Juf edel en meester Pieter heten jullie welkom in de 2de kleuterklas

Zoeken in blog

Dropbox

Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

2de kleuterklas A en B

02-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
Een volgend schooljaar is begonnen, dus een nieuwe blog.
De mensen die vorig jaar de blog ( van 1K A&B) volgden weten waar ze zich aan kunnen verwachten.
We zullen dus proberen via deze weg een beeld te geven van wat er in onze klas leeft.

Hopelijk beleven u en uw kind er veel plezier aan.

Team 2K

02-09-2010 om 11:27 geschreven door 2dekleuterklas  


13-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Vrolijk Pasen
 en
veel plezier tijdens de Paasvakantie

13-04-2010 om 18:06 geschreven door 2dekleuterklas  


03-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema: Pasen
Het is Bijna Pasen!

Nelly en Cezar brachten een Paasboom mee naar de klas met allerlei spulletjes om hem te versieren.
Zowel eitjes als figuurtjes konden we in de boom hangen.
We sorteerden de verschillende soorten eitjes qua grootte, kleuren, open en dichtdoen,...

We knutselden een Paasklok met eitjes aan!
Daarnaast verfden we mooie Paaseieren, maakten een klok met stroken papier die we moesten meten om de vorm van de klok te behouden.

Halfweg de week bracht de Paashaas of was het nu de Paasklokken een mandje met eitjes om al eens te kijken naar de verschillende soorten chocolade eieren qua vormen, versiering, papier rond of niet,...
MMM... Wat waren die chocolade eitjes toch lekker!!

Om de Paasklokken of Paashaas te foppen trokken we op 1 april onze gordijnen dicht! Zo moesten ze binnen komen kijken om te zien of we wel flink gewerkt hadden! Maar vrijdag morgen kwamen we in ons klasje en oohhh jeee... Er waren op het eerste zicht geen Paaseieren te vinden, we zochten in de speelrekken, hoekjes maar niks te vinden... Of toch! De Paasklokken hebben ons ook gefopt en de paaszakjes mooi onder de Paasklokken gehangen!



































03-04-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


27-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Projectweek: Hoog in de lucht!

Tijdens de projectweek doen we extra ons best om klas overschrijdend te werken, momenten met het lager en andere kleuterklasjes worden extra in de kijker gezet!

 

Met de hele school begonnen we elke ochtend met ons themalied: Vliegen van Guustje!

We dansten samen met de kinderen op de muziek.

 

Daarna bleven we meestal met de kleuters samen voor nog een gezamenlijke activiteit zoals:

* Op de grond gaan liggen en waarnemen wat we zoal zien hoog in de lucht!

   Daarna schilderden we onze bevindingen op papier.

* Met de hele kleuterteam leerden we het liedje aan: We stegen met een zucht…

* De kinderen konden samen naar een poppenspel kijken.

 

We knutselden samen met de klas van juf Edel een reuzenluchtballon die we hopelijk kunnen showen op het schoolfeest.

Maar natuurlijk wilden we ook iets leuks om mee te nemen naar huis, daarom knutselden we een kleine luchtballon voor mee te nemen naar huis.

 

Iedere klas maakte ook een groepswerkje dat met de ruimte, hoog in de lucht te maken had! Wij maakten met onze klas een regenwolk.

 

We maakten ook werkblaadjes:

      Dezelfde wolkjes zoeken qua vorm en ze één dezelfde kleur geven.

      Tel de ballonnen per soort en duid het juiste aantal aan.

 

Om de week  leuk af te sluiten kregen alle kleuters een ballon met helium aan en dansten samen ons dansje nog eens voor de mensen die hun (klein)kinderen of familie  kwamen afhalen.







































27-03-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


20-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema: lente: Nieuw leven/ kip en kuiken

Als we aan Lente denken, denken we ook aan nieuw leven!
Nieuwe babydiertjes worden geboren...

Wij kregen kuikentjes op bezoek!
Een hele week lang mochten we deze verzorgen door hun hok proper te maken, eten en drinken te geven en door hun natuurlijk ook een beetje warmte en liefde te geven!

We tekenden een kuikentje die net uit het ei kwam en gaven het een leuke naam!
Wanneer we zeker wisten van waar een kuikentje kwam, knutselden we een familie kip. Mama en papa haan knutselden we in mekaar, later kwam het kuikentje en een eierschaal erbij!

Nelly en Cezar hadden eitjes in de klas! We mochten er mee koken!
We maakten de eitjes klaar op verschillende manieren.
een roerei, een spiegelei, een gekookt ei.
Zo zagen we hoe een ei er vanbinnen uit ziet, wat er veranderd door het klaar te maken op verschillende manieren. Na het koken mochten we proeven!
MMM, wat kunnen eitjes toch lekker zijn!

Om mama kip te bedanken voor de lekkere eitjes, knutselden we een kip op papier.
We maakten ook een luisterdictee waarbij we goed moesten luisteren welke kleur welke kip mocht krijgen!

Aan de volgende foto’s kunt u zien hoe het was om kuikentjes in de klas te hebben!





























20-03-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


13-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema: Lente - ontluikende natuur

Het is bijna zover! De Lente komt eraan

 

We knutselden een eigen bloempotje van gekleurd papier en een plastic potjes! Daarna zaaiden we er tuinkers in op watjes!

Om het lentegevoel compleet te maken zaaiden we ook plantjes en bloemen in aarde!

 

Als we aan de lente denken, denken we ook aan lentebloemetjes! We gingen naar de markt op zoek naar tulpen, hyacinten, krokussen en narcissen. We deden dit met de hulp van foto’s! Wanneer we ze niet vonden vroegen we hulp aan de marktkramer! Natuurlijk moesten we de bloemetjes betalen, 1 kleuter mocht de aankoop regelen en de bloemetjes betalen.

Eens we in de klas waren, hebben we de bloemen nog eens bekeken en besproken.

We roken aan de bloemen en keken naar de verschillen en gelijkenissen ervan.

Briekje bracht voor heel even plantjes mee naar de klas die hij samen met zijn mama uit de tuin uitgegraven heeft!

 

We maakten zelf een bloemenwinkel in onze klas met allerlei soorten bloemen van losse bloemen, tot bosjes bloemen en bloemstukjes en planten.

 

We knutselden een hyacint en spoten er een beetje parfum op, zodat ze even lekker ruiken als onze echte hyacinten!

 

















13-03-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


06-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema: Dinosaurussen

We kregen dinosaurussen op bezoek in onze klas en leerden over hoe ze vroeger leefden, wat ze ten, hoe ze geboren werden, dat er verschillende soorten bestaan en nog veel meer leuke dingen!

We knutselden een eigen dinosaurus met landschap.
We konden zelf kiezen welke dino we in mekaar knutselden! Een dino uit klei of een dino uit kosteloos materiaal, waar we alles zelf mochten kiezen (poten, lijf, nek,…).

We deden nog veel meer!:

We schilderden een eigen dinosaurus met verf en zand.

We gaven de dino zijn scherpe tanden terug op een werkblaadje.

We maakten een eigen memorie van dinosaurussen.

We maakten een dino met verschillende vormen (halve cirkel, driehoekjes, vierkanten,…)

We telden dezelfde soorten dino’s in de klas qua kleur grootte, soort.

We knipten en  kleefden dino’s van klein naar groot.

 

We luisterden naar verhaaltjes over dino’s, Er waren zelfs verhaaltjes met dino geluiden bij!

 

Naast dit werkend leren, konden we ook met de dinosaurussen spelen in de klas en in de gang!

We maakten zelf een dino landschap met verschillende materialen, creëerden bomen, struiken met blokken en zelfgemaakte materialen.

 

Het was een fijn thema om over te leren en spelen!















06-03-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


26-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema strepen, sporen en vlekken
Om het thema te starten gingen we op zoek naar dieren met strepen en vlekken, daarna mochten we een werkblaadje maken om dieren met strepen en vlekken juist te sorteren in de juiste kolom.

We zagen ook dat er verschillende soorten strepen en vlekken waren qua lengte, grootte, vormen, vormgeving,...

We gingen op zoek in de school naar strepen, sporen en vlekken! We vonden er een heleboel!
Zelfs op onze kleren of lichaam vonden we strepen of vlekken.

We gaven een zebra zijn streepjes terug, een koe haar vlekken terug maar we maakten haar een beetje blijer met kleurenvlekjes zoals de koe uit ons verhaaltje!
We luisterden ook naar het verhaaltje van Inna poes, omdat zij graag streepjes wou hebben, hebben we een poes gecreëerd met streepjes! Dit deden we door met een vork streepjes te krassen op de poes.
We puzzelden een varkentje in mekaar en gaven het moddervlekjes naar eigen keuze!

We ontdekten zelfs dat er iemand op bezoek geweest was in de klas op vrijdag ochtend want er waren vreemde voetsporen op de tafels met een verrassing! Het was niet van Nelly en Cezr, ook niet van een juf of kindje...
De verrassing bleek een boek te zijn, het boek vertelde ons meer over voetsporen!
=> Wie wou mocht zelf voetsporen of handafdrukken maken in de klas of buiten.





















26-02-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


13-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB + 2KA Carnavalsfeest + stoet

CARNAVAL!!!

We vieren samen met de 2 klasjes feest in de gang!
De muziek aan, feestmaterialen aan en feesten maar...

We gooien met confetti, serpentines en dansen erop los!
We laten tussendoor zelfs confetti ontploffen...
Op het einde van het feestje worden de kinderen getrakteerd op lekkere chips en fruitsap of water!

Na de speeltijd houden we een carnavalsstoet met alle kleuterklasjes samen, dan dansen en zingen we op de speelplaats!

Dankzij de volgende foto's kunnen jullie een kijkje nemen van ons groot Carnavalsfeest en stoet!





























































13-02-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


11-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema Carnaval
Het is carnaval!!

We kregen een heleboel carnavalkledij, maskers, hoeden in onze klas!
We verkleden ons elke dag opnieuw in iets leuk!
Carnaval is natuurlijk niet alleen verkleden! Het is ook feest vieren!
We dansen de polonaise doorheen de klas en gang...
We trekken gekke bekken, doen gekke dingen!

We knutselden zelf een kostuum in mekaar voor het carnavalsfeestje vrijdag voor de vakantie!
De jongens mochten een echte prins Carnaval worden, de meisjes een prinses carnaval!
Hiervoor hebben ze hard moeten werken!
Een steek knutselen, een cape bestempelen met letters, een masker verven en versieren, pareltjes en rietjes rijgen, stofjes versieren met bloemetjes en ze samen met de juf vastnieten,...
We knutselden ook een muziekinstrumentje voor tijdens onze polonaises in de klas en op de speelplaats!

Tussendoor hadden we nog tijd voor verschillende werkblaadjes over Carnaval:
    een puzzel kleuren en maken,
    de juiste carnavalist terugvinden, 
    een tekening afwerken + schoentjesparen zoeken 
    Visuele discriminatie teken correct volgens het juiste patroon verder,...

Natuurlijk konden we ons harde werken lonen door vrijdag, tijdens de carnavalstoet staan te pronken!















































11-02-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


29-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema Lichtmis - knuffels
De voorbije week mochten de kleuters hun knuffel meebrengen naar de klas!

We keken en besproken de knuffels van alle kinderen! Hoe ze eruit zien, welke naam ze hebben, waarom ze juist die knuffel kiezen als lievelingsknuffel,...

We speelden allerlei spelletjes met onze knuffels zoals verstoppertje, dansen,...

We maakten mooie knuffeltjes uit papier om in de kerk te hangen voor Lichtmis!
We maakten onze eigen knuffelbeertjes blij door ze zacht te maken en te bekleven met stofjes!
We maakten onze eigen knuffel blij door een lekker warm dekentje te knutselen voor hem/haar.
We kozen zelf een dekentje en een tekening, die we erna mochten verven!
Eens de dekentjes klaar zijn mochten onze knuffels een dutje doen met het dekentje...

