Dit schreven onze kinderen over de workshop van het maken van een Incabeeldje in klei. Bedankt Yoke en de 2 begeleiders.
Jullie leverden prachtig werk.
Ik vond het tof en mijn groepje kon zelfstandig werken. (Gwen) Ik vond het werken met de klei leuk. Ook was het tof met de 2 juffen en de 3 mevrouwen. (Tinne) Ik vond het leuk maar het tekenen op de klei was moeilijk. (Florian) Ik heb geleerd om geduldig te zijn. (Amber) Ik vraag me af waardoor de mevrouwen het zo goed konden. (Thimo) Yoke heeft me goed geholpen. (Caro) Ik vond het leuk om wordten te maken. (Yorgo) Ik vond de worsten maken leuk. (Simon) We maakten de klei glad met betaalkaarten. (Kaat) Het was leuk maar niet zo gemakkelijk. (Sytske) Yoke heeft me op weg geholpen om een eend te maken. (Floor) Juffrouw Yoke is kei leuk. (Justine) Ik vond alles super. (Jill) Ik wil elke vrijdag wel met klei werken. (Thijs) Ik vond het gezicht maken heel leuk. (Wannes) We hadden goede helpers en er waren mooie beeldjes. (Sterre) Het waren goede helpers. (Niels) Yoke heeft alles goed uitgelegd. (Lore) Dankjewel voor de kleinamiddag. (Fleur) Het was leuk maar best wel moeilijk. (Sverre)
We wensen jullie terug een fijne start na een weekje vakantie. Hopelijk zijn jullie allen terug met opgeladen batterijtjes zodat we nu stilaan weer kunnen uitkijken naar Pasen!
Een pluim voor alle leerlingen van de tweede graad die vandaag gewandeld hebben voor Haïti. Ondanks de bittere koude werd er gelachen, gezongen, baantje gegleden... Kijk maar naar de foto's.
In de meeste landen van Zuid-Amerika wordt Spaans gesproken. Zijn jullie klaar voor een uurtje Spaanse les morgen? Ik ben benieuwd. Weet je wat uno, dos, tres wil zeggen? Ik ga deze avond nog goed oefenen. Slaapwel en tot morgen in de zithoek.
Voor alle tandenpoetsers van het derde leerjaar een pluim. De meeste kinderen zijn al goed op weg. Ook al heel wat volle kaarten. Als beloning werd het eerste stukje van de Ben De bever poster ingekleurd. We houden vol hé.
Op maandag en dinsdag hebben de kinderen op een creatieve manier gewerkt rond de Andeskoffer. Er waren lln die zich hadden verkleed. Er werd kip-maïssalade gemaakt, bloemen geknutseld en ook geluisterd naar de strip van Kuifje en de Zonnetempel en nog veel meer... Geniet mee van de foto's...
Eerst hebben we met onze atlas gewerkt? Waar ligt Zuid-Amerika? Welke landen zijn er in Zuid-Amerika? Waar ligt het Andesgebergte? Daarna zaten we allen bijeen want onze juf stelde de hoofdstraat voor van een dorpje in Peru: de boerderij van Diana/het dorpsplein/de winkel van Nelly/de boerderij van Suzana/het huis van Ana/de school. Aan de hand van tekeningen en figuren zaten we net in de straat. Daarna moesten we in kleine groepjes aan de slag. Een verhaal lezen/foto's bekijken/voorwerpen bekijken/... Daarna zal elk groepje zijn eigen werk op een leuke manier voorstellen. Met een toneeltje of met een kwisje of met ... . Ik ben alvast benieuwd. Ook hebben de lln een reglement opgesteld dat hoort bij het gebruik van de koffers in de klas. We dragen allen zorg voor de materialen. Geniet van de foto's
Tijdens de creatieve namiddag vandaag maakten we besneeuwde wintertakken met vogeltjes. Iedereen moest een ander vogeltje maken. Op een foto kon je zien hoe je vogeltje eruit zag. We leerden over de vink, het pimpelmeesje, de merel, de tjiftjaf, de mus en nog veel andere soorten. De takken werden met wat bekleefd en de vogeltjes maakten we vast aan een wasspeld. Kijk hieronder maar naar het resultaat.