Racing with Volvo Surf ook even naar: http://groups.msn.com/humor-en-autos
13-06-2008
Succes
Volvo 66 M'n kleinste schatje staat al een tijd te pronken in onze straat, volledig controlevrij, draait als een naaimachientje & oogt nog mooi ook. Er moeten natuurlijk wel nog een paar zaken van dichtbij worden bekeken, een oldtimer is immers nooit volledig af.
Volvo 740 Nu de kleine volvo klaar is kan ik weer luidop beginnen dromen van rallycross met de grote. Daar is immers niets meer aan gebeurt, omdat we hebben besloten om de 66 volledige voorrang te geven.
Deze zaterdag zijn ben ik met mijn vader (annex garagist, coach, mentor, ...) naar Quirynen in de industriezone van Malle gereden voor 'n setje sneeuwbanden voor de 740, voor de grip wanneer we gaan rallycrossen (schijnt belangrijk te zijn...). Best wel 'n mooie prijs voor 'n goede set dus zijn we dat gaan vieren met 'n (proef)ritje die de hele dag duurde. M'n kleine 66 heeft nogmaals bewezen dat ze de naam Volvo echt waard is, want ze heeft de hele dag naadloos gereden. Wel spijtig dat ik nog steeds die O-platen heb, want ik ken de streek rond m'n huis ondertussen al wel...
M'n vader is de eerste keer naar de controle gegaan met m'n 66je nadat we alles grondig haden gecontroleerd (lichten laten regelen, proefritje, ...) Onderweg naar de controle in Deurne besloten de rechter koplamp & de remlichten dat ze hard genoeg hadden gewerkt, logisch gevolg: 'n knalrode kaart. Gelukkig ging de rest perfect & konden we er thuis 'n nieuw lampje insteken dat nog ergens stof lag te vergaren. De remlichten zelf waren nog in orde, de zekering ook dus lag het aan 't contactje op de masterpomp. Met 'n rizla van 0.01ct rond de contacten werkten de remlichten weer perfect. Toen ben ik even met m'n vader naar de herkeuring gegaan waar we 'n grasgroene kaart kregen. De aanvraag om ze in te schrijven is nu naar D'hondt verzekeringen zodat ik binnenkort onbeperkt kan rondrijden...
Nog een kleine tip: op 5 & 6 mei 2007 zal de Daf Club Belgium (waar je ook met 'n Volvo 66 bij kan) de Boucles de Spa rijden volgens het bolletje-pijl systeem. Op 5 mei is er 'n rit naar de streek & zondag 6 mei zijn de ritten zelf. Je moet wel zelf voor je overnachting zorgen.
Gisteren heb ik met m'n team, Pascal & Erica, onze Volvo 740 volledig gestript vanbinnen. Verbazend snel eigenlijk,'s avonds rond half 8 begonnen (overdag werken we, eh) & om 9u was de klus al bijna geklaard. Nu hopen we maar dat de rest even vlot zal gaan. Het was in elk geval al een staaltje samenwerking dat moed geeft voor de verdere werken...
Volvo 66
Ook mijn Volvo 66 is goed aan't gaan, nu vrijdag een volledige controle & dan als klassieker inschrijven. Het beste daaraan is dat ik dan af ben van alle regeltjes die met 'n oldtimer gaan:
Enkel overdag rijden;
Proefritten moeten binnen een straal van 25km van uw woonplaats;
Verder mag je nog naar meetings rijden;
Dus niet naar de winkel, op familiebezoek, naar je werk,...
Dus duimen dat m'n schatje door deze zeer uitgebreide controle geraakt.
"Doet ze 't of doet ze 't niet?" dat was dé vraag gisteren. Gelukkig heeft ze bewezen dat de 66 'n echte Volvo is & heeft ze me dus probleemloos van Schoten naar Rosmalen gebracht, mét een serieuze omweg... Dat mocht ook wel, want op zaterdag heb ik de remmen nog hersteld met de rest van ons team. Het team, dat is mijn vader die me met de 66 & de 740 helpt en 2 vrienden die me vooral met de rallycross helpen en nu dus ook even met de 66. De meeting zélf viel nogal tegen, de mooiste wagens stonden namelijk op de bezoekersparking & verder was alles belachelijk duur. Op de beurs heb ik wel enkele prachtige 66 folders en autoboeken gevonden, wat er -samen met de rit- een prachtige dag van maakte.
Ik heb mijn oldtimertje al sinds mei, maar door enkele problemen met de motor is ze pas sinds kort weer op de baan. De eerste motor (1100cc) is vastgelopen, de volgende (1400cc) gaf mayonaise, daarna eentje (1400cc) gekocht die niet paste & ten slotte via de Daf club Belgium weer een originele (1100cc) gekocht die 't uitstekend doet. Gelukkig heb ik van die 2 defecte wel m'n geld weer teruggekregen. Zoals het past bij een oldtimer is er nog steeds veel werk aan, maar (vooral dankzij m'n pa) komt dat wel in orde. Zo ga ik dit weekend naar m'n 2de meeting, nu in Rosmalen. Het verslag komt volgende week wel on-line...
Volvo 740
Dat zal onze racewagen worden. Eerst was er sprake van een Volvo 242, maar dat is veranderd omdat de 740 veel goedkoper bleek Normaal gezien zou ik er al lang aan bezig moeten zijn (de eerste opendeurdag is al binnen 'n half jaar), maar door m'n 66 zijn de plannen lichtjes vertraagd... Gelukkig krijg ik voor beide wagens veel hulp van mijn vader & van Pascal en Erica. Ook hierover later meer.
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.