Op lichtmis zelf bakten we lekkere wafels samen met de kleuters! De kls mochten het deeg helpen maken. De ingrediënten afwegen, door mekaar roeren, mixen! De L bakte de eerste wafels samen met de kls om de zien wat er gebeurt qua geur en veranderingsproces...
Daarna mochten de kls spelen in de verschillende hoekjes of kijken hoe wafels gebakken worden... Later werden de wafels gezamenlijk opgegeten.

















29-01-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


23-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema: ziek zijn / de dokter
We hebben de dokterstas kunnen waarnemen,de materialen besproken en de moeilijke woorden leren kennen/gebruiken.
We leerden ook met welk materiaal we wat kunnen onderzoeken...
Na de waarneming mochten we onze eigen dokterstas in mekaar knutselen.

We mochten voelkleuren! Een blad met pleisters kiezen, een blaadje over leggen, voelen waar de pleisters kleven, op de plaatsen waar we iets voelden mochten we kleuren met wasco! Op het einde kregen we een leuke tekening tevoorschijn.

Wanneer we aan een dokter denken, denken we ook aan medicijnen, we maakten een eigen medicijnenkast / apotheek in onze winkelhoek.
De poppenhoek en rusthoek werden een ziekenkamer van het ziekenhuis met dokterstassen en ziekenbedjes.
Zowel onze poppen, knuffels als wijzelf mochten zieke spelen en op bezoek gaan bij onze dokters en apothekers in de klas.

Naast het spelen van doktertje en apotheek maakten we ook een eigen stethoscoop zodat we onze poppen, vrienden konden onderzoeken!

We speelden een leuk spelletje waarbij we pleisters mochten kleven op ons lichaam! Wie het eerst alle schrammetjes had uitgegomd en op zichzelf de pleisters had gekleefd was het vlugst genezen en de winnaar!

Aan de hand van ons versje: rode vlekjes, mochten we een werkblaadje maken! Onze pop kreeg rode vlekjes over haar hele lichaam!

We werkten ook een dagje rond spuitjes! Waarbij de kinderen mochten experimenteren met de spuiten! Bekertjes vullen met de spuiten, hierbij werden vooral wiskundige begrippen geoefend zoals leeg, halfvol en vol.
Hun bevindingen mochten ze in werkblaadjes op papier zetten maar ook in praktijk uitoefenen aan de thematafel.

Dit was een heel leuke belevenis voor de kinderen! Kijk maar mee!























23-01-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


16-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB: Thema: Winter: Wintergroenten - soep
Nelly en Cezar brachten wintergroenten mee naar de klas...
We namen de groenten waar vanbinnen en vanbuiten!
We leren de groenten met de juiste naam kennen .

Aan de hand van een verhaaltje leren we hoe soep wordt gemaakt, wat we moeten doen om lekkere groentesoep te maken.

We wassen steeds onze handen en voorzichtigheid staat voorop!
We wassen de groenten, schillen ze indien nodig!
We snijden de groenten in stukjes...
We spoelen de groenten nog eens goed af met water!
Daarna kijken we wat we nodig hebben om de soep verder klaar te maken en nemen de materialen uit de tas van Nelly en Cezar:
een kom, lepel, kruiden, mixer,...
Stap voor stap kijken we naar de prenten uit het verhaaltje om de soep aan de kook te brengen!
Eens de soep op het vuur staat om te koken, maakten we een werkblaadje!

Aan de hand van het werkblaadje kan de juf zien of we goed opgelet hebben bij het koken.
De kruidenpotjes kleven we naast de soepkom, de gebruikte groenten kleuren we in en kleven we in de soepkom.
Op het einde tekenen we een blauwe lijn, dit is het water dat bij de groentjes gegoten wordt om lekkere soep te bekomen. 

