WELKOM OP MIJN BLOG !
Inhoud blog
  • GESPREKSAVOND
  • FOTOTENTOONSTELLING
  • inhoud dankwoord Danny - zoals beloofd (speech avond blij weerzien)
  • NOG MEER GOED NIEUWS
  • tekst akabe liedje
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Voetreis naar Rome voor AKABE (13 april 09 - 11 juli 09)
    Danny Collewaert uit Lokeren stapte naar Rome ten voordele van AKABE
    Aan alle pelgrims in spé,blader gerust eens in het archief. Gans onderaan vind je informatie over reisweg, mee te nemen materiaal, gewenste kledij enz.. Veel kijkgenot !
    10-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EN NOG TWEE
    kwas verdorie de uitbaters van hotel restaurant HENRI  IV nog vergeten die mij de laatste dagen goed gesoigneerd hebben



    10-05-2009 om 19:47 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOG WA FOTOOKES VAN ZONDAG 10 MEI
    voila si











    10-05-2009 om 19:26 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RELAAS VAN ZONDAG 10 MEI : BIJ DE BIEKES !

    Beste vrienden, ik voel mij vertrekkensklaar, rugzak staat al gepakt en ik zie het zeker al zitten, onderbeen zo goed als ontzwollen en ik heb veel minder pijn, dus da komt goe. Mij effekes opgewonden toen ik telefoontje kreeg van dat canadees koppel dat ook naar rome gaat (zie mijn vorige berichten, die mij meedeelden dat ze al in zwitserland waren (de haastigaards)... maarre ik kom er ook zunne. Ze staan er voor sneeuw op hun pad, sjanse da'k getten meeheb, en eer ik er ben zal da wel wa gesmolten zijn zeker hé.
    Vandaag uitgenodigd door de imker Antoine en diens echtgenote Annie om samen iets te eten. (zie mijn vorige berichten) Dus afspraak in Champlitte om 1145 uur. Ook de nicht van Annie, Maryse was  er weer bij. Ze hebben mij zowaar een etentje getracteerd in restaurant DONJON in Champlitte, gekend voor zijn streekgerechten. Lekkere escargots en karper in wijnsaus, mjammejamme. Dan heeft Antoine mij een van zijn lokaties getoond waar zijn bijtjes zitten. Na zo'n speciaal kostuum aangetrokken te hebben (maar wel met blote handen en voeten op mijn sandalen, en na de bijtjes lichtelijk verdoofd te hebben met een rookmengsel van stro en bladeren van jeneverbessen (peis ik), met de blote handen de honing gesnoept in de korven - HEERLIJK ! Wel wat wennen zulle, want er zaten meerde bijtjes op mijn blote handen, maar ze zijn allemaal braaf gebleven en ik heb niet eens een steek opgelopen. Daarna naar een bedevaartsplaats en een ambachtenmarkt en terug naar het hotel om mijn been te soigneren.
    Zie de fotookes

    groetjes

    Danny

















    10-05-2009 om 19:21 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TUSSENSTANDJE VAN DE AKABE REKENING
    Beste vrienden, voor zover je het niet gelezen hebt in de rubriek reacties, AKABE had op 28/4/09 al 1566 euro sponsorgeld op de spaarrekening staan. Dit is fantastisch, en ik ben ervan overtuigd dat daar nog wat zal bijkomen !
    groetjes
    Danny

    09-05-2009 om 18:01 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RELAAS VAN 9/5 : SLAPEN/RUSTEN

    Beste vrienden, zoals je ziet heb ik ondertussen mijnen bril opgezet, zodat ik ondertussen geen fouten meer schrijf in het tikken van woordjes zoals AKABE (merci hé schoonbroer voor uw opmerkzaamheid. De foutjes zijn ondertussen hersteld zulle.
    Vandaag een deel van inhoud rugzak naar huis gestuurd met de post. Veschilt wel een kilootje, maar het is geen win-win situatie want maandagmorgen  komen mijn lage trekkingsschoenen toe en dat gewicht komt er dan wel weer bij hé.
    Voor de rest hou ik me horizontaal, en de rust doet mijn onderstel zeker niet slecht
    Ik voeg een paar fotookes toe, van mijn hotelkamerke, mijn hotel , en een paar zichtjes in champlitte zelf
    sluukes, en een goe weekend vanwege
    Danny















    09-05-2009 om 17:46 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RELAAS VAN RUSTDAG 7 EN 8 MEI : TKOMT WEL GOE ZULLE

    Beste vrienden en vriendinnen, ik zat gisteren inderdaad in een duupje, bij zoverre da'k verdorie zelfs mijn paswoord niet meer wist van mijn blog. kkon zelfs geen berichtje meer plaatsen. Ik was mijne kluts even kwijt, en die heb ik ondertussen weer terug zulle, mede dankzij het zo sterke thuisfront hou ik sterk, ook al gaat het nu even niet zo goed. Ik doe nu niets anders nemen dan liggend mijn been verzorgen. Er is ook al beterschap, en potdorie , die paar dagen meer zullen het nu ook niet meer maken.
    Mijn vrouwke, mede dank zij mijn goede vriendenkring, zorgt er ondertussen voor dat er een paar lage stap schoenen via DHL ten vroegste morgen arriveren, tenlaatste maandag. Ikzelf zet mijn tocht zeker door, daaraan twijfelden jullie toch nie hé (maar desnoods nog met enkele dagen vertraging. Ik kom er wel, en zal er ondertussen ook voor zorgen dat er nog wat minder rommel in mijn rugzak overblijft (zend ik op met de post), zodat ik nog meer lichtvoetiger kan vertrekken.
    IK BLIJF ER VOOR GAAN
    JULLIE GEVEN MIJ OOK ZOVEEEL STEUN //PRACHTIG OM ZO'n VRIENDENKRING TE HEBBEN !
    Ik heb nu ondertussen een onderkomen gevonden in het hotelletje HENRI IV 15 Rue du borg in Champlitte, en het zijn hier vriendelijke mensen waar ik voor 10 euro minder mag overnachten. Ondertussen hou ik mijn hoofd koel, (en mijn scheenbeen vooral).
    Hartelijke groeten vanwege
    Danny

    08-05-2009 om 16:38 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELEVENISSEN VAN 8 MEI : DRINKEN VOOR EEN GOED DOEL


    Ja, khoor de kritikasters onder jullie al peizen, ja, hij kan nie meer stappen, nu goat hij drinken.... Neenee beste vrienden, deze titel is wel degelijk goed gekozen. De vriendenkring van de federale politie heeft bij wijze van steun aan 
    AKABE beslist dat de opbrengst van de kantine in de site Dendermonde en Aalst op 8 én op 15 mei, volledig ten voordele komt van AKABE! Daarmee dit extra bericht om te zeggen dat ondertussen, allee - da hoop ik althans, ex-collega's van mij nog altijd bezig zijn geld in het kaske van akabe te plaatsen. Kmoe eerlijk zeggen dak vandaag ook een pintje gaan drinken ben uit sympathie voor de collega's (maar nie teveel want anders brengt de medicatie nie op. Daarom, en uit sympathie voor AKABE heb ik hier van de vriendel;ijke cafébazin van Bar du Centre, een gratis pintje gekregen omdat ik dat doe voor dit nobel doel en van de madame van mijn restaurent een pichetje witte wijn gratis. Tja, ik kanne ekik er ook nie aan doen dat de mensen mij geiren zien ee
    Slaapwel
    mvg
    Danny

    08-05-2009 om 00:00 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RELAAS VAN 7 MEI : TEGENSLAG !


