Ik ben Celien Vanderpoorten
Ik ben een vrouw en woon in Ninove (België) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 14/11/1994 en ben nu dus 30 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .
Werkplekleren
24-28 Oktober 2011 Dit is mijn logboek over mijn werkplekleren
28-10-2011
Laatste dag werkplekleren
Het laatste dagje werkplekleren.
Als eerste heb ik vandaag voor de zekerheid maar gecontroleerd of ik alle informatie heb die ik moest hebben. Toen zag ik dat ik nog niets had gedaan voor gip opdracht 5. Dat heb ik maar eerst gedaan. Dan heb ik nog wat facturen geklasseerd voor mevrouw Van Nuffel. Mevrouw De Vriendt had toen gevraagd of ik voor haar ook de klachtenformulieren wou klasseren, daarvoor heb ik eerst een map moeten gaan halen in de vergaderzaal boven. Om kwart na 11 krijg ik de opdracht om levernota's te zoeken van de facturen die ik kreeg, die moest ik inscannen en doorsturen naar mevrouw Sintobin tegen 12u. Om 12u had die duitse klant zijn levernota's en was daar zeer blij mee. Na mijn middagpauze ben ik terug aan de slag gegaan met aanmaningen te versturen naar een aantal klanten in het buitenland, niet alleen dat, maar ook aangetekende brieven. Mijn laatste taak van mijn werkplekleren heb ik facturen geklasseerd voor mevrouw De Wilde.
Om 16u ben ik bij mijn mentor geweest voor de pralines af te geven, mijn evaluatiepapier te halen en mijn logboeken te laten ondertekenen. Meneer Karl Huylebroeck, mijn mentor en ook de baas, had gevraagd of ik al een souvenier had, daarmee bedoelde hij dus een dienblad. Samen zijn we naar de productie gegaan, wat gepraat over de voorbije week en heb ik een dienblad mogen kiezen. Het is een dienblad met bollekes geworden :)
De observatieperiode is heel snel voorbij gegaan, het was leerrijk, heel leuk en zeer vriendelijke collega's.
Ik ben deze ochtend begonnen met opnieuw documenten te zoeken dat je nodig hebt bij export. Nadien had ik even niets te doen en ben ik de 'begeleiding gip' van internet gaan halen en beginnen lezen voor mijn opmaak binnenkort. Daar ben ik mee gestopt om in het kwaliteitshandboek van het bedrijf te kijken, daar stond redelijk wat informatie in dat ik kan gebruiken voor mijn gip opdracht. Rond 10u heb ik aan het personeel gevraagd of zij foto's hadden van het bedrijf. Ik heb een paar foto's gevonden, maar ik moet er morgen zelf nog trekken, waaronder eentje van mezelf. :) Mevrouw De Vriendt heeft mij gezegd waar ik de documenten kan vinden die ik moet verzamelen, die heb ik gezocht en gekopieerd. Ik heb deze week naar alle gip opdrachten gekeken, behalve die van frans, dus heb ik dat ook maar eens gedaan. Zo kon ik al nadenken wat ik in mijn verslag kan zetten. Ondertussen heb ik wat gebabbeld met mevrouw De Vriendt en haar wat vragen gesteld rond de voorraad, omdat zij dat ook een beetje beheerd. Voor dat ik mijn logboek ging invullen, heb ik het organogram eerst op computer gezet. In de namiddag heb ik oude facturen uit 2003 uit de mappen moeten halen en in dozen moeten steken, omdat ze mappen te kort kwamen in een bepaalde kleur. Elk jaar heeft een kleur, bijvoorbeeld de verkoopfacturen van 2011 zitten nu in gele mappen. Wanneer ik even tijd had, heb ik alle informatie dat ik al verzameld heb over het personeel, de productie en het bedrijf in 1 document gezet, zodat ik alles netjes terugvindt. Als laatste wat ik vandaag gedaan heb, was het verzenden van aanmaningen. Facturen afgedrukt, in enveloppen gestoken en gefranceerd en dat was klaar voor op de post te doen.
Morgen alweer het laatste dagje, hopelijk is het personeel een beetje blij met de pralines. Voor mijn mentor heb ik een doosje apart als dank voor mij te begeleiden en natuurlijk ook dat ik daar mocht observeren.
Vandaag heb ik een hele voormiddag bezig geweest voor mijn GIP opdrachten. Ik ben begonnen met mijn observatieverslag te schrijven. Wanneer ik daar mee klaar was, ben ik naar meneer Karl Huylebroeck gegaan om vragen te stellen in verband met mijn GIP opdrachten.
Vandaag is ook mevrouw De Medts mij komen bezoeken op het werk, maar ik ben meteen verder gaan werken. De antwoorden die meneer Huylebroeck gegeven heeft, heb ik in een tekst gezet. Ondertussen heb ik ook aan mevrouw De Wilde gevraagd of ik een aantal documenten zou mogen hebben. Zij heeft mij al een verkoopfactuur (België en Finland) gegeven en een creditnota op verkopen (Duitsland en Italië).
Vandaag heeft mijn collega, mevrouw Tineke Van der Donck, mij komen ophalen om samen naar het werk te gaan. Ik ben vandaag gestart met facturen te klasseren. Toen dat gedaan was, heb ik een mail gekregen van mevrouw Van der Donck, voor de gegevens na te kijken voor de nieuwe catalogus die een andere firma in excel heeft gezet. Ondertussen is de baas tot bij mij gekomen om kopies te maken uit een boek. Ik heb die kopies eerst gedaan, omdat hij ze nodig had voor een vergadering. Daarna heb ik een taak gekregen voor op te zoeken welke documenten ze nodig hebben om te exporteren naar verre landen zoals China of India. Juist voor de middag ben ik bij de aankoopverantwoordelijke gegaan om een paar vragen te stellen hoe de aankoop eigenlijk in elkaar zit. De aankoopverantwoordelijke, mevrouw Steffie De Wilde, heeft heel veel uitleg gegeven over de aankoop en de facturatie. Na de middag had ik even geen werk en heb ik de antwoorden van mevrouw De Wilde in een tekst gezet. Ondertussen heb ik tijdens een gesprek met de collega's wat uitleg gevraagd over het bedrijf en het personeel.
Wanneer ik tijd had, heb ik verder gewerkt aan mijn gip opdrachten en verder gezocht naar die documenten op internet. Het laatste wat ik vandaag gedaan heb, is een stapel facturen en levernota's geklasseerd in mappen en uiteraard mijn logboek ingevuld.
Op het einde van de dag is de baas nog even langsgeweest en heb ik hem gevraagd of ik morgen eens bij hem mag gaan voor een paar vraagjes te stellen over het bedrijf.
De stageweek is begonnen.. Vandaag heb ik eerst nog wat kennisgemaakt met het personeel op het bureau. Daarna ben ik meteen gestart met gegevens in te vullen voor de nieuwe catalogus. Ik heb ook naar een klant gebeld, omdat de zending nog niet opgehaald was en om te vragen waar het probleem zat. Juist voor de middag heb ik in de computer fiches gemaakt en per leverancier ingegeven. Dit wordt gemaakt per jaar gemaakt, als beoordeling over de levering, vriendelijkheid,... Nadien heb ik ook de gegevens voor de nieuwe catalogus in de computer gestoken. In de namiddag heb ik een document opgemaakt dat dient als teller van de voorraad en facturen geklasseerd. Het laatste wat ik vandaag gedaan heb en wat veel werk was zijn plannen voor dienbladen gemaakt in excel voor de snijmachines. Dat waren plannen voor de soorten dienbladen. Ik heb vandaag vooral voor mevrouw Ann De Vriendt gewerkt, zij staat in voor de boekhouding en de opvolging van het personeel.