GIP
werkplekleren
Inhoud blog
  • Verslag vrijdag 26/10
  • Verslag donderdag 25/10
  • Verslag woensdag 24/10
  • verslag dinsdag 23/10
  • Verslag maandag 22/10
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    26-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag vrijdag 26/10
    De vijfde en laatste dag. Ook deze dag begint om 9 uur.Vandaag heb ik het zelfde gedaan als gisteren namelijk rayoncontrole. Dit omvat: kijken of de prijzen juist zijn , alles op de juiste plaats staat, reclame prijzen maken en plaatsen en de productcodes overeenkomen. Alles moet in order gebracht worden voor het gemak van de klant en de inspectie zoals u ondertussen al weet. Om 12 uur ben ik gestopt om thuis te gaan eten. Na de middag heb nog de bestelbons gecontroleerd en geklasseerd. Hiernaa heb ik de opdracht gekregen om de creditnota's te kopieĆ«ren en te controleren. Deze dingen hadden ze me maandag al uitgelegt. Rond 14 uur zijn we naar de vesteging in Deinze gereden. Daar hebben we de seizoensafdeling geinspecteerd. Daarna moest ik de producten, productcode, aantal,verkoopprijs en aankoopprijs van de aankoopfacturen in een excel document invoeren. Ik had gedaan om ongeveer 16:30 uur. Dan zijn we terug gereden naar Gavere en heb ik met mijn mentor de GIPopdrachten overlopen. Dit is het einde van de vijfde dag en ondertussen ook van het werkplekleren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-10-2012, 18:30 geschreven door David Dauw  
    25-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag donderdag 25/10
    Dag 4, de voorlaatste dag. Deze dag begon met het opnemen van de bestellingen. Er werd mij uitgelegd hoe ik moest bestellen met de scanner, het verbinden van de scanner met de computer en versturen. Ik nam de bestellingen op, verbond de scanner en faxte de bestelling door. Hierna mocht ik een affiche maken, afdrukken en omhoog hangen. Wanneer dit gedaan was moesten de rayons gecontroleerd worden. Dit omvat: kijken of de prijzen juist zijn , alles op de juiste plaats staat, reclame prijzen maken en plaatsen en de productcodes overeenkomen. Alles moet in order gebracht worden voor het gemak van de klant en de inspectie. Dit deed ik tot de middag (12u). Toen het middag was, ging ik naar huis om te gaan eten. Na de middag moesten er nog een paar bestellingen opgenomen en doorgestuurd worden. Nadat dit gedaan was deden we verder met de rayon controle. Dit nam de hele middag in beslag en is nog lang niet gedaan, maar wel voor mij want de dag is gedaan. 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-10-2012, 18:01 geschreven door David Dauw  
    24-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag woensdag 24/10
    Opnieuw begint de werkdag om 9 uur. Om te beginnen kreeg ik de opdracht om de facturen die ik gisteren gemaakt had, te controleren. Wanneer dit gedaan was, mocht ik nog facturen maken. Deze waren moeilijker omdat ik moest zoeken op product en niet op nummer. Na dat deze facturen ook weer gekopieerd en gecontroleerd waren mocht ik de facturen van gisteren, vandaag en andere dagen alfabetisch klasseren zoals gisteren. Toen deze taken gedaan waren, mocht ik helpen met het inschrijven van de dagontvangsten. Dit omvat: tellen wat voor geld er in de kassa zat (1 cent, 2 cent, 1 euro, 20 euro,...), hetzelfde voor het geld in de kluis en de kosten voor de facturen. Ik hielp hierbij samen met iemand anders die dit werd geleerd. Deze halve dag eindigde hiermee. 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2012, 13:09 geschreven door David Dauw  
    23-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag dinsdag 23/10
    De tweede dag begon met wat ik de eerste dag eindigde. Voor ik hiermee begon werd mij eerst uitgelegt hoe de kassa-administratie werkte. Een kwartiertje later mocht ik verder doen met controle van de prijzen. Men vertelde mij hoe ik dit nog beter kon doen. Dit deed ik tot aan de middag (12u). Tijdens de middag ging ik naar huis gegaan om te eten. Vanaf 13 uur tot ongeveer 13u30 deed ik verder met de prijscontrole. Daarna kwam de boekhouding. Ik moest eco cheques en cadeaubons klaar inschrijven en klaarmaken voor de ophaling. Ik moest ook verkoopfacturen controleren en classeren. Ondertussen moesten de binnengekomen eco cheques nageteld worden ofdat het totale bedrag klopt en hoeveel er zijn van elke soort en ook ingeschreven worden. Daarna zijn we naar de bank geweest om geld te storten en om geld te wisselen. Rond 16 uur mocht ik facturen opmaken aan de hand van bestelbonnen en ze moesten ook verzendt klaar gemaakt worden. Hiermee bedoel ik, kopies maken en sorteren (als bewijs). Alles werd me natuurlijk eerst uitgelegt voor ik begon.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2012, 18:13 geschreven door David Dauw  
    22-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag maandag 22/10

    Toen ik bij Hubo om 9 uur aankwam kreeg ik een kleine rondleiding. Ik mocht mijn spullen in een zaaltje achterlaten. Daarna moest ik naar de balie gaan om de documenten (alle soorten documenten zoals  leveringsbonnen,...) van week 42 klasseren. Er werd mij eerst uigelegt op welke manier ik ze moest klasseren. Wanneer ze allemaal alfabetisch gerangschikt waren, moesten een aantal documenten gekopieerd worden, namelijk alle documenten die te maken hadden met gevaarlijke stoffen en dierenvoedsel. Hierbij werd ik wel bijgestaan omdat ik niet wist welke documenten. Wanneer ik hiemee gedaan had, mocht ik reclameflyers kopiĆ«ren en de oude uit hun omhulsel halen. Na deze korte taak mocht ik de klantengegevens ingeven in een speciaal programma hiervoor gemaakt. Deze gegevens worden dan gebruikt voor het klantenbestand en de klantenkaarten. Ook hierbij kreeg ik eerst de nodige uitleg en kon ik altijd hulp vragen. Hiermee ben ik bezig geweest tot aan de middag (12u). Tijdens de middag ben ik naar huis gegaan om te eten. Toen ik om 13uur terug was kreeg ik nog even uitleg over het klasseren van klachtenbrieven en creditnota's. Hierna mocht ik verder doen met het ingeven van de klantengegevens tot 14 uur. Toen mocht ik de bestellingen in orde brengen. Hiermee bedoel ik, de bestellingen die zijn opgehaald verwijderen. Na dat dit gedaan was, kreeg ik de uitleg over de creditnota's. Ik mocht creditnota's controleren, maar moest ze ook koppelen aan de klachtenbrieven en ik moest ook kijken of ze al opgevolgt waren of niet. Hierbij mocht ik ook nog een aantal documenten alfabetisch op de juiste plaats plaatsen. Om 16 uur mocht de prijzen in de winkel beginnen te controleren met de scanner. Er werd mij uitgelegt hoe dit gedaan werd en hoe ik nieuwe prijskaarten moest maken (paspoorten) indien de prijs niet overeenkwam. Om 17 uur moest ik stoppen want de dag was om. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-10-2012, 18:34 geschreven door David Dauw  
    Archief per week
  • 22/10-28/10 2012
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs