Reis Thailand 2009
Verjaardag Piet Cremers
  • Onze foto's op een web site
  • De voorlaatste dag
  • woensdag, snorkeldag
  • Den Bhudda
  • Happy New Year

Rondvraag / Poll
    Denk je zelf ooit naar Thailand te gaan?
    Neen, nooit
    Waarschijnlijk niet
    Waarschijnlijk wel
    Zeker!
    Bekijk resultaat

27-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze foto's op een web site
    Nu we terug thuis zijn heb ik wat foto's op een site gezet.
    27-04-2009, 08:56 geschreven door Jan Cremers
    17-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voorlaatste dag
    Vandaag een rustige dag ,we gaan met allen naar de markt in Patong. Daar doen we inkopen voor de bbq van vanavond. Het valt Noel op dat dit de markt is waar de Beautys hun inkopen moesten doen.  Na het inkopen hebben we een wandeling in de buurt van het resort gemaakt.  Je zit er dadelijk in de broesse.  Heet heet heet ...  dus een pak gezweet maar het was de moeite.  Met een bbq en een nightswimming hebben we de laatste avond doorgebracht.

17-04-2009, 04:29 geschreven door Jan Cremers
    16-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag, snorkeldag
    Oef, het internet werkt terug dus nu maar dadelijk aan de slag.
    Gisteren, woensdag zijn we in de gietende regen naar de boot gegaan doch eenmaal aan boord heeft de zon geschenen tot tegen de avond.
    We zijn naar een Coraaleiland gevaren waarvan ik de naam nu niet meer ken.
    Gesnorkeld, gezwommen, de vissen met de hand gevoederd en aan boord een zonnebad genomen.  Onbetaalbaar.
    Na een lunch in Surin Beach zijn we naar de he-ladys in pathong geweest waar Jan goed opgelet heeft.

16-04-2009, 11:28 geschreven door Jan Cremers
    15-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den Bhudda
    Gisterenvoormiddag zijn de vrouwen op koopjesjacht geweest terwijl de mannen in de regen zijn blijven zwemmen in het zwembad.  Tergen de middag terug volle zon.  We hebben dan een rondrit gemaakt en zijn ondermeer op bezoek gezeest bij de Bhudda boven op de berg.  Ik moet nu stoppen want we gaan weer een dagje zeilen.  Tot straks?
    15-04-2009, 03:54 geschreven door Jan Cremers
    13-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy New Year
    Jawadde,  vandaag hebben we Thais nieuwjaar gevierd in Patong.  Nog nooit meegemaakt en we zullen het waarschijnlijk nooit meer meemaken.  De bedoeling is dat men elkaar met water besprenkelt om de kwade geesten te verjagen doch hier in de stad is het een regelrechte wateroorlog. Piet heeft deze morgend 5  waterpistolen gekocht.  Haast iedereen in de stad is met zo een wapen uitgerust.  Er zijn er zelfs bij die het volk met een tuinslang natsproeien.  In de stad was het over de koppen te lopen en na 20 seconden waren we allen kletsnat.  We zijn gewoonweg doornat gebleven tot we 5 uur later terug thuis kwamen.  Ook wordt iedereen met baby talkpoeder ingesmeerd.  Soms is het regelrecht oorlog doch agressiviteit bestaat er toaal niet. Ook al heeft het er niet geregend toch zijn alle straten kletsnat.  Er wordt zelfs in de bars op elkaar gespoten,  ook door het personeel.  Als je ooit naar Thailand gaat,  maak dat je de 13de april daar bent.  Uit veiligheidsredenen hebben we er niet gefilmd met de videocamera maar op Youtube staat volgend filmpje van vorig jaar.  http://www.youtube.com/watch?v=71ojLz3CEio .

13-04-2009, 13:23 geschreven door Jan Cremers
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5de dag
    Op de vijfde dag was het pasen.  Aangezien God op de vijde dag ook het water heeft geschapen zijn we de ganse dag gaan varen.  Zo bezochten we de eilanden Ko Racha en Banana Beach.  Het was ongelooflijk en sloten de dag af met een dinner met de voeten in het zand van Surin Beach.  Nu laten we enkele fotos zien van afgelopen dagen.  Vreemd is ook dat er in Phuket een Oudstrijderslaan is.

13-04-2009, 04:45 geschreven door Jan Cremers
    12-04-2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondanks de slechte voorspellingen schijnt de zon hier blaren.  Gisteren, zaterdag hebben we een strandwandeling gedaan in het gebied dat fel door de tsunami is getroffen.  Alles in natuurlijk inmiddels gerepareerd doch het voelt toch raar aan om op de plaats te wandelen waar we die verschrikkelijke beelden van gezien hebben.  We zijn ook nog met de boot weggevaren en dit tot Sunset.  Prachtig,  op het water de zonsondergang meemaken.  Voor vandaag,  Paaszondag, staat een ganse dag met de boot op het programma.  Zeilen, snorkelen, eilanden bezoeken enz.
    Morgen is het hier nieuwjaar.  Dan besprenkelen de mensen elkaar met water.  Wij gaan morgen met een open truck door Patong en Phuket town rijden met 7 van die speelgoed waterspuiten,  om al rijdend al de mensen in de stad nat te spuiten.   We zijn eens benieuwd
    12-04-2009, 00:00 geschreven door Jan Cremers
    11-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede dag Bangkok en aankomst in Phuket
    Op onze tweede dag hebben we met een gids verschillende plaatsen in Bangkok bezocht. Buddah hier, Buddah daar, Buddah overal.  Ook houdt de Koning overal een oogje in het zeil.  Dat kunnen we in Belgie niet voorstellen.  Zeg niks verkeerd over het Koningshuis of je krijgt de hele natie op je dak.  Tegen de avond enkele dikke pinten gedronken terwijl de hemelsluizen zich volledig opende. Op tijd bed in want de dag erna komen ze ons om 07 uur halen om naar de luchthaven te gaan.  Straks meer hierover
    11-04-2009, 00:00 geschreven door Jan Cremers
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerst in Bangkok

10-04-2009, 12:51 geschreven door Jan Cremers
    We zijn op woensdag o8.o4 in Thailand aangekomen.  De drukkende hitte is het eerste wat ons opvalt.  Bangkok in een zeeeeer drukke stad.  Overal staan er eetkraampjes  langs de straat waat je voor nog minder dan een appel en een ei kan eten.  Een bakje met een noedelgerecht kost ongeveer 25 cent.  Dus voor een halve euro heb je gegeten.  Na de eerste drukke dag zijn we vroeg gaan slapen want de reis zat nog duidelijk in onze kleren.