    Beste vrienden, gisteravond nog een apotheker gevonden, en hem mijn scheenbeen getoond : dikgezwollen en zéér pijnlijk. Die man gaf mij de raad  raad nr de dokter te gaan, verkocht mij een zalfje en pijnstillers. Blijkbaar is er toch iets overbelasgt, ik voel mij pertang in optima forma, heb mij niet geblesseerd of zo. Niettegenstaande het enorm onthaal en bourgondisch :maal bij mijn nieuwe gastheer Denis Guillaume en zijn vrouwke monique. Denis is electrieker en monique boekhoudster aan 't stad. Toffe mensen. Zoon en zijn lief ook thuis. En er was zelfs een witte muis die op tafel mocht spelen (zie foto)
    toch :met een bangelijk gevoel gaan slapen : zou alles goed komen met mijn been ? khad al de beslissing genomen om een dag rust te nemen.
    Vanochtend 7/5 opgestaan met pijn, maar toch ontzwelling. Ik probeer dus iets te zoeken waar ik kan gaan liggen en rusten. Vanochtend mijn huisdokter greet schelfaut al opgebeld en telefonisch raad gevraagd. Een dag rust - ijs en ibuprofene : vermoedelijk overbelasting .
    DUIM AUB VOOR MIJ DAT HET BETERT WANT IK SCHREE MIJ EEN OOG UIT ALSKIK ZOU MOETEN STOPPEN. Enfin ik verlaat me verder in gods handen en hoop dat alles goe komt. In ieder geval, als ik morgen verder kan, pak ik niet meer dan 21 km - reisweg al uitgestippeld. Ik blijf er immers in geloven !
    Danny
    PS : dank voor al die mooie reacties.













    07-05-2009 om 11:16 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.relaas van 5 en 6 mei 09 : in het licht van god
    een paar km van chalindrey stopt er plots een wagen naast mij. Een vriendelijke meneer vraagt de bevestiging of ik een pelgrim naar rome ben.Op mijn ja, zegt hij me : dit is mijn adres : je bent welkom voor het avondeten, want je bent te gast en je kan ook slapen.. Na een paar ontmoedigende antwoorden voor logies onderweg (oa in langres en de parroir van chalindrey) was dit voor mij eens te meer de hemel op aarde. Afspraak dus 3 km opzij van chalindrey, in torcenay bij het vriendelijke gezin Freyburger Antoine en Anny. Gezellige mensen, lekker eten en een goed bed en vooral, het uitwisselen van ervaringen gezien antoine zowel al tevoet naar compostela geweest was als naar rome.Antoine is een imker, en gene kleine ! ongeveer 2000 korven tot in het juragebergte toe (elke korf zowat 40.000 a 60.000 biekes .. Ik heb de honing geproefd e die was fantastisch. Lekker geslapen maar wakker geworden met pijn aan linkerscheenbeen. Ganse voormiddag regen onderweg. 's namiddags zon en prachtige natuur, maar al langsommeer problemen linkervoet. Tot overmaat van ramp paar km mislopen. Toch tot in champlitte geraakt (na  35 km) en :mijn vorige gastheer had voor een nieuw onderkomen voor de nacht gezorgd ! (zie volgend bericht)

















    07-05-2009 om 11:02 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    05-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en nog een paar fotookes van 4/5 EN VAN 5 MEI
    binst da't veur niet is éé
    De laatste fotokes geven een beeld van LANGRES , een prachtige volledig met vestingen omgeven stad die ook toeristisch interressant is.
    allee
    Vandaag ga ik het echt wat rustiger aandoen, misschien nog een stukske verder tot even voor les archots (maar da lijkt me weer zo'n boeregat)
    enfin, we zien wel
    tot blogs
    groetjes
    danny

















    05-05-2009 om 13:09 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog wa fotookes van 4/5
    kmag nog een kwartiertje op de pc verderwerken, daarom stuur ik graag nog wat sfeerfotookes en ook van de ontmoeting met Veerle en Dirk
    groetjes
    Danny

















    05-05-2009 om 13:03 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relaas 4/5 en FOTOOKES VAN 3/5 (gezin van jean-pierre, manege, natuur
    Na te hebben geslapen in de manege subito directe dwars voor een woud - 13 km lang op een wegel helemaal omringd door natuur. Soms wel beangstigend. Soms triestig ook, een paar km alleen langs de wegel, honderden en honderden gevelde reuzen van bomen die klaarlagen om te worden opgehaald en tot eikeplankses te worden gezaagd. Een zeer prachtige dag 4/5 maar zeer zwaar. Daarna door een ander woud, mijne gps volgende (die wist nie dat ik op prive terrein zat en dat het er volop jacht was - attention - tire a balles - danger de mort - soyez prudent... allee ik voelde mij helemaal niet gerust, maar eens uit het bos had ik dan gelukkig afspraak met veerle en dirk

















    05-05-2009 om 13:00 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RELAAS VAN ZONDAG 3/5 : bezoek van de Dendermondse collega's !

    Beste vrienden,
    vertrokken in Bar sur aube en al direct de wereldwijde prachtige natuur in. Midden tussen de wijngaarden (nog altijd champagne) naar boven , naar beneden, en weer naar boven (amai zulle) - de streek wordt hier duidelijk heuvelachtiger en ook meer bossen. Dan afspraak in Clairvaux met Veerle De Schrijver (pz temse) en Dirk Pierreux (FGP derremone) die maar eventjes speciaal voor mij naar Frankrijk gekomen waren om een fotooke van mij de maken voor de fotogalerij van de oudgedienden van de FGP ! Veerle en Dirk zouden nog even in de streek blijven, en er werd afspraak gemaakt om samen iets te eten op 4/5 en kmocht ook nog in een derde bed op de kamer slapen (dus goede vooruitzichten). Wat een rustdagske zou worden werd het helemaal niet. Ik snake snamiddags naar een goeie kop koffie, kkwam in longcham sur aujan terecht en daar daar een meneer op een bankske die mij verzekerde dat er ook in dat dorp, helemaal niets te vinden was. Hij nodige mij echter spontaan bij hem thuis uit op ... een goeie kop koffie (en petit beurkes). Die brave man - Jean¨Pierre en diens vrouw Arlette heeft nadien nog een kilo:meterke of zes meegelopen naar mijn bestemming om mij gezelschap te houden. De gelopen afstand : 34 km op twee boterkoeken smorgens, twee smiddags (sjans dak die gekregen heb van veerle en dirk) en 's avonds verzeild geraakt in een nationaal trainingscentrum voor paarden. (ChateauvilainNog vier km extra om da te vinden. Gelukkig heeft een krasse 85 jarige dame mij tot daar gevoerd. Ik mocht mijn matrasken opengooien in een klein kantieneken van de club, khad een colaautomaat en ook een koffieautomaat. Voor de rest moest ik het ook doen met nog wat overschot van oud brood en twee dozekes makreelfilets. Er was ook een douche ter beschikking en toilet, dus meer moest het niet zijn. 's Avonds de 50 paarden van de manege geknuffeld , en smorgens, bij gebrek aan de patron die bij mijn vertrek nog lag te knorren , een afscheidsfotooke gepakt van de stalknecht charlotte met haar hondje. Een ganse dag gestapt (31 km) op wat noten en rozijnen en wilskracht. Gelukkig even voor St Martin Les Granges opgepikt door Dirk en Veerle voor een terrasken en een goei douche en eindelijk na twee dagen, eens een volwaardige maaltijd.
    Agauw berichtje versturen want ik zit hier nug inLANGRES in een buitenwijk vol vreemdelingen op een pc te tokkelen in een centrum  dat kansarmen de gelegenheid geeft op internet te spelen (maar tis maar open tot 1300 uiur kmoet mij haasten
    sluukes
    danny

    05-05-2009 om 12:52 geschreven door dannycollewaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)


    Foto

    Gastenboek
  • Gewoon schitterend
  • bedankt
  • fototentoonstelling
  • Ontmoeting met Danny in Rome
  • Proficiat & bedankt!

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per week
  • 08/02-14/02 2010
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009

    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kwisfan
    www.bloggen.be/kwisfan


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs