De voorbije week was heel druk en af en toe wat chaotisch. Er waren namelijk spreekbeurten over de vurigste mens. Maar door het griepvirus moesten we steeds weer de data verschuiven: 6 leerlingen werden geveld: Jeremy, Arthur, Nelly, Rafaël, Adil en Orane. Ook Marine moest een halve dag naar huis.
Vrijdag bracht het 6de ons hun 'oerwoudspelletjes' die wij eens moesten uitproberen. Het éne spel lukte al wat beter dan het andere. Een echt probleem werd het pas toen één groepje vergat om spelregels op te stellen. Niet echt handig, natuurlijk! Maar wij vonden het wel supertof! Bedankt zesdeklassers!
Afgelopen vrijdag bouwden we ons milieubewust huis en dachten we na over hoe we dit huis zouden 'aankleden'. Volgende week gaan we hiermee verder. Benieuwd wat het resultaat zal zijn! Daarnaast werkten we in groepjes rond energie: Hoe werkt de stroomkring? Wat is broeikaseffect? Welke alternatieve brandstoffen zijn er? ( dan denken we toch even ook aan het autosalon, niet?) Natuurlijk was de juf met het fototoestel in de buurt. Veel kijkplezier. Groetjes.
Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Hierdoor kreeg ik de kans niet meer om jullie allemaal een fijne vakantie te wensen. Een vakantie vol sneeuwpret en vol plezier. En natuurlijk wens ik jullie allemaal een fantastisch 2011 toe. Een nieuw jaar zonder zorgen, zonder al te veel huiswerk en met heel veel leuke belevenissen.
Sneeuwgroetjes ! Juf Ingrid
25-12-2010 om 13:49
geschreven door klas5
11-12-2010
Integratie K2-L5
Proficiat aan alle kleuters van K2 , leerlingen van L5 en aan de mama's en papa's (die op de openklasdag kwamen meedoen) om dit thema op zo'n plezante manier uit te werken. Kijk maar even op de foto's.
Mijn naam is Jefke en net als jullie, wacht ik vol ongeduld op de komst van Sinterklaas.
Ik heb al een brief naar de goede Sint geschreven en hem verteld dat ik heel braaf geweest ben dit jaar.
Ik zou zo graag een sprekende papegaai hebben. Dan kan ik daarmee de hele dag door babbelen. Want soms zegt mijn juf wel dat ik in de klas een beetje minder moet babbelen. Kijk maar eens, ik heb er een prent bijgedaan. Is hij niet leuk?
Maar nu ben ik erg verdrietig want ik denk dat de Sint niet zal kunnen komen. De schoorsteen van ons huisje staat in brand en dan kunnen de Sint en Zwarte Piet niet door de schoorsteen. Wat moet ik nu toch doen? Ik heb zon verdriet. Kunnen jullie mij helpen?
Jullie vriendje,
Jefke.
PS: Reageer op ons welgekend e-mail adres! Bedankt! Jullie zijn echte schatten!
27-11-2010 om 00:00
geschreven door klas5
20-11-2010
Kinderrechten.
De Kinderrechtenkrant lezen was een leuk en interessant begin van onze Kinderrechtenweek. Nadien kwamen de kaartjes met rechten en noden en werd er (soms hevig) gepraat over onze rechten. Toen we wat beter gingen kijken en nadenken wisten we wel zeker dat er 18 kinderrechten zijn. Met de puzzelposter maakten we onze eigen affiche. Op de website: www.ikenjijenzij.be luisterden we naar informatie over de groei van het akkoord over Mensenrechten en Kinderrechten. Met het spel leerde je jezelf en je rechten nog beter kennen. Heel interessant en leerrijk. En de leerlingen waren ook heel enthousiast bezig. Let wel: Jullie hebben rechten, maar denk ook aan jullie plichten! Ik ben benieuwd wie de affiche mooi afgewerkt naar de klas meebrengt.
Juf Ingrid
PS: Ga met je muis over de foto's, zo kan je ze vergroten.
20-11-2010 om 14:36
geschreven door klas5
25-10-2010
Het verkeerparcours.
