Maandag 22 oktober,
Om 9h00 ging de eerste dag van start in het werkplekleer bedrijf. Er werd me tijdens de rondleiding uitleg gegeven over de te verwachten taken tijdens mijn werkplekleer periode.
Mijn taken houden in:
- CRM klanten invoeren (via programma)
- excel klantendb
- inkomende Facturen
Van 9h00 tot 12h00 was mijn taak het bestand excel klantendatabase aanvullen, namelijk het ingeven van het e-mailadres, uit het oude systeem halen en invoeren in de database van 2016-2018. Indien er geen e-mail vermeld stond dit aangeven in een kleur zodat ze wisten dat dit adres ontbrak.
Om wat variatie te hebben kreeg ik na de middagpauze een andere opdracht, namelijk inkomende facturen in een excel bestand plaatsen. De betaalde aankoopfacturen van oktober (omdat het nieuwe kwartaal (KW 4) van start is gegaan) ingeven in een ander excel bestand die voor mij reeds al was opgesteld.
zodat ik deze kon interpreten om de correcte gegevens in de juiste kolom plaatsen (zie tabel).
De externe boekhouder neemt de grootste taken voor zich, maar om een financieel overzicht te hebben over de uitgaven heeft het bedrijf hiervoor een eigen bestand.
De kostenrubriek was met een formule die al was aangemaakt. Volgnummer VERO was voor mij niet van toepassing, aangezien deze nog moesten aangevuld worden door het personeel. Dit nummer is van belang om het terug te vinden in het boekhoudprogramma
Tabel
Factuurdatum |
Volgnummer VERO |
Boekjaar maand |
Factuurnummer |
Leverancier |
Bedrag excl. BTW |
Kostenrekening |
Kostenrubriek |
|