te hebben mocht ik het laatste uurtje van de dag de aankoopfacturen met de leverbonnen vergelijken. Dit werkje was niet zo moeilijk wast het is gewoon met elkaar vergelijken daarna geeft mevrouw Greet Du Bois de facturen ingeboekt maar ze geeft mij er bij geroepen om mij wat uitleg te geven inverband met dat in boeken want het is de bedoeling dat ik morgen dit zelfstandig ga doen. Om de dag helemaal af te sluiten heb ik nogmaals het detail van de bankcontact inkomsten vergeleken met de kasverkopen en de facturen. Dit werkje gaat inmiddels zeer volt aangezien ik dit nu al 4 dagen doe.
Vandaag ben ik de dag begonnen zoals gewoonlijk met het klasseren van zendnota's. Ook heb ik vandaag terug het detail van de bankcontact ontvangsten gecontroleerd met de kasverkopen en de facturen. Deze ochtend rond 9 uur was er een verkoopgesprek voorzien tussen een verkoper van tegels en mevrouw Greet Du Bois. Mijn mentor Greet Du Bois vond het interessant dat ik dat gesprek bij woonde. Dat heb ik dan ook gedaan en vond dit zeer interessant. Dit gesprek geeft wel een voltallig uur in beslag genomen maar het was wel eens de moeite waard om zo een gesprek van dichtbij te volgen. De resterende tijd mocht ik mij bezig houden met het herstructureren van de leveranciers lijsten. Dit is een zeer groot werk en is niet afgeraakt vandaag maar morgen kan ik daar aan verder werken.
Dit half dagje is voorbij gevlogen aangezien ik maar 4 uur moest werken maar ook omdat ik het werk zeer graag doe.
Vandaag 24 oktober ben ik de dag gestart met werk dat ik gisteren geleerd heb. Ik kreeg een stapel zendnota's en die moest ik terug volgens nummer rangschikken en vervolgens ook de zendnota's met de facturen en kas documenten vergelijken. Dit werkje ging zeer vlot aangezien ik het gisteren bijna een hele dag heb kunnen oefenen. Nadat alle zendnota's verwerkt waren kreeg ik de opdracht om een bouwplan te berekenen. het was de bedoeling dat ik te weten zou komen hoeveel gevelstenen er nodig waren voor het huis op het plan. Voor deze klus kreeg ik eerst uitleg van meneer Luc Danckaert hoe ik het best zou doen. Dit ging verrassend vlot ook al had ik dit nog nooit eerder gedaan. Het was een taakje dat ik zeer graag deed maar je moest er wel je gedachten bijhouden. Nadat de berekeningen waren gebeurd kreeg ik de opdracht om de btw cijfers na te kijken. Dit werkje moest gebeuren door de btw aangifte te vergelijken met de grootboekrekeningen. Zo kon ik ook een eerste keer kennis maken met het boekhoud programma van het bedrijf. Dit moest ik doen voor de twee bedrijven van meneer Luc Danckaert. Luc Dankaert beheert twee bedrijven een van de bedrijven is bouwmaterialen Danckaert en het anderen bedrijfje is Dama. Dama is eigenlijk het bedrijf van Danckaert dat is opgericht voor de verkoop van tegels. Beide bedrijven vinden plaats in de zelfde gebouwen en wordt uitgebaat door dezelfde personen het verschil zit hem onder meer in de btw aangifte voor Dankaert moet de btw maandelijks ingediend worden voor Dama gebeurt dit per kwartaal. Dit was wel interessant voor mij zo kon ik ook meteen de twee verschillende btw aangiftes met elkaar eens gaan vergelijken en zo de theorie van in de klas omzetten tot de praktijk. Nadat ik de btw cijfers nagekeken had kreeg ik nog een tweede bouwplan om te bereken maar dit keer was het huis op het plan een moeilijkere constructie waarbij er dan ook logisch gezien meer rekenwerk komt bij te kijken. Om de dag af te ronden moest ik de gecontroleerde btw cijfers ingeven in een controle document in excel.
Ook vandaag heeft Mevrouw Greet Du Dubois mij nog wat meer informatie gegeven over de werking van het bedrijf.
Op de twee dagen werkplek leren heb ik al zeer veel geleerd en veel nieuwe dingen gezien.
Het werk dat ik al heb mogen doen vond ik allemaal zeer interresant.
Deze ochtend is mijn dag bij Danckaert begonnen om 8u30. Mevrouw Greet Du Bois, mijn mentor van deze week geeft mij wat meer uitleg gegeven in verband met de werking van het bedrijf. zo heb ik onder meer gezien welke documenten er worden uitgewisseld wanneer er een klant iets komt afhalen. Vervolgens kreeg ik de opdracht om zendnota's met de facturen te vergelijken. Die taak hield in dat ik moest kijken of de goederen en hun hoeveelheden op beide documenten overeen kwamen. Als dat het geval was was het de bedoeling dat de zendnota's op volgorden werden geklasseerd in een map. Dit was niet zo moeilijk aangezien op elk document een nummer stond. Dit was ook het geval voor de facturen. Tijdens dat ik deze documenten aan het klasseren was is er een levering binnen gekomen. Wanneer ik klaar was met klasseren moest ik de levering nakijken met de leveringsbon. vervolgens moest ik de levering stockeren in de rekken in het magazijn daarvoor kon ik rekenen op de hulp van meneer Luc Danckaert, hij gaf mij uitleg van waar welke goederen mochten komen. Al deze taken heb ik vervuld in de voormiddag. In de namiddag kreeg ik de opdracht om het detail van de bankcontact ontvangsten met de kas verkopen en facturen te vergelijken. Alle bankcontact nummertjes waren aan de kas documenten of facturen geniet het was de bedoeling dat ik de bedragen ging vergelijken en alle transacties opschrijven op een blad. De volgende opdracht waar ik mocht aan beginnen was het vouwen van facturen wanneer deze gevouwd waren moest ik deze in een enveloppe steken en er een postzegel op kleven zo dat die klaar waren voor verzending. Om de dag af te ronden heb ik nog enkele leveringsbonnen moeten klasseren en in de juiste map steken. Voor het beginnen van elke taak kreeg ik zeer goeden informatie van mevrouw Greet Du Bois van hoe ik de taken het best zou aanpakken.
Ik heb vandaag zeer veel geleerd en vond het een toffe dag, ik kijk er naar uit om morgen terug aan de slag te kunnen.
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar https://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar https://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op https://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!