Inhoud blog
  • Thema baby
  • Traktatie
  • Vervolg thema baby's
  • Thema baby
  • Thema baby
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zomerklasje

    22-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's gevoelens



















    22-03-2018 om 14:10 geschreven door Juf Sara


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's gevoelens





































    22-03-2018 om 14:05 geschreven door Juf Sara


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken rond gevoelens

    Deze week gaan we werken rond gevoelens: op maandag proberen we de gevoelens van Jules te herkennen. Kunnen wij deze nadoen? Aan de hand van afbeeldingen van Jules op de dobbelsteen, spelen we een spel. We maken een gevoelsmeter. Hierop kunnen we aangeven hoe we ons voelen. Natuurlijk kijken we ook in de spiegel: boos, blij, bang en verdrietig. Kan jij de verschillende gevoelens aflezen van de gezichtjes van jullie kindjes?

    Dinsdag starten we met het gevoel 'blij'. De juf speelt een schimmenspel: De maan heeft verdriet (maar wordt wel heel blij ;-)). We leren blije gezichtjes tekenen, maken een blij gezichtje van het speeldeeg en dansen op blije muziek. We schilderen op een wit doek, waar een vrolijk beeld op geprojecteerd wordt, en dansen ondertussen op de muziek. We proberen verschillende dieren op elkaar te stapelen zoals in het verhaal: de maan heeft verdriet.

    Op woensdag werken we rond verdriet. De sterrenwachters is een prachtig verhaal hierbij. Hieruit kunnen we even nadenken over: waar worden we verdrietig van? Wanneer kan je verdrietig zijn? Uit alle prenten die op de tafel liggen, halen we de verdrietige kinderen eruit. Dit lukt bij sommigen al heel goed. De juf zet droevige muziek op en de kleuters tekenen met aquarelpotloden op hun blad. Nadien spuiten ze er water over en wrijven ze dit uit. Zo lijkt de tekening een beetje verdrietig. Als afsluiter luisteren we naar de muziek van Kapitein Winokio: bedroefd om nadien op het liedje 'Blij' te dansen.

    Donderdag is Jules bang. We luisteren het verhaal van het bang mannetje en kleuren ook de tekening van bang mannetje. We draaien aan het rad van emoties en beelden de emoties uit, spelen met de dobbelsteen en op de projector worden stenen gelegd waar we mee kunnen experimenteren. We luisteren naar het liedje 'bang' van kapitein Winokio.

    We sluiten de week af met boos zijn. In het verhaal: Ik wil mama! is het muisje boos. Ook kapitein Winokio heeft hier een heel mooie tekst over die hij heeft ingesproken. De kleuters kunnen daardoor ook al heel goed: 'Ik ben boos!' op een boze toon zeggen. We gaan turnen met meester Jonas. Nadien mogen we met houtskool tekenen op een blad met op de achtergrond boze muziek en kapitein Winokio die roept: Ik ben boos! We sluiten deze week af met het dansen op ons blij liedje.






































    22-03-2018 om 14:02 geschreven door Juf Sara


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's

























    22-03-2018 om 12:57 geschreven door Juf Sara


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het lichaam, einde van de week

    Woensdag gaan we de schoentjes uitdoen en met onze tenen wiebelen in de kring. We lopen over het blote voeten pad, dat eindigt met zand en water. Wat een leuk gevoel! Nadien gaan we met onze handjes verven. We zien hoe de kleuren gemengd worden en vinden het best wel plezant om de verf tussen onze vingers te voelen. Daarna leren we hoe we onze handjes kunnen wassen, maar dat kunnen we al heel goed!

    Jules wordt wakker en kan niet goed zien. Hij wil memory spelen en test de verschillende brillen, maar niet met elke bril kan je lezen. Uiteindelijk vinden we de leesbril. De brillen verhuizen naar de poppenkamer waar de kleuters ermee kunnen spelen. We spelen memory met de juf en maken gekke gezichtjes in het magneetboek. De grote handentekening van gisteren is droog, dus kunnen we met onze blote voeten voetafdrukken maken met de verf! Laurens vind dit niet zo leuk, daarom blijven zijn schoentjes aan. Op het einde stappen we op het Dit ben ik- boekje, zodat mama en papa ook een voetafdruk hebben. We tekenen onze handjes en maken mooie gezichtjes van onze handjes.

    Op vrijdag gaan we meten. We meten eerst hoe lang Jules is, daarna worden de kleuters gemeten. We hangen hun foto met een lintje aan de kast, zo kunnen ze zien hoe groot ze al zijn. Op ons handen- en voetenblad gaan we de omtrek van Trinity maken. Dan zien we hoe groot hij al is: de grootste van de klas!





































    22-03-2018 om 12:54 geschreven door Juf Sara




    Archief per week
  • 25/06-01/07 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs