Vandaag mocht ik hetzelfde doen als gisteren, de leveringsbonnen van de maanden september en oktober klasseren in de juiste mappen. Samen met mijn mentor maakte ik daarna een factuur op die ik ook afdrukte en verzond. Ze heeft mij ook getoont hoe je een DVD kan kopieren. Die gekopierde DVD's verzonden we ook naar een klant die graag de metingsbeelden wou hebben van de werf, samen met een brief met bijhorende informatie. Later moest ik terug de uurbriefjes van de werknemers alfabetisch ordenen en ingeven in Navision. Om de dag te eindigen heb ik samen met de gedelegeerd bestuurder enkele vragen van de GIP-taken opgelost.
Om de ochtend rustig te beginnen kreeg ik als taak bestelbonnen en facturen klasseren in de juiste map. Ik klasseerde ze volgens datum, tijdstip en werkplaats, zo heb je mappen van werken in Oosterzele, Wetteren,... De taak die ik hierna mocht uitvoeren was geen verrassing, we hadden deze gisteren al besproken en overlopen. Dus ik kon meteen aan de slag met de uurbriefjes van de werknemers in te typen in navisum. Ik moest schrijven wat hun naam was, hoeveel uur ze gewerkt hadden die dag en waar. Deze taak duurde tot 4 uur want het waren de uurbriefjes van 70 personen. Van 4 tot 5 kreeg ik dan nog even tijd om wat printscreens te nemen en facturen op te zoeken en te kopieren om later in mijn verslagen te gebruiken. Ook overliep ik enkele vragen samen met de werknemers en kon ik al een stukje aan mijn GIP-opdrachten werken.
Wanneer ik aankwam op mijn werkplekleerplaats werd ik hartelijk ontvangen. Aan de ingang stond een personeelslid me op te wachten om me daarna voor te stellen aan iedereen en een rondleiding te geven. Gelukkig was vandaag een zonnige dag want de eerste taak die ik mocht uitvoeren was, samen met Meneer Carlo alle goederen tellen die buiten aanwezig waren onder andere pvc buizen. Wanneer dit gedaan was, na 11 uur, mocht ik een paar personeelsformaliteiten alfabetisch klasseren.
Na het middagmaal kreeg ik een korte samenvatting over hoe hun boekhoudpakket werkt, ik mocht dan ook personeelsfiches verwerken. Tot slot moesten er een paar aankoopfacturen gecontroleerd worden, deze facturen moest ik opzoeken, kopieren en samenbundelen. Zo kwam ik aan het einde van een leuke, maar vermoeiende dag.