Welkom op de klasblog van L5 van de basisschool "De Zonnewijzer".
14-10-2010
Leuk school jaar
Ik vind dit schooljaar al SUPER ! Alleen zijn er veel toetsen maar er zijn ook veel ruzies in de klas maar die zijn nu opgelost. Er zit ook een redelijk goeie sfeer in de klas. Er waren 3 nieuwe kinderen, maar er is één terug naar het vierde leerjaar moeten gaan. Dat was niet fijn. Groetjes,Alix
14-10-2010 om 11:36
geschreven door klas5
13-10-2010
Dit keer heb ik goed opgelet, hoor!
Dag super toffe vrienden allemaal!
Deze keer heb ik goed geluisterd in de klas. Flink van mij, niet?
En dus weet ik dat jullie voor de toets van tijd zelf vraagjes gemaakt hebben. Zo om te oefenen, zeker.
En toen kreeg ik een idee voor een nieuwe opdracht.
Hieronder vind je 5 vragen. Lees ze goed en stuur dan de antwoorden door naar mijn mailadres. ( dat van Jefke, dus) Succes!
1. Welke rivier speelt een belangrijke rol in het oude Egypte? 2. Wat betekent het woord : industrialisatie? 3. Een grote knal in het heelal waardoor planeten ontstonden. Is dat a) een raketontploffing? b) de oerknal? c) een aardbeving? 4. Geef een ander woord voor Viking. 5. Wat is geschiedenis?
Ik wacht vol spanning op jullie mails.
Groetjes,
Jefke
13-10-2010 om 10:55
geschreven door klas5
08-10-2010
De laatste huiswerken.
Dag kinderen allemaal! Dank je wel voor jullie hulp! Ik heb bijna van iedereen van jullie klas het huiswerk gekregen.
Maar ik denk dat mijn 2 broers in jullie klas zitten. Eéntje heeft helemaal geen huiswerk opgestuurd en ééntje heeft zo zijn eigen huiswerk gefantaseerd en dit dan nog naar de juf gestuurd i.p.v. naar mij. Daar moet je nu toch echt wel een verstrooide professor voor zijn, niet waar, Julien! Jammer, Rayhan, dat ik jouw huiswerk niet heb gekregen. Wel, nogmaals bedankt en tot de volgende opdracht.
Groetjes, Jefke
08-10-2010 om 00:00
geschreven door klas5
06-10-2010
Dank je wel!
Dank je wel, Wout, Mohamed en Imad voor jullie hulp bij mijn huiswerk. Wel de mail naar mij sturen en niet naar de juf, Mohamed. Die heeft al werk genoeg, denk ik.
Lieve groetjes, Jefke
06-10-2010 om 07:11
geschreven door klas5
05-10-2010
Jefke en zijn huiswerk.
Wat zijn jullie al ijverig geweest! Dank je wel, lieve kinderen, voor jullie hulp. Nu weet ik toch wat meer over hoofdletters en leestekens.
Ik beloof jullie ook om voortaan veel beter op te letten in de klas. Echt waar! Ik wil echt wel mijn best doen.
Groetjes,
Jefke
PS: deze kinderen stuurden mij reeds hun huiswerk door: Nelly, Abigaël, Rafaël, Orane, Marine, Alix, Yasmine, Olivia en Jihad. Bedankt!
05-10-2010 om 07:24
geschreven door klas5
18-09-2010
Reacties!
Fijn, die reacties! En, Orane, niet getreurd , je zal nog heel veel foto's kunnen (en moeten) nemen. Nog even geduld!
Volgende week gaan we echt de handen uit de mouwen steken en de bomen van wel heel dichtbij bekijken. Dan komt die leuke plattegrond zeker van pas.
Tot gauw. Juf Ingrid
18-09-2010 om 12:43
geschreven door klas5
11-09-2010
De plattegrond van onze speelplaats.
De foto's die jullie maakten, zijn goed gelukt en kunnen jullie misschien helpen. Klik op de link.
Oh nee, bijna 1 september. Terug naar school. Dit kan niet waar zijn. Moet dit nu echt? Stilzitten, luisteren, schrijven, studeren en huiswerk maken. Waarom toch? Zal het moeilijk zijn? Of valt het nog wel mee? Bang afwachten dus maar. En aftellen.
24-08-2010 om 14:57
geschreven door klas5
26-06-2010
Snif! Het einde is in zicht!
Het jaartje zit er weer op. Het is tijd om afscheid te nemen. Daarom dit fotoalbum. Ik zal jullie missen!
Dag iedereen! Al genoten van jullie vakantie? De juf anders wel. Zo'n rustige, stille vakantie kan toch echt wel deugd doen. Natuurlijk heb ik aan de Happy School Day gedacht. Hier en daar fladderde er al een ideetje mijn hoofd binnen. Benieuwd wat jullie er maandag na de vakantie van zullen vinden. Zal het wel tof genoeg zijn? Ik moet nog even wachten, denk ik. Ondertussen plaats ik hier al een uitnodiging. We willen natuurlijk heel veel toeschouwers! Laat eens weten wat jullie ervan vinden.
Nog een zonnige vakantie en tot maandag 19 april. Groetjes,
juf Ingrid
(zet wel de klank van je pc stiller of net luider? en klik ook even op de foto's)
Ook wij dachten eraan: 'Kinderen hebben recht op boeken'. Daarom lazen wij voor aan de kleuters van juf Gerda. Proficiat aan de kleuters omdat jullie zo aandachtig zaten te luisteren. Proficiat aan L5 omdat jullie zo plezant hebben verteld.
Een mooi zonnetje, enkele fietsen, wat kegels en planken en een plezant uitgestippeld fietsparcours. Doe daar sportieve kinderen bij en een duidelijke uitleg. Om alles goed te laten verlopen, doe je er best ook een 'politieagent' bij die kan vertellen wie naar links en wie naar rechts mag fietsen. Mix dan alles goed en je krijgt een toffe belevenis.
Proficiat iedereen voor jullie enthousiasme en artistiek talent tijdens de Kunstbeurs. Bedankt aan alle kinderen, juffen, meesters, ouders, tantes, meters, ... voor jullie bezoek. Bedankt voor al de complimenten die we kregen. Dat deed ons allen veel plezier!
Vrijdag 26 februari tussen 13 uur en 15 uur houden wij onze Kunst & kidsbeurs.
Benieuwd wie er allemaal komt kijken en wat ze zullen zeggen van ons artistiek talent. Als voorproefje vind je hieronder de link naar de foto's die goed tonen hoe hard wij al gewerkt hebben.
Help! Ineens waren mijn leerlingen weg, verdwenen, in rook opgegaan! Vrijdag bleek niet zomaar een gewone dag te zijn. Neen, zelfs juf Olgunay en juf Caroline werden in het komplot betrokken.
En om de foto's van de schilderactiviteiten te bekijken, moeten jullie nog wat geduld hebben tot op onze Kunstbeurs van vrijdag 26 februari.
Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie! Geniet ervan!
Juf Ingrid
13-02-2010 om 09:17
geschreven door klas5
30-01-2010
Spreekbeurt: De Vurigste Mens.
De voorbije maand hebben we hard gewerkt aan thema 4 van Totemtaal : De Vurigste Mens. Een heel toepasselijk thema in een winterse periode met veel sneeuw. Dat niet alleen ons huis goed verwarmd kan worden, bewees Samuel toen hij op een dag vol sneeuwbuien goed ingepakt naar school kwam. Je kon nog amper merken wie er onder de laagjes kledij zat.
De spreekbeurten zelf werden grondig aangepakt. Het Smartboard verleende heel wat hulp. Knap, zo'n toekomstige ICT-ers in de klas!
Nu nog de herhalingstoets overleven en dan op naar ons volgend thema ( Kunst).