Inhoud blog
  • project einde ?!
  • sfeer foto 1
  • ritje in 'achtertuin'
  • tank red
  • kontje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Cafe racer

    09-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zadelpan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zadelpan is mdf plaat 18mm op maat van binnenzijde zadel.

    Schuin afgeschuurd, zadel past en zit redelijk vast.

    Leter wordt MDF toch zwart gespoten.

    3 beugels op bovenzijden kader gelast waar MDF net op ligt.

    De zadel ligt nu mooi pas en sluit net niet aan op de tank.

    Tankbeugel gelast op de rand van de tank en gebout op de originele locatie.

    (benzine verwijderen en ontgassen !!!!!!!!!!!!!!!)


    09-11-2015 om 15:58 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kelken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Airbox verwijderd.

    Kelken gemonteerd en carburatoren laten

    afstellen door raymakers / Merksplas, specialist in

    renovatie,herstellingen, heeft ook prachtige kawasaki's 900/1000

    van '70 staan, is ook drag-specialist.

    Op test-bank 88pk aan het wiel, goed voor een dikke 180 Km/h

    En mooie koppel-kromme.



    09-11-2015 om 15:51 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bocht achter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bocht achter gekocht via 2hands.be

    Past perfect.

    Weer een stapje verder

    09-11-2015 om 15:44 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitlaat demper en 4 in 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    4 in 1 uitlaat geplaatst, met nieuwe dichtingen en

    uitlaat (conus RVS) gelast door student 7de fotolassen.

    Mag gezien worden, bedankt Brent.


    09-11-2015 om 15:41 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van recht naar krom

    'kont' erafgeslepen.

    Ook ingeslepen om nadien vlak te buigen .

    Doel : strakke lijnen !!







    09-11-2015 om 15:37 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plaatsen batterij ION
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na aankoop Ion batterij (zeer klein) heb ik deze direct gemonteerd.
    De batterij weegt 800 gram en voelt aan als speelgoed ?? ( 117 euro)
    Even de moto in gang geduwd (oude batt. defect) en ritje gedaan.
    Starten ... ok.
    Dag later starten ok. Nu testen, starten, testen ...
    Let op een LI-Ion batterij heeft een specifieke lader nodig.
    Ik hoop echter dat de generator van de moto zijn werk naar behoren doet
    en de spanning niet te hoog oploopt (meten).
    Dus afwachten ...
    Lampenhouders gemonteerd en passen perfect (41mm).

    13-07-2015 om 20:23 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Controle van de lijnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Even de bol d'or tank op de moto gelegd en met enkele
    plankjes achterzijde verhoogd en gezocht naar een vlakke lijn.
    De bestaande bouten met rubberdop heb ik iets (5mm) afgezaagd opdat de
    tank in het kader zou vallen.

    Ik stel vast :

    Dat de oude vacuum-benzinekraan waarschijnlijk hergebruikt kan worden.
    Na het verwijderen van het oude luchtfilter heb ik nog voldoende
    plaats voor kelken (4x). En deze komen goed in zicht!
    De onderzijde van de tank komt net boven het kleppendeksel.

    Deze visuele controle geeft een idee waar het project naar toe gaat.



    23-06-2015 om 19:25 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aankoop lichthouder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Geen RVS, geen chroom, niet overdreven duur dus gekozen
    voor vrij eenvoudige zwarte aluminium licht houders.(49euro)
    Wel voor 41mm vork natuurlijk!
    Kleine boutjes maken het geheel wat degelijker.

    23-06-2015 om 19:25 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aankoop benzinetank
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gevonden in kapaza : Benzinetank voor Honda Bol d'or (100 euro)
    Na een ritje van 3u (266 Km) leek mij dit de perfecte tank.
    Lang en beduidend smaller maar toch met 20 liter inhoud.
    Kan ik later een ritje doen naar de ardennen. Met een tank
    van 12 liter zou ik om de 150km moeten tanken!
    Mijn schatting : 7 liter / 100 km
    Honda is nooit de zuinigste geweest (vroeger toch).

    23-06-2015 om 19:18 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aankoop snelheidsmeter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Heb mijn keuze op dit kleintje laten vallen wegens niet te duur (80euro)
    en met K factor 1,4 (Honda). Hij beschikt ook over de ledjes' die de vorige
    signalisering perfect overneemt.
    Dus gewoon Ebay.de  en VISA.


    23-06-2015 om 19:17 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanschaf demper
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een miskoop (carbon) die niet echt bij mijn toekomstige cafeeracer past
    kwam ik deze tegen op 2hands.be.
    Deze demper past m.i. beter bij het project, geeft het een racy look.
    Even naar deurne en hop in de koffer.
    Nu nog een 4in1 (RVS)


    23-06-2015 om 18:57 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balhoofd aluminium
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met wat geduld toch het balhoofd door een collega laten frezen en flink opgepoetst.
    Vandaag balhoofd binnen gebracht om te laten anodiseren.
    Oei specialisten stellen moeilijk vragen ; maatvast anodiseren, kleur, hardheid en
    welke soort aluminium is het, de chef zal een kleine staal nemen (binnenkant) om de
    juiste aluminium soort vast te stellen.
    Afwachten ...
    Wijze woorden van de vakman ; anodiseren geeft het spiegelbeeld van het aluminium, nu maar hopen dat ik
    genoeg gepolijst heb.


    23-06-2015 om 18:44 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Balhoofd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag Balhoofd verwijderd en opgemeten.
    Twee gaten van 41mm en 1 voor de midden-lager.
    Hopelijk kan mijn collega ze snel opmeten, op 5 min. zijn ze gemonteerd en
    kan ik  terug de baan op.
    Voorbij weekend stevig ritje gemaakt en de CB750 geeft geen krimp.


    19-05-2015 om 20:36 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balhoofd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat hebben we geleerd vandaag ... door de moer van het balhoofd en de twee bovenste bouten van de voorvork los te maken komt deze er vanzelf af en kan je de clip-ons er van boven makkelijk inbrengen, tja moeilijk gaat ook he.
    Niet vergeten, bij het monteren van de schakelaars MOET er een gaatje geboord opdat beide helften mooi zouden aansluiten.
    Meet de afstand van stuur tot einde handvat, vandaar heb ik een gaatje van 5mm geboord.
    Omdat de stuurhelften verwijderbaar waren, dus met inbusbouten aangespannen kon ik later makkelijk de
    schakelaar zo positioneren dat ze goed bereikbaar waren.

    04-05-2015 om 21:21 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plaatsen clip-ons
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Clip-ons



    Het plaatsen van de clip-ons (twee stuurhelften) kan snel gebeuren en laat mij toe de volgende dag gewoon de
    motor verder te gebruiken.
    De gekochte clip-ons (Race-Tek) hebben een diameter van 21mm (standaardstuur) en de omtrek aan de vork bedraagt 41mm.
    Ik heb voor een zwarte aluminium uitvoering gekozen met een gefreesde bevestiging, dit maak het geheel niet
    te zwaar.
    Ontkoppel alle hendels en laat deze voorzichtig aan de voorkant 'bengelen' alles kan met een eenvoudige schroevedraaier en
    een inbus-sleutel.
    Zet de moto op de tussenbok en steek een stevig blok hout onder het blok, hierdoor komt het voorste wiel los van de grond.
    Maak de vier bouten los die de voorvork klemmen en laat deze lichtjes zakken, steek de clip-ons ertussen en schuif de vork terug omhoog.
    Je kan de vork iets hoger brengen. Dit laat de voorkant zakken en zal de sturing scherper maken, latere testen zullen deze aanpassing
    moeten verantwoorden.

    30-04-2015 om 20:17 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aankoop / testrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Aankoop

    Zoals elk fervente motorrijder blijf ik graag op de hoogte van alle motor-ontwikkelingen :  slipperkoppeling
    ABS,tractie-controle, Upside-Down fork enz enz.
    Na enkele high-tech machine's bereden te hebben (fireblade, GSXR1000, GSXR750) word het m.i. tijd om een stapje terug te zetten.
    Dus kocht ik een Honda CB 750 sevenfifty bouwjaar 2001.
    Eentje met slechts 22.000 Km en geen spatje roest.
    Alle papieren zijn meegeleverd, dus op naar de verzekerings-makelaar. (Bedanks Ivo)
    Biv  55 euro     Taks 50 euro   Verzekering : 7 maanden 110 euro.
    De keuze van deze machine werd bepaald door de hoge betrouwbaarheid van Honda-motoren en zijn uitzonderlijke goede staat.
    Ik zocht een sleutelproject en had geen zin om een lekkende motor uiteen te halen of andere mechanische mankementen op te
    lossen.
    Dus een technisch zeer goede motor met zo weinig mogelijk electronica.
    Op het net vind je er tientallen, maar neem toch eerst maar een kijkje en ritje voor aanschaf.
    Na vele surf-uren vond ik de motor die ik zocht.
    Ik met ons VW-busje naar Leuven, stevig keuren, ga er gerust even naast liggen!!
    Geen spatje olie op de grond, geen val-schade, geen spatje roest en volgens de verkoper was de prijs (1750 euro )
    eigenlijk te laag, ok en nu snel naar de kassa en opladen die ijzerwinkel.
    Na overleg met mijn technische collega's blijk ik een goede koop gedaan te hebben, mocht ik hem de zelfde
    dag verkopen ik zou er winst op kunnen maken.
    Maar dan heb ik geen sleutel-project meer, dus die motor gaat uiteen, punt!

    De test-rit

    Eerst een motor demonteren dan heropbouwen en dan vaststellen dat er toch mankementen zijn, nee bedankt.
    Met de 'donor' motor (zo noemt men in deze kringen de motor waar je mee prutst) heb ik dan ook enkele stevige ritjes
    gemaakt.
    Even opwarmen en dan het gas erop, tot het rood (7000 rpm) en dan weer even rustig aan.
    Volluit acceleren en vol in de remmen.
    Dit heb ik meerde keren gedaan en tot mijn bijna verbazing gaf de CB 750 geen krimp.
    Geen lek aan de voorpoten, geen lek aan dichtingen, koeling, kleppendeksel, niks nada !!
    Misschien heb ik geluk gehad, of Honda maakt sterke motoren feit is dat de motor technisch 100% is.

    Informeren

    Op het net vind je honderden voorbeelden van cafee-racers, custom-bike's, bobbers en nog veel vreemde constructie's.
    Misschien kan ik beginnen met een cafee-racer en al doende onderdelen aanschaffen en komen tot iets uniek.
    Want ja uniek moet ie worden.
    Blijkbaar kan je voor deze motor alle onderdelen nieuw en of 2dehands aankopen, da's makkelijk als er iets mocht
    haperen. Maar steek je een motor inéén met onderdelen dan wordt hij wel 5 maal duurder, of wat dacht je van de
    1750 euro die een nieuwe krukas moet kosten ??
    Voordeel van deze populaire veel geproduceerde motor is dat er veel accessoires te koop zijn die zonder meer passen.
    Dus heb weer tientallen (lees honderden)  clippons, uitlaten, filters, zadels, tanks, .... bekeken. 
    Een plan opgesteld om zolang mogelijk te rijden en toch de verbouwingen te starten.


    Het Master- plan

    1 clippons van Race-tek
    2 Uitlaat cobra met aparte carbon demper, tussenstuk RVS op maat 'laten' lassen
    3 Aanpassing carburatoren / Kelken en opnieuw afstellen
    4 Tank / Zadel





















    29-04-2015 om 00:00 geschreven door Jef  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/04-09/04 2017
  • 25/07-31/07 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 09/11-15/11 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs