EDUGO De Brug - Weblog van 2A3
Klasleerkracht: Mevr. Cleeren
Pas op: geef nooit persoonlijke gegevens zoals familienaam of coördinaten door op een weblog. Dit kan immers op een foute manier gebruikt worden!
Foto

Ik ben zo fier op jullie!

Zoeken in blog

05-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag sportdag!


Meisjes en jongens

Ik vond het vandaag een leuke lerarendag. En daar hebben jullie voor gezorgd. Bedankt!
Ik hoop dat jullie vrijdag zullen genieten van de sportdag. Op het programma staat trike ( ) , golf, mountainbike en WATERPOLO!
Zwempak meebrengen is de boodschap!
Bedank je M. Van Avermaet ook eens om in mijn plaats met jullie mee te gaan?

Tot donderdag
Mevr. Cleeren

05-10-2010, 17:30 geschreven door Mevr. Cleeren  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les 12: lees- en woordenschatstrategieën


Jongens en meisjes

Denk aan mijn konijn en herhaal de strategieën vanavond al!

Veel succes!
Mevr. Cleeren

Bijlagen:
12 strategieen Ned.ppt (76.5 KB)   



05-10-2010, 17:26 geschreven door Mevr. Cleeren  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les 11: spreekwoorden

Jongens en meisjes

In bijlage vind je de correcte antwoorden van deze les. Studeer ze tegen de volgende keer!

Hoe?
Bedek eerst de linker kolom en probeer de rechter kolom erbij te zeggen (tip: spreek antwoorden in op je iPod)
Controleer dan de antwoorden van op je iPod. Wat je fout had, markeer je met geel.
Bedek nu de rechter kolom en die het zelfde.
Controleer opnieuw je antwoorden op je iPod. Wat je fout had, markeer je weer met geel.

Woensdag doe je de vorige stappen nog eens over, maar markeer je met bv. roze.
Je zult zien dat je al minder fouten maakte!

Succes!
Mevr. Cleeren

Bijlagen:
11 Spreekwoorden.ppt (42 KB)   



05-10-2010, 17:20 geschreven door Mevr. Cleeren  
04-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lees- en schrijfopdracht: Vlaamse Filmpjes (kopieer en plak dit in een WORD-document)

Titel van het boek: …

Auteur: …

 

Lees de volgende uitspraken of vragen met de bijhorende meerkeuzeantwoorden. Schrap wat niet in dat rijtje thuishoort.

 

1) Wie is / zijn (*)   de hoofdpersonage(s)?  (*)

O ...

O ...

O ...

 

 

2) Kan het verhaal zich in de werkelijkheid afspelen?

....., want:

 ...

 ...

 ...

 

3) Welke les wil de hoofdpersoon ons eigenlijk leren? Welke boodschap wil hij/zij ons brengen? (*)

O ...

O ...

O …

 

4) Wat doet het hoofdpersonage om die boodschap duidelijk te maken?

O ...

O ...

O …

 

5) Waarom vindt de auteur van dit boek die boodschap ook voor ons, vandaag, belangrijk?

O ...

O ...

O ...

 

6) Hoe reageren de andere personages op datgene wat de hoofdpersonage doet?

O ...

O ...

O ...

 

7) De personages evolueren, veranderen naar het einde toe. Dat is zeker zo voor ……………………………………… .

O ...

O ...

O ...

 

8) In welke opvallende omstandigheden, in welke situaties leven de personages met elkaar?

O ...

O ...

O …

 

9) De personages communiceren vaak non-verbaal met mekaar.

O ...

O ...

O ...

 

10) Welke ‘middelen’ worden in het verhaal vaak gebruikt om met mekaar te communiceren?

O ...

O ...

O ...

 

 



04-10-2010, 21:30 geschreven door Mevr. Cleeren  
Scroll eens naar beneden om meer te zien!
agenda

Belangrijke data in mijn agenda

 

Archief per week
  • 20/06-26/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs