Deze quest is twee weken voor gratis spelers. Daarna wordt hij voor members
Praat met Maggie. Zij staat ten noorden van Rimmington bij een grote wagen. Zeg dat je iets interessants ruikt. Ze vertelt je dat ze een drankje heeft gemaakt. Nu moet haar bezem nog worden betoverd, zodat ze ermee in het drankje kan roeren. Helaas heeft haar koe een koutje gevat. Vraag of je kunt helpen. Dat kan. Je moet de bezem laten betoveren. Drie heksen kunnen je helpen, namelijk Hetty, Aggie en Betty. Het maakt niet uit wie je eerst bezoekt.
Hetty
Eerst gaan we naar Hetty, die is namelijk het dichtste bij. Hetty woont bij het huisje ten noorden van de willows in Rimmington. Je vertel het verhaal van Maggie. Hetty wilt graag helpen. Ze vertelt over haar specialiteiten: een bezemzalfje. Ze wil je die best geven, maar dan moet je wel eerst een watersalamander halen uit de kelder halen.
Loop naar het luik ten zuiden van Hetty's huis en ga naar beneden. Je zult nu in een kleine kelder komen waar drie grote kisten met water staan. In elke bak zit een ander soort beest. Praat met de zombie Gus, die ook in deze kelder staat. Je vertelt wat je nodig hebt. Gus is de bezorger van de kratten. Er is alleen een probleempje: Gus heeft per ongeluk op alle bakken een verkeerd label geplakt. Je zult nu dus niet weten welk beest in welke bak zit. Gus vertelt dat hij niet in de bakken kan kijken, omdat hij bang is voor watersalamanders. Gus geeft je drie labels. Je moet die op de goede kratten plakken. Je mag maar in één krat kijken, omdat je de beesten niet mag storen. Aan de hand van wat er uit de krat komt, moet je beredeneren wat er in de andere kratten zit. Verder drukt Gus je op het hart dat alle kratten fout zijn.
- Kijk in de krat waar de twee beesten op staan. Je weet dat alle kratten fout zijn, maar je weet nsu ook wat er in deze krat zit. Er staat al een label op met dat er twee beesten in zitten, maar alle kratten zijn fout. Er zit dus maar één beest in. Plak op de krat het label met het beest dat je hebt gevonden.
- Plak het label met de het beest dat je niet hebt gevonden op de krat waar het beest op staat dat je hebt gevonden.
- Plak het label dat je over hebt op de krat waar het beest op staat dat je niet hebt gevonden.
Als je het fout hebt gedaan, moet je aan Gus vragen of hij alles weer kan herstellen. Je kunt het dan opnieuw doen.
Wanneer je de labels weer goed maakt, mag je een watersalamander pakken. Geef die aan Betty. Je krijgt nu een drankje. Smeer die op je bezem.
Aggie
Nu gaan we naar de volgende heks, Aggie. Aggie woont in Draynor Village. Praat over de quest. Aggie wil graag helpen. Je wordt geteleporteert naar een blauwe kamer. Praat hier weer met Aggie. Je zal vragen waar je bent. Aggie zal vertellen dat het een handige plaats is voor heksen om de gelegenheid te krijgen ongeregelde spreuken uit te proberen. Ook worden de heksen hier niet onnodig onderbroken. Nu vraag je wat je hier doet. Je bent hier voor de bezem. Je kunt de bezem betoveren met behulp van het patroon van 16 lijnen in het zand naast je. Aggie vertelt dat je vier lijnen weg moet halen, zodat er vier kleine triangels overblijven. Als je het helemaal fout doet, kan Aggie het weer terughalen zoals het figuur op het begin eruit zag. Ze kan je ook terug teleporteren naar Draynor wanneer je dat wilt.
Loop naar het midden. Om een lijn weg te vegen, moet je erop kilkken. Er moeten in totaal vier kleine driehoeken ontstaan. Maak de lijnen als volgt:

Aggie zal dan je bezem betoveren. Ga terug naar de echte wereld.
Betty
Betty is de heks uit de magicwinkel in Port Sarim. Je vertelt Betty weer over het drankje en de bezem. Voordat ze je kan helpen, heeft ze haar toverstok nodig. Die ligt in de kelder. Je moet hem gaan halen. Er is natuurlijk wel weer een probleempje, de stok zit in een kist die betovert is, jij moet de kist van de betovering afhalen.
Open het luik in de vloer en ga naar beneden. Praat met Lottie. Zeg dat je gestuurd bent door Betty en dat je haar toverstok moet terughalen. Ze zal zeggen dat je de beesten in de goede kooi moet zetten. Er zijn zes kamers. In elke kamer zit een beest. Je kunt maximaal één beest bij je hebben. De beesten haten elkaar. Daarom zullen ze het niet verdragen als je twee beesten in één kamer hebt. De vleermuis en de slak zijn al in het goede hok, daar hoef je dus niets mee te doen. Je krijgt een voorwerp waarop je kunt zien waar alle beesten moeten.
In het noorden is een tijdelijke kooi. Stop hier het beest in dat in de middelste kooi van de bovenste rij met kamers zit. Zet vervolgens alle beesten op de goede plaats door ze steeds een kooi op te schuiven. Als je alle beesten goed hebt, kun je de kist bij Lottie openen. Pak de toverstaf, geef die aan Betty en ze zal je bezem betoveren.
Na de heksen
Ga terug naar Maggie. Ze vertelt nu dat je met de bezem in de ketel moet roeren. Doe dat en praat weer met haar. Je quest is nu voltooid.
Beloning: Je krijgt tien keer xp in een skill naar keuze. De hoeveelheid xp die je krijgt, is je level keer tien. Je mag de bezem ook houden.
Quest Points: 1
Vervolgquests: Geen
Extra informatie
Na de quest kun je, als je member bent, de bezem door verschillende heksen in RuneScape laten betoveren. Ze geven je allemaal een beloning.
Wat en waar |
Magic level nodig |
Beloning |
Apprentice van de Sorceress in Al Kharid |
1 |
Je kunt voortaan naar de minigame Sorceress's Garden teleporteren. Je hebt ook Prince Ali Rescue nodig om je bezem te laten betoveren. Osman moet ook hebben gezegd dat hij squ'irk van je wil. |
Ali the Hag in Pollnivneach |
33 |
1.997 magic xp |
Old Crone in het huisje ten oosten van de Slayer Tower bij Canifis |
53 |
7.139 magic xp |
Baba Yaga op Lunar Isle |
73 |
10.338 magic xp |
Kardia in het doolhof van de Underground Pass |
93 |
14.979 magic xp |
Je kunt ook nog een paarse kat krijgen. Daarvoor moet Gertrude's Cat hebben gedaan. Praat met Wendy en vraag of ze een paarse kat heeft gezien. Ze vertelt dat het een experiment van haar is. Vraag of ze jouw kat ook paars maakt als je haar een kat brengt. Dat wil ze wel doen. Ze heeft alleen verf nodig. Lottie, de leerlinge van Betty, heeft die verf. Ga dus terug naar Lottie en praat met haar. Je moet nu alle beesten weer goed zetten. Nu zijn alle beesten echter doorelkaar in plaats van vier. Dat is een stuk lastiger dan in de quest. Zet de beesten goed om de verf te krijgen
|