Na aankoop Ion batterij (zeer klein) heb ik deze direct gemonteerd. De batterij weegt 800 gram en voelt aan als speelgoed ?? ( 117 euro) Even de moto in gang geduwd (oude batt. defect) en ritje gedaan. Starten ... ok. Dag later starten ok. Nu testen, starten, testen ... Let op een LI-Ion batterij heeft een specifieke lader nodig. Ik hoop echter dat de generator van de moto zijn werk naar behoren doet en de spanning niet te hoog oploopt (meten). Dus afwachten ... Lampenhouders gemonteerd en passen perfect (41mm).
Even de bol d'or tank op de moto gelegd en met enkele plankjes achterzijde verhoogd en gezocht naar een vlakke lijn. De bestaande bouten met rubberdop heb ik iets (5mm) afgezaagd opdat de tank in het kader zou vallen.
Ik stel vast :
Dat de oude vacuum-benzinekraan waarschijnlijk hergebruikt kan worden. Na het verwijderen van het oude luchtfilter heb ik nog voldoende plaats voor kelken (4x). En deze komen goed in zicht! De onderzijde van de tank komt net boven het kleppendeksel.
Deze visuele controle geeft een idee waar het project naar toe gaat.
Geen RVS, geen chroom, niet overdreven duur dus gekozen voor vrij eenvoudige zwarte aluminium licht houders.(49euro) Wel voor 41mm vork natuurlijk! Kleine boutjes maken het geheel wat degelijker.
Gevonden in kapaza : Benzinetank voor Honda Bol d'or (100 euro) Na een ritje van 3u (266 Km) leek mij dit de perfecte tank. Lang en beduidend smaller maar toch met 20 liter inhoud. Kan ik later een ritje doen naar de ardennen. Met een tank van 12 liter zou ik om de 150km moeten tanken! Mijn schatting : 7 liter / 100 km Honda is nooit de zuinigste geweest (vroeger toch).
Heb mijn keuze op dit kleintje laten vallen wegens niet te duur (80euro) en met K factor 1,4 (Honda). Hij beschikt ook over de ledjes' die de vorige signalisering perfect overneemt. Dus gewoon Ebay.de en VISA.
Na een miskoop (carbon) die niet echt bij mijn toekomstige cafeeracer past kwam ik deze tegen op 2hands.be. Deze demper past m.i. beter bij het project, geeft het een racy look. Even naar deurne en hop in de koffer. Nu nog een 4in1 (RVS)
Met wat geduld toch het balhoofd door een collega laten frezen en flink opgepoetst. Vandaag balhoofd binnen gebracht om te laten anodiseren. Oei specialisten stellen moeilijk vragen ; maatvast anodiseren, kleur, hardheid en welke soort aluminium is het, de chef zal een kleine staal nemen (binnenkant) om de juiste aluminium soort vast te stellen. Afwachten ... Wijze woorden van de vakman ; anodiseren geeft het spiegelbeeld van het aluminium, nu maar hopen dat ik genoeg gepolijst heb.
Vandaag Balhoofd verwijderd en opgemeten. Twee gaten van 41mm en 1 voor de midden-lager. Hopelijk kan mijn collega ze snel opmeten, op 5 min. zijn ze gemonteerd en kan ik terug de baan op. Voorbij weekend stevig ritje gemaakt en de CB750 geeft geen krimp.
Wat hebben we geleerd vandaag ... door de moer van het balhoofd en de twee bovenste bouten van de voorvork los te maken komt deze er vanzelf af en kan je de clip-ons er van boven makkelijk inbrengen, tja moeilijk gaat ook he. Niet vergeten, bij het monteren van de schakelaars MOET er een gaatje geboord opdat beide helften mooi zouden aansluiten. Meet de afstand van stuur tot einde handvat, vandaar heb ik een gaatje van 5mm geboord. Omdat de stuurhelften verwijderbaar waren, dus met inbusbouten aangespannen kon ik later makkelijk de schakelaar zo positioneren dat ze goed bereikbaar waren.