Merchandising:

Foto's jaarlijkse
MB, mijn passie days:
 
 
 
 
Foto's
Mercedes and coffee by
MEOR & MB,mijn passie:
 
 
 




CONTACT

MB, mijn passie vzw

0495/61 15 87

voorzitter:

De Baets Sven

mb-mijnpassie@outlook.com

ON 0600.941.427

Copyright © 2011

Foto
Onze 2 events voor 2024:

08-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting BBQ deel2

.













Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting BBQ deel1

.





































Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting voorbereiding en afbraak

.





























Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting deel 9


.






















Categorie:M4: meeting 2017
07-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting deel 8

.





































Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting deel 7

.





































Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting deel 6


.




































Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting deel 5

.





































Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting deel 4

.





































Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4de meeting deel 3

.





































Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 de meeting deel 2

.





































Categorie:M4: meeting 2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 de meeting deel 1


Zondag 3 september 2017, de 4de editie van onze meeting/BBQ/rit. Op deze succes editie waren maar liefst 162 Mercedessen.

Een schitterende mix aan jonge en oude modellen, hiervan gaat een Mercedes hart sneller kloppen.

Met dank aan alle deelnemers en bezoekers.  







































Categorie:M4: meeting 2017
28-11-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verhaal van Mercedes-Benz, mijn passie (deel3)
Passie:

In 2011 ontwierp ik een eigen blog website onder de naam "Mercedes-Benz, mijn passie". Op deze site vind je allerlei foto's terug van mijn verzameling, mijn auto's en de restauraties ervan.

De bedoeling van deze site was om mijn hobby te delen en om mensen te leren kennen met dezelfde interesse en passie.


Daarnaast organiseerde ik verschillende ritten voor diverse clubs. 
In 2014 kwam het idee om zelf een evenement te organiseren uit eigen naam.


Er werd gekozen voor een bijeenkomst met barbecue en rondrit voor alle Mercedes liefhebbers. 
De eerste editie in 2014 werd een succes met 75 auto's
 en in 2018 verwelkomden we reeds 200 Mercedessen op ons uitverkochte vijfde treffen.
De bedoeling van deze bijeenkomsten is om zoveel mogelijk Mercedessen en hun liefhebbers samen te krijgen, 
en liefst alle types door elkaar.

Zo zijn we uitgegroeid tot een kleine vzw die jaarlijks 
de eerste zondag van September deze bijeenkomst organiseert. 
We zijn geen club, 
want we vragen geen lidgeld en naast deze jaarlijkse bijeenkomst, organiseren we verder niks. 

Na vele jaren de hobby van Mercedes-Benz te hebben beoefend, is het inmiddels uitgegroeid tot een echte passie. 
Een grote passie die deel uitmaakt van mijn leven en dat van mijn gezin. 
In al die jaren heb ik een verzameling uitgebouwd waar ik super tevreden over ben.
"Mercedes-Benz, mijn passie..."


Enkele persberichten:
Artikel in sabato magazine bij De Tijd.




Categorie:A2: het begin / de passie
27-11-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verhaal van Mercedes-Benz, mijn passie (deel2)
S klasse's:

Terug enkele jaartjes verder werd mijn interesse gewekt in een oude S klasse.
Het model w108/109, grote broer van de w115 sprak mij enorm aan. 
Echter deze modellen zijn redelijk duur en besliste ik al snel om een w116 S klasse te zoeken. 
En wie zoekt, die vindt... Even later werd ik de trotse eigenaar van een w116 - 280S van 1979.

Deze wagen kocht ik van de eerste eigenaar en had maar 106000 km op de teller. Ik kon er haast direct mee rijden. 
Deze 280S heeft een prachtig groen Pullman interieur, typerend voor de zeventiger jaren. 
In 2021 besliste ik mijn collectie in te krimpen en verkocht ik de w116.

w116 280s bwj1979 (2014-2021)

Ikzelf op +/- 14 jarige leeftijd bij een w126 300sel.

Kort nadat ik de w116 gekocht had, kreeg ik de kans om een w109 aan te schaffen van een kennis. 
Deze w109 is een 300SEL 3.5 van 1970. 
Uiterst luxueus is deze Benz en voorzien van vele opties die je in die jaren kon, bestellen. 

Heel kort heb ik ook een w126 300SE in mijn bezit gehad, 
maar terug verkocht omwille van een "voorliefde" voor de w124 cabrio. 


w109 300sel 3.5 bwj1970 (2014)


A124&R129:

Aangezien ik heel graag cabrio rij, begon ik uit te kijken naar een 4 zits cabrio. 


In het voorjaar van 2016 kocht ik een a124 cabrio. Een E220 sportline van 1996. 
Deze cabrio doet mij ook terugdenken aan mijn eerste auto, de w124 break. 
De degelijkheid en het comfort van de w124 serie moet ik niet meer herhalen. 
Uiterst betrouwbaar en één van de beste series ooit door Mercedes gebouwd. 
Om keuzes te maken en de collectie in te krimpen verkocht ik in 2019 de w124 cabrio.

In het  najaar van 2016 kwam ik toevallig terecht bij  een r129. Ik kocht een 300sl van 1992. 

a124 E220 bwj1996 (2016-2019)
r129 300sl bwj1992 (2016)
Ikzelf op +/- 14 jarige leeftijd bij een r129 SL.
De sls.
Een 300sl gullwing.
Achter het stuur van een 300sl roadster.











Categorie:A2: het begin / de passie
26-11-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verhaal van Mercedes-Benz, mijn passie (deel1)
Verzameling:

Ik ben Sven De Baets en sinds mijn kinderjaren stapelgek op het "Merk met de Ster". 
Eerder een toeval, want bij ons in de familie bezat of reed niemand een Mercedes.

Als kind begon ik alle Mercedes gadgets te verzamelen die ik maar te pakken kon krijgen. 
Intussen ben ik heel trots op mijn gevarieerde collectie. 
Zo vind je in mijn hobbykamer verschillende miniaturen op verschillende schalen, honderden boeken, allerlei posters,.. Kortom, een "Ster" verzameling, die steeds aangroeit.



Mijn eerste miniaturen, begin de jaren 90. Ik was toen +/- 8 jaar.


Eerste auto's:

Toen ik 17 was, kocht ik mijn eerste auto. Een w124 200D break. Apetrots was ik. 
Deze werd vrij snel vervangen door een andere w124 250D break. 
Later volgde een w202 220D break, een w210 220CDI break, een w211 280CDI break 
en momenteel rij ik dagelijk met een w205 break c43 AMG.

w124 200D bwj1987 (2000)
w124 250D bwj1991 (2001)
w202 220D bwj1997 (2004)
w210 220CDI bwj2001 (2009)
w211 280CDI bwj2007 (2013)

Categorie:A2: het begin / de passie
08-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg meeting 2016
.

Categorie:M3: meeting 2016
07-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meeting 2016 sfeerfoto's
Enkele sfeerfoto's:



















Een super bedankje voor alle aanwezigen en alle mooie sterren!

Bedankt aan alle sponsors die deze dag mogelijk maken!

Bedankt aan voetbalclub Jong Moerkerke voor het gebruik van de accommodatie en bedankt aan de eigenaar van de weide om ons die ter beschikking te stellen.

Bedankt aan de traiteur en zijn team voor de verzorgde en lekkere BBQ.

Bedankt aan Sven, Annick, Steven N., Dries Vdk., Maxim, Laurien, Olivier, Geert, Bjorn, Dries O., Steven R.voor al het voorbereide en afbraak-opkuiswerk tot in de late uurtjes.

Bedankt aan het volledige Mercedes-Benz, mijn passie team Sven, Annick, Steven, Maxim, Laurien, Dries, Patrick, Koen, Ninna, Olivier, Chris en David voor alle harde werk, inzet en enthousiasme om alles vlekkeloos te laten verlopen. 

Bedankt aan onze sympathisanten Gino, Marc, Danielle en Henk voor de extra hulp. 

Bedankt aan Wendy, Björn, Geert, Josée, Dries O., Christine, Marnix, Steven R., en Tom voor het harde werk aan de bar.  En bedankt aan Christine met de hulp bij de opkuis van het lokaal. 

Bedankt aan onze fotografen  Maxim, Annick en Kenneth.  Bedankt aan de aanwezigen die hun foto's instuurden en/of met ons deelden.

Mochten we nog iemand vergeten zijn, natuurlijk ook een dikke dank u wel.


Categorie:M3a: meeting 2016 (2)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meeting 2016 rondrit deel 6
.











Categorie:M3a: meeting 2016 (2)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meeting 2016 rondrit deel 5

.


















Categorie:M3a: meeting 2016 (2)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meeting 2016 rondrit deel 4

.


















Categorie:M3a: meeting 2016 (2)




HOOFDSPONSOR
  • Van Mossel-Vereenooghe

    SPONSORS
  • MEOR
  • Fluwi
  • Poelvoorde Wouter Metaalbewerking
  • GG sl cars
  • Mijn Mercedes
  • JB carcleaning
  • De spaak

    PARTNERS
  • KD photography
  • Vteam verhuur tenten springkastelen


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs