2de kleuterklas van de Zonnebloem Hallo iedereen, Dit is de blog van de Kikkerklas. In onze klas zitten 11 dikkopjes. Deze dikkopjes zijn nog in volledige ontwikkeling om zo een echte stoere, lieve kikker te worden. Bekijk de evolutie van dichtbij. Wat doen onze kikkers zoal. Wie zijn de jarigen. Wanneer gaan we naar de bieb, gaan zwemmen, wat zijn onze projecten, ... Met deze blog geven wij iedereen de mogelijkheid om een kijkje te nemen. Veel plezier en kijkgenot!!! Vele kikkergroeten uit de kikkerpoel.
PS: neem ook even te tijd om de kolommen te bekijken. Daar kan je veel info terug vinden. De foto's in mapjes, zwemdata, biebdata, ...
23-09-2014
data zwemmen en biebbezoeken
ZWEMMEN
BIBLIOTHEEK
24 september 2014
22 oktober 2014
26 november 2014
28 januari 2015
25 februari 2015
25 maart 2015
22 april 2015
27mei 2015
17 juni 2015
8 oktober 2014
12 november 2014
17 december 2014
14 januari 2015
11 februari 2015
11 maart 2015
13 mei 2015
24 juni 2015
Voor de uitstappen en het zwemmen is het altijd leuk om wat extra begeleiding te hebben. Voel je je geroepen, geef dan een seintje. De data van het zwemmen en de biebbezoeken hangen eveneens aan de deur van de klas. Schrijf daar je naam erop als je wil begeleiden. Bedankt!!!
Recept voor in de klas: *3 koppen (tassen) bloem *1,5 kop zout *2 koppen water *3 eetlepels bicarbonaat *3 eetlepels slaolie (geen olijfolie) *1 theelepel aluin (om te bewaren, citroensap kan ook maar houdbaarheid is minder lang)
Alles in pot goed roeren en op matig vuurtje zetten. Roeren tot vaste massa. Storten op werkblad en laten afkoelen. In porties verdelen om dan te kleuren met voedingskleurstof. Wij bewaren de Play Doh in de koelkast. Als hij begint te kleven voegen wij wat babyolie toe. Veel plezier ermee;-)
Als afsluiter van ons project "de kermis" hebben we een Vlaamse kermis gehouden op school. We hebben met knikkers, ballonnen, eendjes, ... allemaal spelletjes gedaan. We willen jullie tonen hoe leuk het was;-) Op het laatste hebben we aan touwtrekken gedaan. Onze kampioenen kan je bewonderen al vierend met de handen in de lucht (laatste foto).
We zijn in de klas bezig met ons lichaam. We hebben onszelf of iemand die we goed kennen getekend. Maar wie schuilt nu achter deze foto? Rarara en in de gang is er nog iemand aan het tekenen.