Een heleboel verkeerslessen, verkeersborden kleuren en online verkeerstesten oplossen. Dat kregen we allemaal vorige week voorgeschoteld. En waarom? Wel, vandaag trokken we naar een verkeersparcours, opgesteld door politieagenten van de zone Montgomery. Een hindernissenparcours, een verkeerstest op de 'Bobby' (een pc met een virtueel jongetje dat op weg naar school allerlei gevaarlijke situaties tegenkomt) en het verkeerspark. Agenten speelden hier een belangrijke rol. Zij veranderden de verkeerssituatie en de verkeerslichten zodat de fietsers en voetgangers goed moesten opletten. Helaas waren zij ook soms slachtoffer van een aanrijding (wanneer er weer een leerling te wild de bocht uitvloog). Maar het was plezant en we hebben een leuke tijd gehad. Bewijs hiervan zijn de 61 foto's die ik van jullie kon nemen. (De éne foto is al wat beter gelukt dan de andere, maar ook ik moest af en toe wegspringen voor aanvliegend fietsgeweld)
Of klik op onderstaande pijl en zet het geluid van je pc wat luider.
23-10-2010 om 00:00
geschreven door klas5
18-10-2010
Proficiat aan alle kunstenaars!
Knap gedaan!
18-10-2010 om 09:54
geschreven door klas5
15-10-2010
Super tof jaar!
Dag iedereen,dit jaar hebben we al heel veel en toffe dingen gedaan We maakten al kennis met de les aardrijkskunde. Er zijn ook al drie jarigen geweest,een dikke proficiat voor Jasmine, Imad en Arthur! Zoals jullie al weten hebben we gezien en gehoord wat webquests zijn. Gelukkig is dat voorbij omdat Nelly heel veel zenuwen had En we zijn een paar dagen geleden te weten gekomen dat we een dagje naar de suikerfabriek gaan Dus je weet het, we hebben al een super tof en cool begin van het schooljaar gehad
Groetjes Orane PS:we hebben wel al veel toetsen gehad
15-10-2010 om 08:01
geschreven door klas5
14-10-2010
webquest
Vandaag zijn er 2 webquests voorgesteld. De 2 groepjes Orane ,Rafael en Arthur,Nelly. Gelukkig is het nu voorbij want Nelly viel bijna om van de zenuwen. (Een webquest is dat je opdrachtjes krijgt dat je moet oplossen) Van Nelly
14-10-2010 om 11:36
geschreven door klas5
Leuk school jaar
Ik vind dit schooljaar al SUPER ! Alleen zijn er veel toetsen maar er zijn ook veel ruzies in de klas maar die zijn nu opgelost. Er zit ook een redelijk goeie sfeer in de klas. Er waren 3 nieuwe kinderen, maar er is één terug naar het vierde leerjaar moeten gaan. Dat was niet fijn. Groetjes,Alix
14-10-2010 om 11:36
geschreven door klas5
13-10-2010
Dit keer heb ik goed opgelet, hoor!
Dag super toffe vrienden allemaal!
Deze keer heb ik goed geluisterd in de klas. Flink van mij, niet?
En dus weet ik dat jullie voor de toets van tijd zelf vraagjes gemaakt hebben. Zo om te oefenen, zeker.
En toen kreeg ik een idee voor een nieuwe opdracht.
Hieronder vind je 5 vragen. Lees ze goed en stuur dan de antwoorden door naar mijn mailadres. ( dat van Jefke, dus) Succes!
1. Welke rivier speelt een belangrijke rol in het oude Egypte? 2. Wat betekent het woord : industrialisatie? 3. Een grote knal in het heelal waardoor planeten ontstonden. Is dat a) een raketontploffing? b) de oerknal? c) een aardbeving? 4. Geef een ander woord voor Viking. 5. Wat is geschiedenis?
Ik wacht vol spanning op jullie mails.
Groetjes,
Jefke
13-10-2010 om 10:55
geschreven door klas5
08-10-2010
De laatste huiswerken.
Dag kinderen allemaal! Dank je wel voor jullie hulp! Ik heb bijna van iedereen van jullie klas het huiswerk gekregen.
Maar ik denk dat mijn 2 broers in jullie klas zitten. Eéntje heeft helemaal geen huiswerk opgestuurd en ééntje heeft zo zijn eigen huiswerk gefantaseerd en dit dan nog naar de juf gestuurd i.p.v. naar mij. Daar moet je nu toch echt wel een verstrooide professor voor zijn, niet waar, Julien! Jammer, Rayhan, dat ik jouw huiswerk niet heb gekregen. Wel, nogmaals bedankt en tot de volgende opdracht.