Dit zijn de tips die wij geleerd hebben: -Eerste stap: de tekst bekijken -Tweede stap: titel lezen en de subtitels lezen -Derde stap: de tekst luidop lezen -Vierde stap:een woordenboek gebruiken -Vijfde stap:kernwoorden aanduiden Veel succes!
08-11-2011 om 10:23
geschreven door klas5
04-11-2011
Oefenen voor bloktoets 2 wiskunde.
Probeer eens deze site: je kan er allerlei opdrachten kiezen om zo op een plezante manier je toets in te oefenen. Veel plezier!
Voor het eerst dit schooljaar staat een taak bij bingel.be op jullie te wachten. Opgelet: net zoals in de klas, moet je de taak tegen een bepaalde datum afwerken.
Hoe meer taken je maakt, hoe meer punten je verzamelt. En hoe meer punten, hoe leuker je avatar wordt! (wisten jullie dit eigenlijk al?)
Veel plezier.
Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Tot morgen, Juf Ingrid
23-10-2011 om 18:08
geschreven door klas5
22-10-2011
Toets gwp
Woensdag toets gwp? Ai, moeilijk? Eigenlijk niet, en zeker niet met deze tips (of zijn het vragen van de toets?) Iedereen weet nu toch al wat eb en vloed is. Iedereen kan vast en zeker uitleggen wat erosie is en wat een polder is. Alhoewel dat dit bij Jefke toch nog niet echt lukt, vrees ik. Hij denkt dat een polder hetzelfde als een duin is. Stel je voor! Brugge en het Belfort zullen ook wel geen geheimen meer voor jullie hebben. Misschien een spreekwoord hier en daar nog oefenen zodat we allemaal de toets gezond en wel kunnen oplossen. Alvast veel succes! Juf Ingrid
Voor degene die het filmpje nog niet kunnen bekijken: Gebruik google en tik 'het klokhuis' in. Dan klik je op de site van het klokhuis. Typ dan bij zoeken 'filmpje de uil' in en je kan de film bekijken. Let wel dat je aangeeft dat je de pop-ups van het klokhuis toestaat. Succes.
Ga ook eens op de site van Het Klokhuis op zoek naar andere interessante filmpjes. Of ga eens naar Schooltv. Mooie filmpjes!
In Maldegem maakten we kennis met de uil en zijn braakballen. En in het Zwin zagen we niet alleen de machtige Oehoe, maar enkele kleinere uilensoorten. Natuurlijk gaan we in de klas de uil ook even van dichterbij bekijken. En een liedje leren hoort daar dan ook bij. Misschien wel dit? Erg populair toen de juf nog heel klein was!
Onze laatste dag in Maldegem: natuurwandeling met gids.
Vrijdag, onze laatste dag, stond er nog een natuurwandeling o.l.v. een natuurgids op het programma. We snuffelden in Maldegem rond op zoek naar fauna en flora. De gids heeft het ons allemaal verteld. Wist je dat Maldegem zelfs een eigen 'Manneke Pis' heeft?
In de namiddag verliep de terugreis niet echt zoals gepland: onze bus die ons om 13u zou oppikken, stond in Gent in panne en moest getakeld worden. De vervangbus kwam tegen 15u. Resultaat: we waren pas tegen kwart voor vijf terug op school. Gelukkig hadden wij de directie om 13 u al verwittigd en gaven wij regelmatig een update door zodat de ouders ook op de hoogte waren. Juf Ingrid
Vanochtend zag het er niet goed uit: felle wind, donkere wolken en een hevige regenbui. Na het ontbijt waar weer eens tientallen boterhammen verorberd werden, was er nog een uurtje les over de slikken en de schorren. Rond 10 uur vertrokken we dan naar het Zwin. Hopen maar dat het niet te hard blijft regenen. De foto's tonen aan dat we nog veel geluk hadden vandaag. We moesten ons alleen maar goed vasthouden aan de takken van de bomen. Helaas waren die er in het Zwin of aan zee niet. Morgen verkennen we nog samen met de gids de natuur in Maldegem. En dan is het valiezen pakken en terug naar huis. Groetjes, juf Ingrid
Terwijl iedereen ging zwemmen, bleef de onfortuinlijke Adil, die zaterdag zijn pols brak, bij de juf. Even later dook ook Samir op, die niet mee naar het zwembad mocht. Het werd een standbeeldenzoektocht en een partijtje pingpong. De juf vraagt zich nu nog altijd af waar die pingpongbal is gebleven.
