Inhoud blog
  • De culturele functie: Oude windmolen van Hulst
  • SAMENVATTING 'Visietekst participatie'
  • SAMENVATTING 'het raadsel rond de intrinsieke waarde'
  • SAMENVATTING 'Cultuurparticipatie'
  • Participatie aan cultuur: eigen inbreng
    culture and me
    Project methodiek cultureel werk
    Liefste bezoeker, welkom op mijn blog! Je vindt er teksten en foto's rond mijn culturele beleving in combinatie met samenvattingen van cursusteksten Methodiek Cultureel Werk.
    21-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunsteducatieve activiteit: workshop, inleiding en dansvoorstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen DAVID HERNANDEZ
    FOR MOVEMENT'S SAKE

    Workshop 16/02
    Mijn eerste 'professionele' danservaring is een feit! Hiervoor enkel ervaring met verplichte dansjes op schoolfeestjes.
    Samen met mijn vriendin Sandra zagen we hierin een uitdaging. Gelukkig voor ons was de techniek niet primair, maar wel de beleving. Eerst maakten we bewegingen met hoofd, voeten, knieƫn, schouders,... op verschillende ritmes. Daarna werd een een kort stukje choreo vanuit de voorstelling aangeleerd om tot slot in groep samen te stappen op de ritmes van de harp in een klassiek stuk.
    Bewegen op de golven van de ritmes, van langzaam tot snel, van hoog naar laag. 

    Inleiding 18/02
    Via productieleidster Lenneke (vzw Cacao Bleu) hebben we 2 gratis vrijkaarten voor de inleiding en voorstelling in het cultureel voorstelling ontvangen. Bedankt!
    De workshop gaf ons uitleg over de danstaal en techniek, de inleiding over de artistieke achtergrond van de choreografie. 
    Voorbeeld:  de gewrongen dansposities zijn gebaseerd op de schilderijen van Caravaggio. 
    Verdere info heb ik genoteerd op het programmaboekje waarin er ook een beknopte uitleg staat. 

    Dansvoorstelling 18/02
    Een oud huis met trap en groot raam met lichtinval als achtergrond waarin de 3 dansers zich bewegen. Het stuk is opgesplitst in 3 verschillende delen. Luidere muziek en een donkere zaal was de overgang. Zeer indrukwekkend. 
    De dans, de muziek, het decor,.. geen ogen genoeg om naar te kijken. Ik ben er zeker van dat ik nog heel andere dingen zie als ik nog eens de voorstelling bekijk. Er was in het begin ook een heliumballon aanwezig... Na de voorstelling vroeg ik aan Lenneke wat de betekenis hiervan was. De ballon stond voor het luchtige in het nogal zware beginstuk. Het was interessant om zelf ook even te praten met de producenten van zo'n voorstelling. Dit maakt dat je zaken beter kunt plaatsen en maakt je eigen beleving intenser. 


    Bijlagen:
    2016-03-28_20.09.07.jpg (1.2 MB)   

    21-02-2016 om 00:00 geschreven door Veronique  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAMENVATTING 'kunsteducatie: het dubbele van de helft '
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mindmap zie bijlage

    Bijlagen:
    Kunsteducatie het dubbele van de helft.png (158.7 KB)   

    21-02-2016 om 00:00 geschreven door Veronique  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAMENVATTING 'skip de gids, neem een kind'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mindmap zie bijlage

    Bijlagen:
    Skip de gids neem een kind LE GRAND ATELIER.png (224.4 KB)   

    21-02-2016 om 00:00 geschreven door Veronique  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs