Camerata Ostendia
Foto

Zoeken in blog



Verslag 9 januari 2009

Gelukkig nieuwjaar aan iedereen!

Besproken punten (beknopt weergegeven - geef een seintje als ik belangrijke punten vergeten ben):
- Agenda: wordt gecommuniceerd per mail.  Is ok voor iedereen.   De verschillende data (concerten) worden overlopen. 
Vraag wordt gesteld naar een ledenpagina op internet.  Tip van Karen & Dieter: doodle.com (voor interactief overzicht repetities & concert).  Als we werken met een ledenpagina & link naar Doodle, dan kan aan de vraag voldaan worden (Actie Annick).
Hilde Moerman/Karen worden 'aangesproken' om concert te concretiseren met strijkers van de muziekschool (najaar 2009 - voorjaar 2010)

- Repetities: worden soms naar woensdag verzet (wegens agendaproblemen Dieter, als extra repetitie omwille van nakend concert, ...).   We stellen dat de repetities op vrijdagavond blijven en starten om 20u15! en dat slechts in noodzaak wordt uitgeweken naar woensdag.   We verkiezen om bij agendaproblemen van Dieter toch de repetitie te laten doorgaan met Dieter en dat de repetitie dan wordt verzet naar woensdag of zondagavond in vooravond (voorkeur)

- Repertoire: we appreciëren ongelofelijk het genre van Reinberger & Co. Andere voorstellen om te hernemen: Kodaly (Mountain Nights) en Eben (Grieks stuk).  Mieke stelt voor om een repertoire rond de zee uit te werken (Actie Dieter).


- Ledenwerving: de laatste jaren zijn er veel nieuwe koorleden bijgekomen (proficiat aan iedereen die hiervoor de moeite gedaan heeft).  Iedere stem is goed vertegenwoordigd, aanwezigheid van de sopranen is niet altijd even groot.  Ideaal zou een bezetting zijn van een 8-tal leden per stem (die steeds aanwezig zijn :)  Mieke zal werkgroep 'ledenwerving' opstarten.  Aan iedereen grote oproep om nieuwe koorleden aan te spreken (best in overleg met Dieter) - 't is 't moment gezien we een nieuw seizoen starten.


- Koorweekend: zullen we jaarlijks in periode maart - april organiseren (liefst zo dicht mogelijk bij een concert).  Voor dit jaar zullen we een 'zangdag' op zondag organiseren in periode maart - april (datum: Dieter) en oktober - november.  We kijken of we een 'ontspanningsweekend met de hele familie kunnen organiseren (voor de geïnteresseerden).

- Aanwezigheden: zijn sterk verbeterd, gemiddeld zijn we met 15 koorleden per repetitie aanwezig.  Als we vooruit willen dan is het nodig om zoveel mogelijk de repetities bij te wonen.  Het is een bewuste keuze om te zingen in het koor, dit impliceert betrokkenheid & stiptheid.

- Projecten:
-de 4-jaarlijkse cyclus van de provincie is opnieuw opgestart.  Dankzij Els D. hebben we een schrijven ontvangen.  De documentatie zal in schijven bezorgd worden, in elk geval moet bij de aanvraag een recente opname meegestuurd worden.  Voorstel: aantal stukken opnemen (ev. met Bernard Dewulf, actie Tinneke Vanhaelemeesch).
- koor van het jaar: volgens Dieter zijn we zeker goed genoeg om de (halve) finale te halen.  Winnen is andere koek.  Als we willen meedoen dan moeten we nu stilletjesaan een aantal zaken aanleren (zodat het binnen 3 jaar er goed in zit) en zoeken naar iemand die het geheel kan regisseren (voorstel Geert De Geetere?)  Ook een stempedagoge wordt hiervoor aangesproken (data: Actie Dieter, aanspreken: Actie Annick)
- budget 2000€: uniform (te bekijken met Elke en mama), schilderen: mogelijke partners worden aangesproken (kunstacademie => Tinneke, VTI => Angelica), Kast: iedereen kijkt uit naar een deftige kast (die liefst de hele muur bekleedt, budget 500€), frigo: Els D. kijkt bij Electro Star (ev. ruil mogelijk met koelkast mama Mia).

- Cultuurraad: Mia biedt haar ontslag aan, Angelica zal dit overnemen (als vervanging bij belet Antoinette Vanhercke). Aanwezigheid op de cultuurraad is gewenst wegens de subsidies die we hiervoor ontvangen!)

- Quiz: er zijn tot op heden een 10-tal groepen.  Wil iedereen nog groepen aanspreken en kijken voor tombolaprijzen?

- Werkgroepen:
graag starten we een aantal werkgroepen op, steeds gecoördineerd door een verantwoordelijke:
- werkgroep ledenwerving: Mieke
- werkgroep promotie/sponsoring: Hilde Moerman
- werkgroep logistiek: Marie-Ange (voor aanbrengen & afvoer materiaal bij optredens, activiteiten, ...)
- werkgroep uniform: Elke
- werkgroep 30-jarig bestaan: Els Vandenberghe
- werkgroep buitenlandse contacten: Karen
- werkgroep ketting: Mieke
- werkgroep vertaling persmap: Karen, Els V.

Opmerkingen, aanvulling: steeds welkom!! geef een seintje.

 


Kamerkoor
Forum
Forum > algemeen > test
27-03-2009
test
dit is een probeersel

27-03-2009, 20:43 geschreven door Elke




Plaats een reactie op dit onderwerp:
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Bericht *
Veiligheidscode *
Nieuwe code aanvragen


Typ de cijfers/letters die u ziet in de figuur exact over in het tekstvak onder de figuur. Zo is het zeker dat u een bezoeker bent en geen machine.
Kan u de code niet lezen? Klik dan HIER om een nieuwe in te laden, blijf dit doen totdat je ze wél kan lezen en overtypen. Zo wordt spam vermeden op dit blog en de veiligheid gegarandeerd.
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Friday-evening is Camerata Ostendia-evening
Hou de vrijdagen vrij voor het koor.   We kunnen enkel aan onze koorklank werken door steeds massaal aanwezig te zijn.  We hebben de keuze gemaakt om deel uit te maken van het koor en iedereen appreciëert de moeite die je hiervoor doet en hetgeen je er soms moet voor laten!

http://www.doodle.com/9m84cvsucu8va6s4

Duid aan op welke concerten je al dan niet aanwezig kan zijn.


Aanwezigheid repetities

http://www.doodle.com/irgbpqufkdya33hx

Kan je spijtig genoeg niet komen, duid dit aan in het overzicht. 


Blog als favoriet !

forum
  • link met picasaweb
  • Comines
  • meeschrijven
  • test

    hieronder kunnen berichten toegevoegd worden van koorleden en gasten


    Laatste commentaren
  • broeken (elke)
        op Verslag vergadering 9 januari 2009
  • werkgroep kledij (Elke)
        op Verslag vergadering 9 januari 2009

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs