Pas op: geef nooit persoonlijke gegevens zoals familienaam of coördinaten door op een weblog. Dit kan immers op een foute manier gebruikt worden!
Ik ben zo fier op jullie!
Zoeken in blog
04-10-2010
Lees- en schrijfopdracht: Vlaamse Filmpjes (kopieer en plak dit in een WORD-document)
Titel van het boek:
Auteur:
Lees de volgende uitspraken of vragen met de bijhorende meerkeuzeantwoorden. Schrap wat niet in dat rijtje thuishoort.
1) Wie is / zijn (*)de hoofdpersonage(s)?(*)
O ...
O ...
O ...
2) Kan het verhaal zich in de werkelijkheid afspelen?
....., want:
O ...
O ...
O ...
3) Welke les wil de hoofdpersoon ons eigenlijk leren? Welke boodschap wil hij/zij ons brengen? (*)
O ...
O ...
O
4) Wat doet het hoofdpersonage om die boodschap duidelijk te maken?
O ...
O ...
O
5) Waarom vindt de auteur van dit boek die boodschap ook voor ons, vandaag, belangrijk?
O ...
O ...
O ...
6) Hoe reageren de andere personages op datgene wat de hoofdpersonage doet?
O ...
O ...
O ...
7) De personages evolueren, veranderen naar het einde toe. Dat is zeker zo voor .
O ...
O ...
O ...
8) In welke opvallende omstandigheden, in welke situaties leven de personages met elkaar?
O ...
O ...
O
9) De personages communiceren vaak non-verbaal met mekaar.
O ...
O ...
O ...
10) Welke middelen worden in het verhaal vaak gebruikt om met mekaar te communiceren?
O ...
O ...
O ...
04-10-2010, 21:30 geschreven door Mevr. Cleeren
30-09-2010
Bericht aan de jarigen van september
Jongens en meisjes
De voorbije maand hadden we drie (?) jarigen in ons midden.
Céline de eerste week van het schooljaar. Morgen, Stijn. En ikzelf vorige zaterdag.
Jammer genoeg hebben we dinsdag geen S.A.. Maar ik vind dat we de jarigen van de maand toch in de watten moeten leggen. Vinden jullie ook niet? Wie vindt dat we dit een klein beetje moeten vieren, geeft een seintje en ik kijk wat we kunnen doen!
Vergeet niet om Stijn morgen extra vriendelijk te behandelen!
Tot dinsdag! Mevr. Cleeren
30-09-2010, 19:53 geschreven door Mevr. Cleeren
22-09-2010
Les 10 Markant
Leerlingen van 2A31
Bij deze nog eens de antwoorden van les 10. Leerlingen met dyslexie kunnen deze makkelijk afprinten en bewaren in een map. Andere leerlingen die ziek of afwezig waren, kunnen ook altijd met behulp van deze weblog terugvinden wat er de voorbije dag gebeurde!
Vergeet niet je lessen te herhalen! Volgende week komen er weer toetsen...
De meesten van jullie scoorden slecht op de toets over les 4, woordenschat. Dat betekent dat diegenen die onder de helft haalden, deze les zeker opnieuw moeten leren. Ik wil de voorbereiding als bewijs ZIEN. Jullie hebben bij het begin van het schooljaar twee mapjes moeten kopen. Het is is voor je toetsen en het tweede dien je te gebruiken om je voorbereidingen in te bewaren!
Hoe bereid je je woordenschatles het beste voor? Leg je blad in landscape, in de breedte. Noteer bovenaan het nummer van de les. In dit geval: 'les 4'. Verdeel dat blad in drie kolommen. Schrijf aan de linker kant de omschrijving van het woord. In het midden het nieuwe woord en in de derde kolom schrijf je een zin waarin dat woord gebruikt wordt.
Ik wil deze voorbereidingen tegen de volgende les zien! Op die manier weet ik zeker dat je je les leert...
Vriendelijke groeten Mevr. Cleeren
16-09-2010, 14:37 geschreven door Mevr. Cleeren
15-09-2010
Huiswerk spelling; niet vergeten!
Lieve leerlingen van 2A31 en vooral ook Rendel
Zoals we merkten tijdens het corrigeren van de gelukstest, worden er toch nog vaak spelfouten gemaakt. Ook het instapdictee bewijst dit. Vandaar jullie opdracht elke avond naar de website www.beterspellen.nl te gaan. Daar moet je je inloggen!
In de bijgevoegde link zie je hoe je dat kan doen!
De bedoeling is elke avond de vier oefeningetjes te maken. Wanneer je die maakte, schrijf je ze netjes over op een net cursusblad en markeer je met rood wanneer je antwoord fout was en met groen wanneer je het correct had. Op die manier zul je merken dat je steeds minder fouten gaat maken!
Het blad stop je altijd weer in je map bij het tabblad TAKENBLAD SPELLING. Ik controleer jullie werkjes op regelmatige tijdstippen!
Lukt dit? Donderdag bekijken we de eerste oefeningen!
Donderdag het derde lesuur is er geen Nederlands. Dan gaan we met zijn allen naar de kapel om de startviering bij dit nieuwe schooljaar te vieren. We vertrekken na het belsignaal. Ik weet dat de werkgroep pastoraal er weer een keigoede viering van maakte! Daarom zou ik het leuk vinden wanneer ik dat moment samen met jullie mag vieren!
Graag tot dan! Mevr. Cleeren
14-09-2010, 23:04 geschreven door Mevr. Cleeren
Opdracht voor de les SA en de les Nederlands
Leerlingen van 2A31
Keer even terug naar de website van www.edugo.be ! Daar vind je onder oefenen de talententest. Maak deze heel aandachtig. Zorg ervoor dat je voldoende tijd reserveert, want er komen 80 vragen. Eventueel las je een pauze in. Wanneer je alle vragen beantwoordde, laat je de computer een analyse maken. Print dit resultaat af tegen volgende week dinsdag. Wie thuis geen printer heeft, mag altijd tussen de middag naar lokaal S110 of S111 gaan.
Vergeet je resultaten niet! Stop ze in je map Nederlands!
Vriendelijke groeten Mevr. Cleeren
14-09-2010, 22:51 geschreven door Mevr. Cleeren
09-09-2010
Antwoorden van les 4
Busra, Toygun en Yasin, Jullie hadden suikerfeest op donderdag 16 september. Ik hoop dat het een mooie dag was!
Christophe, ook jij was er niet. Hopelijk voel je je nu beter! Maar probeer toch door te bijten. Niet te vlug thuis blijven, jongen. Dat geldt immers voor iedereen!
Bij deze vind je alles wat we tijdens de les Nederlands deden. Neem je dit over in je map? En zorg je ervoor dat je alles leert voor de volgende les? Succes! Moeilijk is het niet, he!
Zorg ervoor dat je tegen de volgende les je TOETS 1 met groen gecorrigeerd hebt. Gebruik daarvoor je legende die vooraan in je map zit. Laat ook die toets ondertekenen door je ouders. En wie slecht scoorde, leert alles opnieuw.
We zien mekaar donderdag! Mevr. Cleeren
07-09-2010, 15:41 geschreven door Mevr. Cleeren
2 TA: 7/9 Gelukstest
Leerlingen van 2A31
Bij deze de plaats waar je je huiswerk kan posten.
-Waar vind je de opgave ook alweer? Markant blz. 12-13
-Wat was de opdracht? Zelf EEN vraag met vier mogelijke antwoorden bedenken.
-Hoe begin je hieraan? Eerst in het klad schrijven en dan via reacties intypen in het witte kader. Geen schrijffouten, aub, dus lees extra na voor je verstuurt.
-Geen plagiaat a.u.b.! Lees eens de test van de andere leerlingen om na te gaan of je niet dezelfde dingen schreef...
-Wanneer moet deze opdracht op de weblog staan? Ten laatste woensdagmiddag om 14.00u!
Veel succes! Vriendelijke groeten Mevr. Cleeren
07-09-2010, 11:01 geschreven door Mevr. Cleeren
05-09-2010
Welkom aan alle leerlingen van 2A31
Jongens en meisjes
De eerste dagen, de eerste week zit er al bijna op! Ik heb het gevoel dat we opnieuw een klas vol toffe leerlingen hebben. Ik wil bij deze alvast Yasin bedanken omdat hij Christophe zo goed opvangt en ook Justine omdat ze Eleni niet in haar eentje liet lopen. Tenslotte vind ik het tof van Nick D.R. dat hij een zieke leerling opving!
Maar eigenlijk verdienen jullie allemaal een pluim omdat je bent wie je bent!
Van harte Mevr. Cleeren
NB. Let je er ook op nooit een familienaam op de weblog te zetten. Dat mag niet omwille van de privacy!