Op een mooie lentedag in juni 2008 werd er gefietst met 12 CABersin de omgeving van Kessel.Wie er toen bij was kan je zien op de bijgaande foto van deze groep. (Aanklikken om de foto te bekijken)
Door bemiddeling van onze vriend Herman Van Regenmortel en onder de bekwame leiding van een Kesselse gids werden we toen doorheen het prachtige landschap in de omgeving van Kessel geleid langsheen kastelen en hoven zoalshet kasteel en de watermolen van Herlaer, het Hofke van Bevel,de Boekt, het Kesselhof, het Gestelhof, het kerkje van Gestel, het Rameyenhof en nog vele andere mooie plekjes. Na afloop volgde nog een gezellig etentje in 't Schipke.
De deelnemers van toen waren zo enthousiast dat zij hoopten dat er ook in 2009 een soortgelijke fietstocht zou georganiseerd worden.
Om aan hun wensen tegemoet te komen staken wij voor dit jaar ons licht op bij Toerisme Lier. En vermits onze ex-collega Jérôme Verschooren in Lier een veelgevraagde stadsgids is, hebben wij in overleg met hem een fietstocht op maat vastgelegd.Wij kozen evenals vorig jaar weer voor zaterdag om collegas die nog werken meer gelegenheid te bieden ook deel te kunnen nemen.
Wie kan deelnemen?
Vermits dit geen evenement is van de Senioren Agfa België zijn deelnemers niet gebonden aan reglementen van enige andere Agfa-Gevaert vereniging en kan iedereen die ooit deel uitmaakte van Agfa België al dan niet met partner deelnemen. Wij hopen dan wel dat er dit jaar buiten de leden van SAB toch ook iets meer niet-SAB leden zullen deelnemen.
Waar wordt er gefietst?
Terwijl we vorig jaar de zuidoost kant van Lier hebben verkend gaan we nu langsheen de Nete stroomopwaarts richting zuidwest . Duffel, Walem, Rumst, Het Broek, Hazewinkel, Heffen Nagenoeg het hele parcours is autovrij.
Praktische info:
-Vertrek op zaterdag 20 juni om 14 uur aan de parking naast het cultuurcentrum De Mol. Die plaats is het eenvoudigst te bereiken via de ring van Lier. Ter hoogte van de richting Aarschot neem je de invalsweg naar het centrum.Aan de rechterkant nabij het cultuurcentrum De Mol is er een grote gratis parking vanwaar we vertrekken en ook zullen aankomen omstreeks 18 u
-Afstand ongeveer 40 km
-Aantal deelnemers: minimum 10 en maximum 20.
-Begeleiding van onze ex-collega en stadsgids Jérôme Verschooren die ons tijdens een aantal tussenstops alles zal vertellen over het Pallieterland en zijn wijde omgeving.
-Deelnameprijs: 8.00 (inclusief verzekerings- en gidskosten)
-Na afloop is er voor wie dit wenst gelegenheid om samen een hapje te gaan eten in één van de vele Lierse gelegenheden.
-Indien de fietstocht niet kan doorgaan wegens te slecht weer zal het inschrijvingsgeld worden teruggestort. Wanneer er toch gestart wordt kan aan eventuele afwezigen helaas niet terugbetaald worden.
Hoe inschrijven?
Wiewil deelnemen kan tot 12 juniinschrijven door 8 pp. te storten op de CAB rekening 035-5754247-54op naam van Collegas Agfa België met als mededeling: fietstochtCAB
Ter informatie: CAB beschikt over een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid en lichamelijke ongevallen inclusief de verplaatsing naar en vande plaats van vertrek.
Wij vernamen het overlijden op 5 januari van de heer Jean Davignon. De uitvaart heeft in strikt familiale intimiteit plaatsgehad op 9 januari. Jean Davignon begon zijn carrière bij Agfa-Gevaert in 1961 bij de toenmalige röntgenafdeling (HTD 1). Als assistent van de heer Vogels was hij nauw betrokken bij de uitbouw van de verkooporganisatie Benelux (VOB) en volgde hij in juli 1970 de heer Vogels, na diens plotse overlijden, op als directeur VOB. Onder zijn impuls kon het filiaal naar een eigen locatie verhuizen. Hij werd bouwheer van het gebouw op de Prins Boudewijnlaan in Kontich. Als gevolg van een ernstig gezondheidsprobleem verliet hij VOB in 1989. Ontegensprekelijk was hij een zeer populaire leider van onze organisatie, en menigeen betreurde zijn vertrek. Tot in 2003 was hij nog lid van onze SAB vereniging. In december 2008 werd hij 81 jaar.
Le Vicomte Olivier DAVIGNON et Madame Sylvie van der REST,
La Vicomtesse SybilleDAVIGNONet Monsieur Leonardo SFORZA, ses enfants et beaux-enfants;
La Vicomtesse Julie DAVIGNON,
Le Vicomte Gauthier DAVIGNON,
Le Vicomte Adrien DAVIGNON,
ses petits-enfants;
Les enfants, petits-enfants et arrière-petits-enfants de feu l e C o m te et la Comtesse BOËL, Le Vicomte et la Vicomtesse Etienne DAVIGNON, l e u r s e nfants et petits-enfants, Madame Jean-Marie EMSENS, s e s e n f ants et petits-enfants, Monsieur André van WASSENHOVE, ses enfants et petits-enfants, Monsieur et Madame Michel van WASSENHOVE, leurs enfants et petits-enfants, Monsieur et Madame Benoit van WASSENHOVE, leurs enfants et petits-enfants, ses frère, beaux-frères, belles-soeurs, neveux, nièces, petits-neveux et petites-nièces;
Madame Suzi MARTINEZ et Madame Habiba DAHMAN, q u i l u i furent si dévouées, Le Vicomte DAVIGNON, ont lhonneur dannoncer le décès du
VICOMTE
Jean DAVIGNON
époux de Madame Françoise van WASSENHOVE né à Budapest le 29 décembre 1927 et décédé à Woluwe-Saint-Lambert le 5 janvier 2009, béni par lÉglise, entouré par sa famille, accueilli par ceux quil a aimé et qui nous ont quittés. Le service religieux sera célébré en léglise abbatiale Notre-Dame de la Cambre le vendredi 9 janvier 2009, à 11 heures. Réunion à léglise (Abbaye de la Cambre à Ixelles) Ni fleurs ni couronnes. Linhumation aura lieu dans la plus stricte intimité familiale. LE PRÉSENT AVIS TIENT LIEU DE FAIRE-PART 1050 Bruxelles, avenue Jeanne, 21.
Onze tweede CAB ontmoetingsdag is alweer voorbij. Vorig jaar waren we met 65 en dit jaar met 63 deelnemers. Wij denken dan ook te mogen spreken van een bevestiging van het succes van onze formule. Van de 63 deelnemers noteerden we 16 nieuwkomers terwijl er 18 van vorig jaar om diverse redenen afwezig waren. Zoals tijdens alle recepties in het verleden, voorheen door de firma georganiseerd, was dit treffen een unieke gelegenheid om met mekaar nieuwjaarswensen te delen en was het een soms verheugend weerzien van collegas met wie we meestal vele jaren wel en wee hebben gedeeld. Het was dan ook een ideale gelegenheid om eens bij te praten. Nagenoeg alle deelnemers wensen dan ook in de toekomst deze traditie verder te zetten. Om zoveel mogelijk collegas te kunnen bereiken is het voor de organisatoren echter heel belangrijk te kunnen beschikken over een actueel e-mail adressenbestand zodat zij wanneer het nodig is een groepsmail te kunnen verzenden. Vermits er bij de firma zelf geen aanspreekpunt meer bestaat om een adressenbestand te bekomen rekenen de organisatoren op het doorgeven van gegevens over collegas die we tot hiertoe nog niet konden bereiken. Gegevens melden is heel eenvoudig: in de zijstrook op onze blog even aan te klikken op het vakje E-MAIL MIJ .
Ook het verspreiden van diverse nieuwtjes over collegas kunnen op onze CAB blog geplaatst worden. Maar wie inmiddels (brug-)gepensioneerd is, en op hoogte wil blijven van al wat Agfa België aangaat kan ook lid worden van de vereniging SAB (Senioren Agfa België). Op die manier ontvangt ieder lid maandelijks onze SAB info en kan er zelfs worden deel genomen aan alle activiteiten van SAB en KVG. SAB telt momenteel 86 leden. Wie voor 2009 lid wil worden kan 5 euro storten op rekening 733-0312277-64 van ABC vzw - KVG, Septestraat 27 te 2640 Mortsel met als mededeling Lid SAB 2009. Vermeldt hierbij ook je registernummer bij Agfa-Gevaert.
Een bericht dat inmiddels de meeste aanwezigen tijdens onze receptie reeds zullen vernomen hebben is het overlijden op 5 januari van onze toenmalige filiaaldirecteur Jean Davignon. Een overlijdensbericht kan men elders op deze blog bekijken.
Sedert onze uitnodiging van 1 oktober zijn we inmiddels ongeveer een maand verder. Het verheugt ons dat er reeds een behoorlijk aantal kandidaten heeft ingeschreven. Wij hopen dat we op de tweede ontmoetingsdag minstens evenveel volk mogen verwachten als tijdens onze vorige editie. Wij durven zelfs hopen op meer deelnemers aangezien wij de eerste keer toch heel veel mensen niet hebben kunnen uitnodigen bij gebrek aan adressen of vooral email adressen. Om toch zoveel mogelijk geïnteresseerden te kunnen bereiken willen wij graag beroep doen op de leden zelf die aan ons project bij collegas of ex-collegas de nodige ruchtbaarheid kunnen geven. Wij bedanken daarom de boodschappers die onze uitnodiging doorgaven waardoor wij reeds enkele namen konden toevoegen. Om hierbij behulpzaam te zijn vermelden wij hierna de lijst van de genodigden die per email een uitnodiging ontvangen hebben, alsook een lijstje van mensen die geen uitnodiging ontvingen bij gebrek aan email adressen. En zoals gezegd verzenden wij geen uitnodigingen per post. In deze lijst is tevens aangegeven wie reeds ingeschreven heeft. Zoals eerder vermeld verwachten wij inschrijvingen tot uiterlijk 20 december maar om praktische redenen die de voorbereiding met zich meebrengt zijn wij dankbaar indien betalingen toch eerder zouden toekomen. Stort dus graag tijdig 16 euro voor deelname aan de ontmoetingsdag op onze beveiligde rekening bij Fortis! Het CAB team
Wij herhalen nog even het rekening nummer van de "Collega's Agfa België" : 035-5754247-54
Het jaar 2008 vordert langzaam maar zeker en wij kijken al vooruit naar 2009. Graag willen wij onze afspraak tijdens onze ontmoetingsdag in januari 2008 in herinnering brengen. Zowat alle deelnemers drongen toen aan op een vervolg op die eerste bijeenkomst. Mocht die afspraak nog niet in je agenda genoteerd staan, noteer dan alvast 16 januari 2009 vanaf 16u.
Hoewel De Basiliek in Edegem tijdens onze eerste editie in een aantal opzichten een interessante locatie bleek hebben wij een ontmoetingsplaats met nog gunstiger voorwaarden, met centrale ligging en ruime parkeermogelijkheid kunnen vastleggen, namelijk het Erasmushuis Hendrik Kuijpersstraat 49 Mortsel. (voorheen zaal Luithagen of De Karmeliet) Deelnemers zullen er kunnen genieten van een 2 uren durende all-in aanbod van tijdens een receptie gebruikelijke dranken met warme en koude hapjes. Na het tweede uur worden zoals voorheen alle consumpties voor eigen rekening.
Indien je wenst deel te nemen kan je reeds vanaf heden intekenen door overschrijving van 16 euro op rekening 035-5754247-54 op naam van Collegas Agfa België, met als mededeling 160109. Inschrijven kan tot uiterlijk 20 december maar om praktische redenen die de voorbereiding met zich meebrengt achten wij het wenselijk dat de stortingen wel eerder zouden toekomen.
Mocht je nog vragen hebben dan kan je steeds contact op nemen met : André Van den Heuvel andrevandenheuvel@pandora.be tel. 03/458 54 30 Leo Van Dessel levades@telenet.be tel. 03/353 14 19
Welkom op het CAB - blog! Het blog van de "Collega's Agfa België"
Beste ex-collega, Op dit blog verschijnen de aktiviteiten van de vereniging "Collega's Agfa België" . Neem regelmatig een kijkje en reageer zelf via onze e-mail op het blog! Geef het adres van dit blog door aan uw collega's zodat zij ook kontakt kunnen bewaren met hun ex collega's! Hou uw e-mail in de gaten en bezorg ons de e-mail adressen van uw collega's door zodat we hen ook kunnen berichten.
Tijdens en na de ontmoetingsdag in januari 2008 werd door nagenoeg alle deelnemers de wens geuit om ook in 2009 dit evenement te herhalen. Er werd dan ook bij het afsluiten een datum voorop gesteld voor een nieuwe ontmoetingsdag, namelijk vrijdag 16 januari 2009. Die datum is nog wel veraf maar het kan voor geïnteresseerden nuttig zijn die datum nog even in herinnering te brengen en zo nodig in je agenda aan te strepen. Omdat dit voldoende lang op voorhand moet voorbereid worden qua reservering en uitnodigingen hebben enkele leden van de Senioren Agfa België (SAB), als initiatiefnemers en organisators, inmiddels reeds stappen te ondernomen voor het reserveren van een geschikte locatie met behoorlijk traiteuraanbod. Voor de goede orde, en vooral om eventuele belangenvermenging met Agfa-Gevaert Bedrijfsclubs te voorkomen, willen wij eraan herinneren dat dit gebeuren geen SAB activiteit is maar een evenement georganiseerd voor en door de feitelijke vereniging Collegas Agfa België met een eigen financiële rekening en een eigen groepsverzekering burgerlijke aansprakelijkheid en lichamelijke ongevallen tijdens socio-culturele en sportieve activiteiten. Hierdoor kunnen wij ook alle ex-collegas die om welke reden ook hiervoor vroeger niet in aanmerking kwamen toch de mogelijkheid bieden om hieraan deel te nemen.
Zoals je in de bijlage kan zien nodigen wij vanaf nu reeds kandidaten uit en kan er voor deelname ook reeds ingeschreven worden. Inschrijven kan tot uiterlijk 20 december, maar om praktische redenen die de voorbereiding met zich meebrengt zijn eerdere betalingen reeds welkom.
Ook om de kosten beperkt te houden worden uitnodigingen uitsluitend per e-mail verzonden en wel naar het beperkte adressenbestand dat ons bekend is. Helaas zullen wij op die manier niet alle kandidaten bereiken maar rekenen wij erop dat onze informatie zo nodig wordt doorgespeeld naar geïnteresseerden waarover wij geen gegevens beschikken of die niet te bereiken zijn via internet. Daarom durven wij ook op jullie medewerking rekenen om onze uitnodiging aan geïnteresseerde afwezigen op onze lijst door te geven of ons hun e-mailadres te bezorgen.