Hier zijn we weer met wat berichtjes en foto's uit Maldegem. Na een wandeling van zowat anderhalf uur werden we in de paardenmelkerij van Maldegem verwelkomd. Paarden mochten à volonté geaaid worden, wat dan gretig werd gedaan: de éne met al wat meer schrik dan de andere. Daarna konden we zien hoe de paarden gemolken werden en natuurlijk kregen we allemaal een ijsje om te proeven. Jammer dat er kinderen waren die dit niet echt apprecieerden. Nu zijn de leerlingen samen met juf Liliane en meester Bart gaan zwemmen in Eeklo. Onze onfortuinlijke Adil, die zaterdag zijn pols brak, stapt samen met Samir en juf Ingrid door Maldegem.Hieronder de links voor de verschillende activiteiten van gisterenavond en vandaag. en natuurlijk vindt de familie Douillie er een foto van Nicolas die vandaag jarig is.Groetjes vanuit een droog, maar bewolkt Maldegem.Juf Ingrid
Prachtig weer, goedgemutste kinderen, een korte heenrit zonder file. Wat wil een mens nog meer? Rust? Nu ja, dat zal wel niet voor zo meteen zijn met al die uitgelaten leerlingen. Ze waren braaf en kijken al uit naar morgen: bezoek aan de paardenmelkerij en zwemmen in Eeklo.
Vandaag wat sfeerbeelden van de rit, spelen op de speeltuigen en bezoek aan het stoommuseum. Veel plezier.
Maandag staat het stoommuseum op het programma. Tsjoek, Tsjoek, en weg zijn wij !!!
01-10-2011 om 12:55
geschreven door klas5
27-09-2011
GWP
We zullen volgende week op GWP naar Maldegem vertrekken. Het 5de en het 6de leerjaar blijven daar 5 dagen. Daar werken we rond schelpen, bezoeken we Brugge en maken we een ritje met een stoomtrein. We gaan ook naar een natuurreservaat : het Zwin. We hopen op goed weer. Groetjes, L5 en L6
27-09-2011 om 10:29
geschreven door klas5
22-09-2011
Wat een klas!
Herken je deze totems?
Wie is wie?
22-09-2011 om 07:39
geschreven door klas5
20-09-2011
We starten onze eigen redactie.
Hallo, we zijn de journalisten van juf Ingrid.
We hebben een nieuwe opdracht : elke dinsdag moeten we een nieuw artikel schrijven. Wij kregen deze opdracht om onze spelling en onze zinsbouw te oefenen en te verbeteren.
Groetjes, Olivia, Flora, Samir, Firdaws, Kubra, Mehdi, Yasmine, Kaoetar, Adil en natuurlijk juf Ingrid
20-09-2011 om 10:21
geschreven door klas5
08-09-2011
Terug in de tijd.
Hé, ik ben Jefke. Kennen jullie mij al? Ja? Super!
Dan weten jullie ook wat voor een verstrooide leerling ik ben. Ik zit wel altijd op één of andere wolk te dromen. En zo gebeurt het wel eens dat ik niet weet wat de juf verteld heeft.
Dus ook vandaag! Welk huiswerk moesten we voor wiskunde maken? Ik weet het niet meer en mijn agenda ligt natuurlijk nog in mijn bank.
Schrijf het op een briefje met je naam erop en stop dat briefje ten laatste maandag in de hoed in de klas. Zo weet ik wie er op de blog geweest is.