Nadat fanboys van PS3 en 360 elkaar al te lijf gingen over de meerdere schijven die een 360-versie zou nodig hebben blijkt dat deze keer de PS3 een veeg uit de pan krijgt.
John Carmack liet namelijk weten in een interview met Edge dat waar de PC- en 360-versies momenteel aan een vlotte 60 frames per seconde draaien, de PS3 versie ergens tussen de 20 en de 30 frames hangt. Volgens Carmack zou dat komen door dat de "rasteriser" voor PS3 iets trager is (techneuten zullen dit wel snappen veronderstel 'k).
"The RSX is slower than what we have in the 360. The CPU is about the same, but the 360 makes it easier to split things off, and that's what a lot of the work has been, splitting it all into jobs on the PS3", aldus Carmack
Of het probleem met het aantal frames op de PS3-versie nog zou worden aangepakt was geen duidelijkheid, maar laat ons er van uit gaan dat ze daar hun best zullen voor doen.
31-07-2009 om 13:14
geschreven door d4rkseth 
|