Omdat vraag 3 niet voor iedereen duidelijk was, zou ik jullie met deze vraag 4 nogmaals willen vragen om op het blog filmpjes (actieve url!) te posten die gaan OVER de effecten van massacommunicatie. M.a.w. de effecten moeten in het filmpje zelf besproken worden. Er is nog ruimte voor 6 goede filmpjes; wees dus snel. POL
PS: Gelieve geen reacties meer te posten op oudere vragen. Beantwoord alleen de recentste vraag.
Zoek a) in de vakliteratuur in het EMI of via de databanken artikels over studies die de gevolg- of intentiefuncties van massacommunicatie/-media onderzoeken en b) zoek filmpjes op Youtube die gaan over de effecten van massacommunicatie. De eerste 12 zetten hun filmpje op het blog. Zorg er voor dat het 12 verschillende filmpjes zijn. De artikels bespreken we in de les. Succes! POL
Zoek via Mediargus, 1 of meerdere artikels die de visie van massacommunicatie als cultureel ritueel kunnen ondersteunen. Voeg de artikels toe aan je voorbereiding. Ook als we dit nog niet behandelden in de les voer je deze opdracht uit. Lees dan aandachtig de desbetreffende bladzijden in het handboek. POL
Op het einde van het eerste hoofstuk in je handboek vind je een aantal definities van communicatie. Tracht ze te analyeren op basis van de drie criteria die we gezien hebben in de les (intentionaliteit, effectiviteit, interactiviteit) en bespreek of het zender-,ontvanger- of effectgeörienteerde definities zijn. Herken je een lineair of een circulair proces? Succes! POL
hallo iedereen, Welkom op het blog van Communicatie: de theorie. Op dit blog zal ik elke zondag voor 22uur een vraag zetten die je dient voor te bereiden tegen volgende les en die we dan klassikaal zullen bespreken. Zoals aangekondigd telt je participatie mee voor je eindresultaat op dit vak. Zondag 5 oktober zal ik de eerste vraag posten. Vriendelijke groeten, Inge Polders