• Ieper

Globetrotters
    Reisverhalen
    27-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Durbuy
    Na wat uitgeslapen te hebben, wordt het ontbijt door Trixie, Greg, Anke en Tom aangeboden.  Voor we naar Durbuy wandelen maken we een fotoshoot van onze gezin.  We kuieren door de straten van Durbuy en gaan nog met z'n allen iets eten. Aan tafel zijn we niet erg spraakzaam, allemaal aan het bekomen van een vermoeiend maar heel tof weekend.
    Durbuy is gelegen aan de Ourthe en een van de toeristische trekpleisters in Wallonië. Jaarlijks trekt de van oorsprong middeleeuwse stad duizenden toeristen. Toeristische bronnen benoemen Durbuy als de kleinste stad ter wereld, maar dit klopt niet.

27-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

26-05-2018
    Om 8 uur wordt iedereen bij het ontbijt verwacht.  Er staat ons een zware dag te wachten. We trekken met heel het gezin naar The Adventure Valley in Durbuy.
    Deze dag staat in teken van grenzen verleggen, mekaar steunen en plezier maken. Bij het binnenkomen wordt de eerste uitdaging van een bepaalde hoogte springen op een luchtkasteel. Van beneden leek het idd heel simpel maar eens je boven staat heb je er een hele andere kijk op iedereen ging de uitdaging aan.  Verder activiteiten waren met een band van een super grote schuif af rijzen, zippiline(kabelparcours van 1km), freefall 32m, grot speologie en hoogte parcours in het klimbos waar iedereen zijn ding vond. Rond middag eten we onze picnic ter hoogte van de speeltuin zodanig onze kleintjes ook hun pleziertjes hebben.  Het is een super zonnige en warme dag met temperaturen rond 28 graden.  Rond 17u zijn we voldaan van onze activiteiten en rijden richting kamping.
    We ploffen allemaal op een stoel en bekomen van onze dag.  Onze kleintjes hebben nog wat waterpret met hun zwembadje dat ze van nonkel Tom en Tantie gekregen hebben.  En wij worden ook door een aanval met waterpistolen. Fun Fun !!!  Na ons allemaal verfrist te hebben.
    Beginnen we ons avondmaal om Leo's verjaardag te vieren. Aperitiefje, bbq en cupcakes die ons Caro gemaakt heeft.
    We zouden een gezelschapspel spelen, maar we hebben zo gelachen dat we dit netjes terug opgeborgen hebben.
    Super dag ! Prachtig weer ! Zo trots op ons gezin !!!

26-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

25-05-2018
    Het is weer zover ons jaarlijkse familie weekend !  We vertrekken rond 16 u richting Durbuy na heel wat verkeer komen we rond 18u30 aan.  Onze Greg en Trix zijn er al.  We stellen ons op en verwachten ons Anke en Tom en een beetje later kunnen we ook Steve, Caro en Yana onthalen.
    Na het aperitief gaan de kinderen zich even installeren in hun studio's.  We kamperen in Camping Le Vedeur en huren 2 studio's boven de receptie van de camping.  Greg en Trix logeren mee in de mops en de rest in de studio's. Onze Steve is in begin van de maand verjaart en trakteerde vanavond op het eten.  We kregen lekkere pasta voorgeschoteld en weeral een heel lekkere taart dat ons Caro heeft gemaakt. We hebben heel de avond buitengezeten met aangename temperaturen.
    We hebben goed gelachen, super aangename avond met onze kids.

25-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

19-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baarle Nassau
    Het is een korte week werken. Vandaag verjaart Leo en vertrekken 's morgens naar Zorgboerderij Hardelhoeve.  We brengen dag rustig door met een wandeling en fietsen naar Baarle om er 's avonds te gaan eten met onze jarige.
    's Zondags verwachten we onze vrienden (Benny, Marhilda, Karina, Alex, Vivke en Ward) om te komen Bbq. We genieten van het mooi weer, het lekker eten en super gezelschap. Rond acht uur vertrekt iedereen terug huiswaarts.
    's Maandags rijden we 's morgens even naar de winkel en nadien vertrekken we op fietstocht.
    We volgen een fietsroute van de dodendraad uit WO I.  We leggen een parcours van 50 km af met de nodige stops voor de lunch en wat later een ijsje te gaan eten bij de boer.  Het weer was heel het weekend super.

19-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

15-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kastelen aan de Loire
    Ons laatste uitstap gaat vandaag naar het kasteel van Chambord. Wij rijden binnendoor en genieten van de mooie  uitzichten.  Johan en Sonia gaan het kasteel binnen bezoeken, daar wij deze al bezocht hebben, gaan wij een wandeling in het park maken. Het kasteel is het grootste en waarschijnlijk het beroemdste kasteel aan de Loire en staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco.
    We genieten nog van een middagmaal op een zonnig terrasje en zetten onze reis richting huis verder.
    In Parijs verliezen we veel tijd, de rest van onze trip verloopt vlot. We komen 's avonds om 22 u aan.
    Was een super weekje tussenuit en tof gezelschap.

15-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

14-05-2018
    Na een uitgebreid ontbijt vertrekken we richting kasteel van Chenonceau.  Het is een van de meest bijzondere kastelen van de Loiregebied omdat het kasteel over het water van de de rivier de Cher ligt en het bezienswaardige en goed onderhouden tuinen heeft. Het kasteel is in privébezit.  Het is een echte aanrader zo goed en mooi onderhouden in en rondom.
    Na ons bezoek aan het kasteel rijden we richting Amboise om daar op een CP te overnachten. Het is wisselvallig weer.

14-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

13-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Charentes
    Vanmorgen is het tijd om afscheid te nemen. Wij rijden richting ezelboerderij in Siecq. Het is overwegend bewolkt. Ondertussen krijgen we telefoon van Louis en Pit met de vraag of wij nog graag even op bezoek komen. We beslissen samen om dit te doen en rijden een stukje terug.  Hun huis nog een echt karaktervolle huis is gelegen in Chalais met een prachtig verte zicht op weiden en wijngaarden.Brengen nog een gezellige tijd samen door en 's avonds gaan we eten lokale pizzeria.

13-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

12-05-2018
    Vandaag is het een grijze dag. In de namiddag gaan we het Monolitische kerk Saint Jean in Aubeterre bezichtigen dit is een ondergrondse kerk.  Het is ondertussen aan het regenen.  We wandelen nog een paar winkeltjes binnen en verder door naar het kerk Saint-Jacques met een romaanse architectuur.  Door het mindere weer en dat Koen vanavond richting Italië vertrekt rijden we naar huis en genieten van samen nog een spelleke te spelen.  Wim en Marijke zijn uitgenodigd om te gaan eten met de ouders van Alma. Wij gaan ze later tegemoet om naar een folklorisch dansfeest te gaan dat de moeder van Alma voor de eerste maal organiseert. Een leuk gebeuren om af te zien en proberen mee te doen. Rond 00.30 zijn we terug thuis.

12-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

11-05-2018
    Na het ontbijt gaan we met z'n allen naar de markt in Ribérac, nog een echt typisch franse markt. Na een terrasje gaan we samen naar huis onze overschot van onze bbq opeten en nog wat genieten. Voor de rest van de dag houden we het rustig. Met een gezelschapsspelleke spelen en 's avonds in Aubeterre sur Drone te gaan eten.  Mooi weer tegen de avond wordt het frisser.

11-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

10-05-2018
    Vandaag wachten we op de komst van Koen en Catherine.  Even naar de winkel met Wim en Johan om een bbq vanavond te organiseren. Nadien geniet ik aan het zwembad met een goede boek. Het is zonnig weer met nu en dan bewolking.
    Zij komen rond 14 u en we genieten samen van een kaastafel met lekker frans brood.  Wat later maken we een wandeling richting Aubeterre waar we wat winkeltjes afschuimen en een terrasje doen.  Terug thuis bereiden we alles voor onze bbq. Het wordt een leuke en gezellige avond die we binnen eindigen daar het frisjes werd.

10-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

09-05-2018
    We vertrekken vandaag richting Laprade in de Charentes waar Wim en Marijke een huisje gekocht hebben. Met de Osmokiekes komen we een aantal dagen samen.
    Johan en Sonia reizen met ons mee. We rijden vrij vlot door Antwerpen, Lille en zelfs Parijs. We overnachten op een Camperplaats iets voorbij Orléans een paar km van de autostrade.
    Na een rustige nachtrust vertrekken we rond 9 uur door richting eindbestemming. We komen rond 14 u en worden hartelijk ontvangen door Wim en Marijke met een glaasje Champagne. Er staat ons al een lekker Griekse slaatje op ons te wachten.
    Wat later op de namiddag wandelen we richting dorp Aubeterre sur Dronne ongeveer 1.5 km te voet via natuurlijke paden.
    Heel gezellig pittoresk dorpje met leuke boetiekjes, marktplaats met leuke terrasjes.
    We gaan aansluitend voor het avondeten in restaurant La Taverna eten !

09-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

06-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lilse Bergen
    Ons Yana komt logeren, het weer zit mee dus gaan we naar de Lilse Bergen. We vertoeven nog een paar uurtjes op het strand. Ons Yana is in haar nopjes, water, zand en speeltuin wat moet een kind meer hebben!
    's Zondagsmorgen zijn wij met Tom en Anke afgesproken om te gaan ontbijten in de Mokkamour in Vosselaar.
    Het is al stralend weer en fietsen richting Vosselaar.  We veroberen een lekker ontbijtje in een aangename ochtend zonnetje.
    Nadien fietsen we richting Beerse om de evolutie van de werkzaamheden bij Tom en Anke te zien.
    We genieten samen in hun tuin en krijgen bezoek van Greg Trix en Amélie.  Zij gaan samen met ons nog naar de Lilse Bergen en brengen onze namiddag nog op het strand door.  Ons kleintjes genieten van water, zand en speeltuin, zalig !!

06-05-2018 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

01-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zillebeke
    Vandaag staan we op met een mooi zonnetje ! We staan op de cp in Zillebeke aan, vlakbij de vijver, mooie locatie
    Na een stevig ontbijt omelet spek en verse gebakken broodjes klaargemaakt met mijn omnia pan. Wandelen 3.5km richting provinciaal domein "Palingbeek"
    Waar we de 600 000 beeldjes als herdenkingsmonumenten voor de gesneuvelden soldaten in de eerste wereldoorlog kunt bewonderen.
    Onverwachts krijgen we bezoek van onze Greg, Trix en ons Amélie.

Bijna vier jaar lang hebben tienduizenden mensen overal in het land beeldjes in klei gemaakt voor het project CWRM (Coming World Remember Me). De beeldjes zijn gebakken en zorgvuldig bewaard om nu uitgezet te worden in Provinciaal domein 'De Palingbeek' in Zillebeke bij Ieper.
    In ons land vielen tijdens de Eerste Wereldoorlog 600.000 slachtoffers. Dat blijkt uit de Namenlijst, de telling van het 'In Flanders Fields Museum' in Ieper. Het gaat dan over soldaten van over heel de wereld die hier sneuvelden én over burgers, die door de oorlog in ons land gestorven zijn. Kunstenaar Koen Vanmechelen bedacht een project om hen te herdenken, maar 'Coming World Remember Me' is meer dan dat

We hebben weeral van deze dagen genoten, goed gerust, tof gezelschap en een beetje minder weer.