Wanneer de soep klaar was mochten we de juf helpen met mixen!
We aten onze boterhammetjes in de klas op samen met een lekkere tas zelfgemaakte groentesoep!















16-01-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


14-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB: Thema Winter: Vogels

We werkten enkele dagen rond vogels in de Winter!

 

We bekeken verschillende foto’s van verschillende soorten vogels.

We zagen gelijkenissen bij vogels maar ook dat vogels verschillen qua kleuren, grootte,…

 

We knutselden een eigen vogeltje, dat we samen met ons versje konden laten vliegen.

 

We luisterden ook naar vogelgeluiden, leerden een liedje.

 

Omdat vogels in de Winter op zoek zijn naar eten, helpen we hun graag een handje!

We maakten zelf voederstokjes met stukjes appel voor thuis in de tuin te hangen. Maar ook op school hingen we enkele stokjes  in de bomen en struiken.

 

Ook werkblaadjes werden gemaakt:

      Vogels van klein naar groot sorteren,

       Dezelfde schaduw zoeken van de vogels.











14-01-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


12-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB Thema: Winter: Sneeuwpret !
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Omdat het sneeuwt en gesneeuwd heeft, profiteren we er van om in de sneeuw te spelen!
We experimenteren met de sneeuw:
       voelen,
       spelletjes met en in de sneeuw,
       voetsporen en handafdrukken,
       sneeuwballen maken,
       tekenen in de sneeuw.
Natuurlijk speelden we niet alleen buiten in de sneeuw, binnen mochten we een sneeuwman knutselen met kostenloos materiaal.
We maakten ook een werkblaadje waarbij we een sneeuwman mochten kleven, zijn attributen zelf tekenen zoals een sjaal, hoed, neus, mond en borstel! Maar het leukste bij dit werkblaadje was zelf sneeuw maken! We smeerden ons blaadje op de juiste plaatsen in met lijm en raspten wit krijt erover heen! Wat een leuk effect !
We maakten allerlei sneeuwmannen met plasticine!































12-01-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB + 2KA Thema: 3 Koningen
We mochten onszelf  omtoveren in 1 Koning van de 3 Koningen!
We knutselden een mooie kroon en gingen ons 3 Koningenlied zingen bij de andere kleutertjes op school.
Wie een dekentje had mocht eentje mee brengen om nog meer op een echte koning te lijken! (2 KB)
Op 6 Januari waren alle kleutertjes één Koning van de 3 Koningen en zongen we voor onze ophalers samen ons 3 Koningenlied.
We hadden zelfs een jarige Koning, Briek!


















12-01-2010 om 00:00 geschreven door 2dekleuterklas  


05-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2KA + 2KB Kerstfeest
Woensdag hielden we met de 2 klasjes samen een Kerstfeest!

Eerst speelde juf Edel het Kerstverhaal nog eens voor beide klasjes.
Daarna aten we samen koffiekoeken met warme chocomelk (of melk naar keuze).
Na hetgezellig tafelen werd het tijd voor de pakjes!
Aan de hand van een doorgeefspel op muziek, werden de pakjes doorgegeven en geopend.



















05-01-2010 om 19:08 geschreven door 2dekleuterklas  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB: Thema Kerst en Nieuwjaar

Gedurende 2 weken werkten we rond Kerst en Nieuwjaar in de klas.
Samen de kerstboom zetten, de kaarsjes van de adventskrans stap voor stap doen branden...
Kortom een drukke maar gezellige periode in de klas!
Zo mochten de kleuters zelf de kerstboom versieren en slingers voor in de klas te hangen maken.
Ook onze winkelhoek werd omgetoverd tot een winkel met kerstmaterialen, waar de kleuters zelf hun kerstballen, slingers konden kopen.
We konden ook het Kerstverhaal naspelen met een extra Kerststal.
Natuurlijk was dit niet alles:
we maakten verschillende werkblaadjes,

knutselopdrachten waaronder een mooie kerstboom knutselen met zelfgetekende pakjes,
 een kerstbal.

En natuurlijk was het ook een heuse karwei om onze nieuwjaarsbrief aan te leren!
Het was niet zomaar een Nieuwjaarsbrief, het was er eentje met een zelfgemaakte toverstok!
Zo konden we allerlei wensen tevoorschijn toveren voor onze geliefde personen.



























05-01-2010 om 18:33 geschreven door 2dekleuterklas  


11-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB: Sint en Piet
Sinterklaas was in het land en dat konden we niet zomaar laten voorbij gaan!
We maakten kennis met Sint en Piet aan de hand van foto's...
Hoe zien ze eruit, Van waar komen ze, hoe komen ze tot bij ons,...

Omdat de Sint en Piet op bezoek kwamen naar onze school, knutselden we iets moois voor op ons hoofd!
Namelijk de stoomboot, niet zomaar een stoomboot! De stoomboot van Sinterklaas!
We verfden de boot, tekenden een Sint, versierden een Piet, kleefden leuke vlagjes aan de stoomboot,...

We verfden een sint of Piet naar keuze!
Speelden met de Sin, Pieten en slecht weer vandaag in de poppenkasthoek en met de huisjes.
We maakten puzzels rond de Sint en Pieten.

Maar dit was niet alles!
De Sint kwam enkele nachten langs in ons klasje!
Daarbij liet hij meestal een briefje of cadeautje achter.

Zo gaf hij ons foto's  om te zien welke kamers er zoal in zijn kasteel zijn en welke pieten er zoal zijn.
Hij gaf ons snoepjes en letterkoekjes om onze naam mee te knutselen!
Hij gaf ons ook de opdracht om echte hulppieten te worden!
Dit konden we met de turnjuf leren maar ook in de klas!
Zo kregen we een echte Pietenfabriek in onze klas, we mochten allerlei speelgoedjes inpakken!

Als slot van het thema kwam de Sint en Piet op bezoek!
We zongen samen met juf Edel haar klas ons liedje dat we geleerd hebben.
We zeiden ons versje op voor de Sint en Piet.
Omdat we zo ons best hebben gedaan dit jaar om vrienden te zijn, kregen we leuke spelletjes, speelgoed voor in de klas.
En natuurlijk lekkere speculaas voor mee te nemen naar huis!

Dank U wel lieve Sint en Piet!













































11-12-2009 om 23:42 geschreven door 2dekleuterklas  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 KB: Oma en opa
Na de vakantie leerden we 2 weken rond oma en opa!
We hielden gesprekjes over hoe onze oma's en opa's eruit zien, wat ze zoal doen,...
Om onze oma's en opa's te tonen dat we van hen houden en blij zijn met wat ze voor ons doen, maakten we mooie kaartjes met een gedichtje.
Gedicht: 
                 Dag oma, dag opa,
                 wat ben ik zo blij!
                 Dag oma, dag opa,
                 jij bent zo lief voor mij!
                 Ik geef je veel kusjes
                 zoveel je maar wou
                 en één om te zeggen hoeveel ik van je hou!

Om ons helemaal in te leven in oma en opa, mochten we ons verkleden als echte oma's en opa's!
We speelden ook een gezelschapsspel met doeopdrachtjes!
Hierbij mochten de kls allerlei opdrachtjes uitvoeren, zich verkleden, strijken, een foto trekken,...

De oma van Thibaut kwam langs om een verhaaltje te vertellen!
Het was een boeiend verhaal, de kls vonden het heel leuk!
Bedankt oma van Thibaut  

Natuurlijk hebben we als slot van het thema ons grootouderfeest!
Wekenlang oefenden we ons dansje voor oma en opa.
We deden ons uiterste best om er iets moois en leuks van te maken voor de oma's en opa's!
We hopen dat jullie ervan genoten hebben...
en natuurlijk kunnen de mama's, papa's en andere bezoekers een tikkeltje van de sfeer opsnuiven dakzij de foto's.

























11-12-2009 om 22:57 geschreven door 2dekleuterklas  




>

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs