Bij Cattina
in
de poezenmand

Image Hosted by ImageShack.us

Foto

 

Image Hosted by ImageShack.us

* Mijzelf *

Foto


Nieuwsgierig naar mijn ander blogje?
Klik dan hieronder op het hartje...

Image Hosted by ImageShack.us




Als de kat zich wast
komt er gewis een gast.


De kat wil wel vis eten
maar geen poot nat maken.

Hij speelt met hem
zoals de kat met de muis





Foto

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

 

Image Hosted by ImageShack.us

Inhoud blog
  • Misty in de sneeuw....
  • Gelukkig Nieuwjaar...
  • Prettige Kerstdagen...
  • Kat altijd de baas....
  • Stoeien met Misty en...
  • Poezen in Cyprus...
  • Weetjes...Geen antivries voor...
  • Mijn Nieuwjarswensen...
  • Poezen op Gan Canaria...

    Image Hosted by ImageShack.us

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggerke
    www.bloggen.be/joggerk

    Image Hosted by ImageShack.us

    Bedankt
    voor het bezoekje!
    Cattina

    Archief
  • Alle berichten

    00233.gif

    Bij Cattina in de poezenmand...

    Image Hosted by ImageShack.us
    16-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geurklieren...

    Weetjes...

    Onverwisselbare geuren



    Image Hosted by ImageShack.us

    Katten hebben speciale geurklieren waarmee ze voorwerpen
    maar ook hun eigenaars met een geurvlag markeren.
    Deze bevinden zich op de wangen, onder de kin, in de mondholte, op de rug,
    aan de staartbasis en tussen de tenen.
    Wij mensen nemen deze fijne geuren niet waar.
    De geur die de kat op een voorwerp of persoon heeft aangebracht
    blijft enige dagen behouden.
    Andere katten uit uw onmiddellijke omgeving, zijn zelfs in staat al snuffelend,
     de identiteit van de geurafgevende kat vast te stellen...

                                                                                                        cattina

    Image Hosted by ImageShack.us


    >> Reageer (0)
    14-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geuren...

    Weetjes

    Image Hosted by ImageShack.us

    U kent het vast en zeker, uw kat streelt langs uw been- eerst met zijn kop,
    dan met zijn flanken en ten slotte met zijn staart.
    En dat steeds weer als u er erop reageert door hem te aaien.
    Dit gedrag heeft een eenvoudige achtergrond:

    De kat markeert u met zijn eigen geur
    en neemt tegelijkertijd geuren van u op.
    En later als hij zich wast neemt hij die geur waar
    en geniet ervan!

                                                                                                  

    Image Hosted by ImageShack.us
                                        cattina


    >> Reageer (0)
    13-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschap?...

    Vriendschap
    of
    wapenstilstand?

    Image Hosted by ImageShack.us

    Toen ik deze voormiddag op zoek ging naar Misty
    zag ik hem tot mijn vreugde liggen in de groententuin in gezelschap van...
    het gedumpte poesje.
    Weliswaar op enige afstand maar hij tollereert toch deze nieuwkomer.
    Links ligt het nieuwkomertje en rechts Misty.
    Nu maar afwachten hoe alles verder verloopt.

    Ook heb ik een foto wat kunnen uitvergroten
    zodat je al toch een duidelijker beeld krijgt van het nieuwe katje,
    welke ik voorlopig aanspreek met "poesie"...of  "Pusy"...

    Image Hosted by ImageShack.us

                                                                      cattina


    >> Reageer (0)
    10-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Misty & het muisje...

    Misty
    &
    het muisje

    Image Hosted by ImageShack.us

    Ons Misty is een echte jager!
    Dagelijks vind ik op de mat aan de achterdeur één van zijn prooien.
     Rat of muis...niemand is veilig op zijn jachtterrein.
    Vandaag was zijn slachtoffer een piepklein muisje.
    Och arme...
    Misty heeft geen wroeging want jagen is zijn natuur.
    Soms werpt hij trots zijn nog levende prooi aan mijn voeten, alsof hij wil zeggen:
    "Zie je wel wat ik gevangen heb voor jou!"
    Ja, leuk is anders...


    Image Hosted by ImageShack.us
    Ý
    " Oesje ik kan er juist niet aan! "



     Image Hosted by ImageShack.us 
    Ý
    " Helaba, waar ga jij naar toe? "


     
    Image Hosted by ImageShack.us
    Ý
    " Hebbes!..."



    Image Hosted by ImageShack.uscattina


    >> Reageer (0)
    09-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedumpt poesje...

    * Wie ben ik? *

    Image Hosted by ImageShack.us

     Image Hosted by ImageShack.us
     Image Hosted by ImageShack.us

    Een tweetal maanden geleden bemerkte ik voor het eerst
    een klein uitgemergeld katje achteraan mijn tuin.
    Schichtig vluchtte het weg bij iedere beweging.
    Ik plaatste daar wat eten en drinken
    maar in mijn aanwezigheid durfde het niet te naderen.
    De volgende dag was het bordje echter leeg.
    Nu na weken en weken geduld en na dagelijks eten en drinken te plaatsen
    is er duidelijk een verbetering.
    Het katje begint meer en meer op een volwaardig poesje te gelijken
    en ik kan zelfs al heel voorzichtig naderen tot op een drietal meters.

    De bovenstaande foto's zijn uitvergroot
    en daarom niet zo heel duidelijk,
    maar toen ik "te dicht" kwam met mijn cameraatje,
    zette het poesje het terug op een lopen.
    Het zal heel wat tijd vergen om dit arme diertje zijn vertrouwen te winnen...

    Wordt vervolgd...
    cattina


    >> Reageer (0)
    08-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eventjes uitrusten...

    Misty
    tussen het pluchen speelgoed...

    Image Hosted by ImageShack.us

    Nu het zomerweer terug op zich laat wachten
    zocht ook  Misty een warmer plekje binnenshuis op.
    En waar trof ik hem aan?
    In de logeerkamer op het bed... tussen de pluchen beren!

    " Is dat genieten...
    dan maar vlug mijn vacht even oppoetsen..."

    dacht hij bij zichzelf...

    Image Hosted by ImageShack.us


    Image Hosted by ImageShack.us

    cattina


    >> Reageer (0)
    21-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Misty aan de vijver...

    * Misty aan de vijver *

    Image Hosted by ImageShack.us

    Ter bescherming van mijn vissen, voor de wraatzucht van de reiger,
    heb ik maar een net over de vijver gespannen.
    Eventjes dacht ik dat alles geen nut had
    en dat Misty aan "het vissen"was ,
    maar gelukkig was hij alleen maar aan het drinken van het vijverwater.
    Met zijn poot duwt hij de net naar beneden om gemakkelijk aan het water te kunnen.
    Vindingrijk is hij wel.
    Raar hé dat hij daar gaat drinken,
    hij heeft nochtans volop drinken staan binnenshuis...

                                                                                                                    cattina


    >> Reageer (0)
    24-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Misty is nieuwsgierig...

    * Misty is nieuwsgierig *

    img401/420/hpim1823xsmall0fc.jpg

    img213/6541/hpim1834xsmall7xp.jpg

    img371/4026/hpim1832xsmall6fb.jpg

    img213/1016/mistyligtxsmall6ym.jpg


    En zijn jullie nu ook nieuwsgierig naar dit dekentje?
    Wel, hier heb je dan het antwoord...het is:
    " Het winterjasje van mijn hondje Rusty!"
    Wat is hij fier om het te showen!
    Is het niet?
    ß

    img404/9309/rustyposeertsmall2zj.jpg

                                           cattina.


    >> Reageer (0)
    22-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zwarte kat...

    * De zwarte kat *


     
    In onze Westerse wereld is men er ook nu nog van overtuigd
    dat een zwarte kat onheil met zich meebrengt als deze je pad kruist.
    Toch is het vreemd dat het kwaad zo vaak aan katten wordt toebedeeld.
    Het begon eigenlijk zo goed voor de katten:
    Voor de oude Egyptenaren was de kat heilig!
    Zij gingen er zelfs van uit dat deze een ziel hadden.
    Na hun dood werden de katten zelfs gebalsemd en gemummificeerd.

    In Europa dachten ze vroeger dat heksen en duivels de gedaante van een kat aannamen.
    Katten kregen de schuld van alles... van de pest, van ieder ongeluk
    en de zwarte katten kregen het nog het zwaarst te verduren.
    Ze werden dan ook verbrand, gevierendeeld, opgehangen of verdronken.

    Tegenwoordig komt de kat als symbool van het kwaad
    nog steeds voor in allerlei kinderverhalen.
    Zoals vb. heeft de boze tovenaar bij de Smurfen, als metgezel,
    " de kwaadaardige kat Azraël".

    Maar de lieve zwarte kater Paris, op bovenstaande foto,
     brengt eerder geluk dan ongeluk
    want hij is een echte schat!


                                                                 cattina.


    >> Reageer (0)
    20-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kattengedrag...uitleg

    * Wat zegt het gedrag *



    Een pootje opheffen: Kom me niet na!
    Aanraken:
    Ik ben er, ik wil met je spelen.
    Een poot optillen en vervolgens aan de grond krabben:
    Bah! Hier ligt iets vies.
    Voeten licht gebogen schudden:
    Ik voel mij niet lekker.
     Een zacht kopje geven:
    Ik ben dol op je!
    Demonstratief nagels aanscherpen:
    Kijk eens  "Ik ben de grootste!"
    Heftig om de benen strijken:
    Krijg ik wat? Maak je het blikje voor mij open?
    Zich op de rug rollen:
    Ik vertrouw je. Wil je mij krabben?
    Aan de mens likken, zacht happen:
    Ik vind je aardig!
    Aan zijn lippen likken:
    Ik ben gespannen. Wat moet ik doen?


                                                                                                                 cattina

     Aan al mijn bezoekers wens ik een
    Prettig Week-end....


                                                                        

    >> Reageer (0)
    18-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kneden bij poezen...

    * Kattengedrag *

    img260/5733/hpim1786smallli8.jpg

    Liep u op uw buik al eens een keer zeer lichte krabwonden op,
    zonder dat er van een vechtpartij sprake was?
    Zo ja, dan heeft u kennisgemaakt met zijn opvallende manier
    om zijn ontspanning en tevredenheid te uiten:
    het zogenaamde " kneden ".
    Dit gedrag is ontleend aan een handeling die pasgeboren kittens al instinctief vertonen.
    Jonge katjes kneden bij hun moeder de tepelhof
    om de melkgift te stimuleren.
    Niet iedere kat kneedt even vaak
    maar ze doen dat vooral bij mensen met wie ze een relatie hebben.
    Als u dus als kneedkussen wordt gebruikt 
    is dat een groot compliment van uw viervoeter.
    Hij wil ermee zeggen dat bij uiterst tevreden is....

    PS. Het goede nieuws is
    dat ik uiteindelijk die hardnekkige worm uit mijn pc-ken heb kunnen verwijderen
    en daardoor terug zonder probleem mijn blogjes kan bijwerken...

                                                                                                             cattina


    >> Reageer (0)
    17-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pc problemen...

    Problemen...



    Gisterenavond, vorige nacht en vandaag
    ben ik druk in de weer geweest
     om te trachten het
     " Trojaans paard Bla " 
    uit mijn nieuwe laptop te verwijderen.
    Ik hou enorm van dieren maar zo'n paard heb ik liever niet op stal !

    Mijn nieuwe Norton virus scanner
    heeft mij volledig in de steek gelaten ...
    Hij zag zelfs deze worm niet! pfff...
    Ik heb dan maar voorlopig mijn oude pc opnieuw opgestart
    om toch nog op bloggenland te geraken .
    Alles werkt daar veel trager maar beter trager dan helemaal niet!

    Dus vandaag geen foto's noch verdere berichten op mijn blog
    totdat het probleem opgelost is... Sorry...
    Het giet hier pijpestelen in de Vlaamse Ardennen
    maar toch wil ik jullie een aangename dag toewensen...

    Dit is mijn laatste poging!
    ß


                                                                                                          Groetjes van cattina


    >> Reageer (0)
    15-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heerlijk weertje...

    * Heerlijk zonnetje *

    img19/488/hpim1795uitgesnxsmalldd3.jpg

    Vandaag was het frisjes buiten
    maar toch voelde het zeer aangenaam aan, in het warme winterzonnetje.
    Ook mijn huisdieren genoten met volle teugen van deze zonnestralen
    en Misty zocht dit beschut plaatsje op... lekker uit de wind.
    Zo fier als een gieter is hij aan het genieten...


    img442/9353/hpim1798uitgmistysmalllk4.jpg
     
    Wie zou nu kunnen denken dat deze foto van Misty
    werd genomen in de maand januari?
    Misty zonnend en omringd door de nog bloeiende bloemetjes
    van deze grondbedekkers...


                                                                       cattina


    >> Reageer (0)
    13-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettig week-end...

     *Opruimen en...*

    De muis van de laptop verstoppen

    img149/7335/muiskatkleinsmallhe7.jpg

    en dan maar eens lekker luieren.

    img149/5701/mommycatsmallup0.jpg

    Aan aan mijn blogbezoekers
    wens ik een
    " Prettig Week-end."
      
                                    cattina

     


    >> Reageer (0)
    12-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussendoortje...

    * Deze wereld...*


    Deze wereld is geschapen
    voor de mens en voor het dier.

    Voor de vogels en de apen
    die willen leven met plezier.

    Van een muisje tot konijn
    allemaal hebben ze recht om op deze wereld te zijn.

    Nimmer mag een dier nog sterven
    voor een proef of voor zijn vacht
    en helemaal niet onnodig voor de jacht.


    Soms met al die ziektes in ons mooie land
    loopt het weleens een beetje uit de hand.

    Dat dieren die niet ziek zijn, maar toevallig eenden zijn
    toch maar moeten doodgaan, dat doet mijn hart veel pijn.

    Zal het dan ooit zover nog komen, dat ook de mens moet sterven
    omdat hij van een zieke soortgenoot
    een virus zou kunnen erven?...
                                          


                                                                                                             cattina.

    >> Reageer (0)
    11-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De staart van de kat...

    * Wat zegt de staart *
                      
                       De staart...
                        

     

    ... hangt een grote boog af met een weer opgericht puntje.
       - De kat is ontspannen en tevreden.

    ... staat in een grote boog omhoog.
       - De kat is alert en nieuwsgierig.

    ... staat in een boog omhoog, met alle haren overeind.
       - Verdedigend, aanval niet uitgesloten.

    ... staat rechtop de lucht is, het puntje recht opgericht.
       - Tevreden, vrolijke begroeting.


                                                                          
    Zwaaien met de staart, bij katten, als een waarschuwing op te vatten.

    Als uw kat, nadat hij u heeft begroet, met een in de lucht gestoken staart van u wegloopt,
    dan moet u hem achterna lopen.
    De kans is groot dat hij u iets wil laten zien...



                                                                                           
                                                                                                                                                                 cattina


    >> Reageer (0)
    08-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weetjes...gebaren en ...

    " De betekenis van
           gebaren en mimiek van de kat "




    Ook zonder "woorden" en geluiden is een kat in staat
    duidelijk te maken in wat voor stemming hij is.
    De kat gebruikt zijn lichaamshouding
    om uitdrukking te geven aan zijn denkbeelden en voornemens.
    Katten kunnen de gekste bekken trekken.



    De snorharen:

    De  kat heeft meestal 24 snorharen,
    aan iedere kant van zijn gezicht ongeveer een dozijn.
    Het zijn tastharen waarmee hij in staat is zelfs de minste luchtbewegingen waar te nemen.
    Ook niet-bewegende voorwerpen beïnvloeden de luchtcirculatie
    die dan in de onmiddellijke omgeving van de naderende kat
    in een bepaalde richting wegstroomt.
    Op die manier kunnen katten zelfs in het donker "zien",
    waadoor ze niet tegen voorwerpen aanbotsen.

    De stand van de snorharen toont aan hoe de stemming van deze viervoeter is.

    - Ruststand: in deze houding staan de snorharen zijwaarts gericht
    en zijn ze weinig gespreid.

    - Klaar voor aktie: Als de kat in zekere staat van opwinding geraakt
    worden de snorharen meer naar voren gericht
    en veel breder uitgespreid dan in de ruststand.

    - Terughoudendheid:
    Als de snorharen in een bundeltje samengedrukt
    plat tegen het gezicht worden gelegd
    dan geeft de kat te kennen dat hij zich wil terugtrekken
    omdat hij bv verlegen, schuw of angstig is....



                                                                                                cattina


    >> Reageer (0)
    07-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weetjes...kattengeluiden...



    * Kattengeluiden...*


     - Miauwen -

    Een kat die zich alleen voelt,
    zal proberen door luid gemiauw zijn "baasje" te roepen.
    Tip:
     Als u de hele dag buitenshuis actief bent,
    kunt u het best meteen twee katten nemen.
    Op die manier weet u zeker dat ze zich overdag prima vermaken
    en er geen klagend miauw weerklinkt
    die op de zenuwen van je gebuur werkt.

    Katten brengen uiteenlopende miauwgeluiden voort.
    Kirrend miauwen geldt als begroeting.
    Zeurende of klagelijke geluiden duiden op verveling of om wat te bemachtigen.
    Het zacht miauwen is te horen als de kat wil laten blijken het met u eens te zijn.

    Besluit:
    er is dus een verband tussen geluidssterkte en betekenis...


                                                                                   cattina


    >> Reageer (0)
    06-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Misty gaat computeren....

    * Misty... *

    img411/6537/hpim1743smalldl0.jpg

    Dat onze Misty een goede jager is
    dat wist ik al.
    Maar dat hij zich nu ook al te goed wil doen aan
    " computermuizen " 
    dat is wel een complete verrassing.
    Steeds komt Misty mij gezelschap houden, als ik mijn blogjes wat bijwerk,
    maar dan niet alleen uit nieuwsgierigheid
    maar vooral om wat "kattekwaad" uit te halen, zoals je zelf kunt zien....



                                                          cattina


    >> Reageer (0)
    05-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weetjes...geluiden van de kat 3

    Geluiden van de kat...



    Spugen

    Bij versterkte bereidheid tot aanvallen
    produceert de kat een geluid dat als spugen bestempeld wordt.
    De katten imiteren dan geluiden
    die ook door slangen in gevaarlijke situaties
    als waarschuwing worden geuit.
    De lichaamsstaal ondersteunt dan dit spuuggeluid.
    De kat slaat met één of beide voorpoten op de grond.
    Op deze manier wordt de aanvaller de absolute ernst van de situatie duidelijk gemaakt.

    Grommen

    Nog ernstiger is de situatie als de kat begint te grommen.
    Dan trekt hij niet zoals bij het blazen, de gehele bovenlip omhoog,
    maar alleen de achterste mondhoeken.
    Grommen is dus met gesloten mond mogelijk.
    Deze geluiden verwijzen naar de hoogste fase van bereidheid om aan te vallen...

     


                                                                     cattina


    >> Reageer (0)


    Image Hosted by ImageShack.us


    Image Hosted by ImageShack.us

     Mijzelf & Misty


    Foto

    Mijn gastenboekje !
  • Erg leuke site :D
  • Top site!
  • Groeten uit De Haan
  • Dag Tina
  • hey

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.


     

    Image Hosted by ImageShack.us



        Welkom

    Image Hosted by ImageShack.us


    Mijn horoscoop


      * 6 maart *


     

    Image Hosted by ImageShack.us


    Image Hosted by ImageShack.us


    Mij een mailtje sturen?


    Mailen...



    Image Hosted by ImageShack.us


    Image Hosted by ImageShack.us



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs