Zo de laatste rally voor 2008 zit erop. Eindelijk nog eens de finish gehaald. Het zag er eventjes niet goed uit, toen we na de eerste ronde in het servicepark kwamen en men de motorkap opendeed was alles in olie. Er bleek een stuk joint weg en de olie kwam uit het motorblok. Alles werd op tijd en stond hersteld.
Bedankt voor het voortreffelijk werk van de servicemensen van M Car Tech en Conxion.
We hadden ons voorgenomen om ons te amuseren en niet te veel op tijden en klassement te letten. Maar er kwam toch een Conxion duel op de proppen toen Dirk Dumon enkele minuten verloor en zo net achter ons kwam in het klassement. Met het mes tussen de tanden werd er gestart aan de laatste ronde : we stonden op een 11de plaats in de Historic en hadden 6 sec. voorsprong. KP1 werd voor ons beiden geannulleerd, op KP2 verliezen we 2 sec. KP3 kan Dirk rijden, hij zet er een mooie 3de tijd neer : 5min 21 sec. Voor ons wordt de KP geannulleerd en we krijgen een normtijd van 5 min 33 sec. We staan meteen 8 sec achter. Op KP4 zijn we 1 sec trager. We stranden op de 11de plaats bij de Historic, 7de in klasse H4 en 34ste algemeen.
Waar we zeer tevreden mee zijn. T' was leuk !
Bedankt aan alle sponsors, vrienden en familieleden. Ondertussen worden er al plannen gemaakt voor 2010.
Hou alvast 6 en 7 februari vrij want dan staat ons eetfestijn terug op de agenda.
Boezingsrallyteam aan de start van de 29ste tbr rally
Het einde van het rallyseizoen nadert. Op ons programma stond nog de Condroz rally in Huy, begin november. Maar ons budget schiet tekort. Zo wordt de TBR rally onverwacht onze laatste rally voor dit jaar. Het is de derde keer dat we deelnemen aan deze mooie VAS wedstrijd maar de eerste keer met de 2.4 liter Conxion Ascona.
Het amusement zal des te groter zijn. De parcours kennis is er en het vertrouwen in de wagen zal wel snel volgen. Er is een sterk deelnemersveld met een 30-tal historic wagens, waarvan 12 in onze klasse H4.
De TBR rally is op zondag 18 oktober rond Roeselare met servicepark op de parking van de expohallen.
Helaas, Helaas, helaas, het heeft niet mogen zijn !
Het was te mooi om waar te zijn. We waren wat traag van start gegaan op de show etappe van Beveren de vrijdagavond, mede door een nukkige tweede versnelling. Maar de zaterdag vlotte alles precies beter en langzaam schoven we op in het klassement. Ook het wedstrijdritme kwam terug. Na enkel maanden niet gereden te hebben is het altijd wat weer aanpassen aan de Opel Ascona 2.4l. Toen we zaterdagavond na een zware maar leuke dag naar het tussenklassement keken stonden we 31ste algemeen en 1st in onze klasse D4.
De zondagmorgen stonden we vol zelfvertrouwen aan de start. Het regende weliswaar een beetje maar we reden een mooie eerste proef. Het noodlot sloeg echter toe op de proef van Passendaele. Net de proef waar
we ons zo goed opvoelen. Bij het schakelen van vierde naar derde brak de versnellingsbak.
Meteen het einde ! Jammer dat we op die manier moesten opgeven maar het is en blijft een mechanische sport.
We gooien naar niemand een verwijt, integendeel bedankt aan het volledige Conxion rally team.
Het wil precies niet lukken voor ons in Roeselare. Tweede deelname aan deze prachtige en zeer goed ingerichte wedstrijd en tweede keer dat we dienen op te geven de tweede wedstrijddag, de tweede snelheidsproef !
De zomervakantie is voorbij en de Rally van Ieper is al een tijdje achter de rug.
Als je op onderstaande link klikt (eventueel eens vernieuwen) dan zie je de uitzending van pitstop tv over de Historic rally in Boezinge. Voor wie Telenet of Belgacom tv heeft : pitstop tv is te volgen op life tv.
Binnenkort, 11 tot 13 september, rijden we de historic rally van Roeselare. Deze wedstrijd is een feesteditie (50ste) die we zeker niet wilden missen. Het wordt drie dagen rally rijden met op de vrijdagavond een showetappe rond de ringweg in Beveren, start rond 19 uur. Ook de zaterdag is er een showetappe op de welgekende zoning van Roeselare omstreeks 21 uur en dit nadat we reeds 3 maal 4 snelheidsproeven hebben afgewerkt. Voor wie er dan nog bij is, wordt de rally afgesloten op zondag met nog 2 maal 4 proeven. Finish aan de hallen in Roeselare rond 13 uur. We hebben startnummer 262. Meer info op www.omloopvanvlaanderen.be
Het was de derde deelname aan de Ypres Historic Rally voor het Boezings rally team en voor de derde keer halen we de eindmeet.
Met een 13de plaatse algemeen bij de nationale rijders en een vijfde plaats in de klasse D4 zijn we uiterst tevreden. Het eindresultaat was van ondergeschikt belang, we moesten terug eens kunnen finishen en zeker in Boezinge.
Met slechts enkele kleine mechanische probleempjes, die er nu eenmaal bijhoren en 1 grote schuiver op KP Heuvelland verliep de rally anders vlekkeloos. In een vlotte rechtse bocht brak plotseling de wagen volledig tegenovergesteld uit. Er viel nog weinig te controleren enkel afwachten hoe we zouden stil staan. Maar de verwachte klap kwam er niet. Na een snelle controle rond de wagen konden we opnieuw vertrekken.
Na een bandenwissel in het servicepark op de brouwerij Leroy, had de wagen duidelijk meer grip en konden we de wedstrijd verder uitrijden.
Wat ons het meeste bijgebleven is dit jaar is de mooie klassementsproef van Langemark, hier op eigen streek.
Onze derde aankomst hebben we nog tot in de vroege uurtjes gevierd. Met dank aan het voortreffelijk werk verricht van de Conxion en M-Car Tech servicemensen. Eveneens bedankt aan al onze sponsors, vrienden, onze vrouwtjes, familieleden en dorpsgenoten.
BOEZINGS RALLY TEAM KLAAR VOOR HISTORIC RALLY IEPER.
Volgend weekend is het weer zover dan wordt de Ypres Historic rally gereden en dit met start en aankomst in ons geboortedorp Boezinge.
Zoals ieder jaar is er weer een sterk deelnemersveld in Ieper. Wij hopen ten eerste om de wedstrijd te kunnen uitrijden, zoals de voorbije twee edities.
Wij starten met nummer 274 en zijn daarmee wagen 24 bij de nationale rijders. De Opel Ascona 2.4l uit de Conxion stal werd nog volledig nagezien.
Dit jaar zijn we nog niet veel gespaard gebleven van pech. De rally van Oostrozeke eind mei moest een goede voorbereiding worden voor Ieper maar al na de tweede etappe stonden we met een gebroken steekas aan de kant.De eerste snelheidsproeven op vrijdag zullen dan ook wat aanpassen zijn. Ons hoofddoel wordt het eindpodium in Boezinge. Het resultaat van vorig jaar, eerste klasse D4 en 10de nationaal, zal moeilijk te evenaren zijn maar je weet nooit.
Ieper is steeds een rally met vele valkuilen en zeker de nieuwe proef in Frankrijk is er zo ene. Wij kijken vooral uit naar de mooie proef van Langemark. Vele jaren stonden we wel ergens langsheen deze proef te kijken, om er nu eens zelf te rijden is fantastisch.
Je kan onze prestaties volgen via deze link klik hier op: Resultaten Of kom ons aanmoedigen langs de proeven.
En zeker de komende weken terug komen naar deze site voor foto's en filmpjes.
Als voorbereiding voor Ieper hadden we deze rally uitgekozen, om stilaan vertrouwen te krijgen in de ascona. Op kp1 maakten we een kleine remfout met een uitschuiver als gevolg en met wat tijdverlis terug weggeraakt. Op naar Kp2 Halfweg de kp kregen we rare geluiden te horen , bleek de steekas het begeven, we reden de proef uit en besloten om nog verder schade toe te brengen om de handoek te gooien. We hadden het ook liever anders gezien maar het s een mechanise sport en kan dit voorvallen. Toch nog een van de weinige beelden tonen.
Met veel verlangen wordt er uitgekeken naar onze eerste wedstrijd dit jaar met de vertrouwde Opel Ascona 2.4 liter. De wagen komt opnieuw uit de Conxion stal en is voorzien van een nieuwe motor.
Dit wordt de OCR rally op pinkstermaandag 1 juni. Het rallycentrum ligt in Wielsbeke. Deze rally wordt over 4 ronden van 3 snelheidsproeven verreden. Met een mooi deelnemersveld en heel wat historic deelnemers. Het wordt voor ons vooral een test om de wagen weer gewoon te worden en wat wedstrijd ritme op te doen, met het oog op de volgende rally : de Ypres Historic in Boezinge.
We kregen als startnr 14, dit is voor ons ideaal en nog meedelen dat de historics starten voor de moderne wagens.
Het werd een weekend om lang te onthouden. Een rally van de "eerste keer". De rallye de Wallonië afgelopen weekend begon goed. De showetappe op de citadelle van Namen werd meteen de vuurdoop met de Opel TransEurope. De wagen voelde goed aan en het schakelen verliep vlotter dan gedacht.
De zaterdag dreigden meteen de regenwolken en ja het werd de eerste keer rijden op een nat wegdek en zoals velen op gewone banden. De volgende ronde werd gekozen voor regenbanden, maar doordat kp1 een uur werd stilgelegd begon het alweer op te drogen en stonden we terug op verkeerde banden.
Op de verbinding naar de 8ste kp trok de wagen niet meer en sputterde de motor. Nadat we de bougies, die we meegekregen hadden van de service, vervangen hadden trok de Opel weer zoals voorheen. Dit bleef evenwel de ganse rally een probleem en telkens bij het binnenkomen werden de bougies dan ook vervangen.
Bij het terug binnenrijden van de service na de tweede ronde viel er ons een raar geluid op achterin de wagen. Na controle van het serviceteam bleek de cardan gebroken. Een dikke merci om dit euvel in een korte tijd op te lossen aan de servicemensen van M Car Tech.
Net voor de start van de 12de kp staan we dan met een lekke band. Den eersten. De lange zaterdag werd om 1 uur s'nachts afgesloten met een slecht gevoel. Het regende en de wagen had een paar keer hoog in toeren opgelopen. Door het natte wegdak dachten wij aan wielspin. De zondagmorgen op weg naar de eerste kp werd al vlug duidelijk dat het euvel veer erger was. Het was namelijk de koppeling die doorslipte. Einde van een bewogen Waals uitstapje. Jammer want de rallye de Wallonië is zeker één van de mooiste van België om te rijden.
Het werd den eerste keer met de Opel Transeurope maar wellicht de laatste keer ..... De volgende rally wordt Oostrozebeke (1/06/09) terug met de vertrouwde Opel Ascona 2.4 liter.
Na een veel te lange winterstop, komen we komend weekend terug in actie.
We trekken voor onze eerste rally dit jaar de taalgrens over, namelijk rally de wallonie tweede proef voor het Belgisch kampioenschap rally in Namen.
Voor ons een volledig nieuwe onbekende proef en die als het gaat regenen een voorsmaakje zal zijn wat de rally van de condroz zal bieden later dit jaar. Laat ons hopen dat de weergoden ons gunstig gezind gaan zijn.
Ook de wagen die we er gaan gebruiken is voor ons nieuw en een echt rallybeestnamelijk de ex Goudezeune opel manta Trans Europ met 3.0l motor een moeilijk te temmen beestje, een groot verschil met onze vertrouwde Ascona2.4L Ons startnummer: 74
Waar kan je dit jaar het Boezingsrallyteam aan het werk zien? Na vorig jaar een uitstapje naar Armentiers (fr), blijven we deze keer in eigen land. Onze eerst rally word Rallye de Wallonie in Namen voor ons terug iets helemaal nieuw en zo zijn we vertrokken voor onze eerste BK historic campange. Als voorbereiding op onze thuisrally (Ypres historic)gaan we ook eens proeven van de ORC rally in Oostrozebeke, om daarna de draad terug op te nemen in het BK historic in ons eigen dorp Boezinge met de Ypres historic rally. Na de zomervakantie gaat de ascona van start in de omloop van Vlaanderen in Roeselare waar we vorig jaar de strijd moesten staken na technische problemen. En als afsluiter dit seizoen gaan we ons zelf iets gunnen,(Rudi en Geert worden allebei 40 jaar) we nemen deel aan een van de moeilijkste rally's in Belgie namelijk de Condroz rally in Huy.
We blikken tevreden terug op een mooie en amusante TBR rally. Ons doel was om ons zoveel mogelijk te amuseren en ten volle te genieten van het glijwerk met de ascona 2 liter. Weliswaar was de snelheid er niet ten opzichte van de Ascona 2,4l maar we slaagden er toch in om hier en daar wat te schuiven.
Bovendien haalden we voor het eerst de finish in de Rodenbach stad. Met een 53ste plaats algemeen en een 15de in de historic waren we zeer tevreden, want naar plaats en stand werd pas bij aankomst geïnformeerd. Bedankt aan het Conxion rally team en de mensen van het serviceteam !
Het Boezings Rally Team vertrok naar Roeselare met de gedachte zich te amuseren. Algauw werd reeds duidelijk in de verkenningen dat dit geen zondagsuitstap ging worden. De wegen lagen er door de modder spekglad bij.
Er werd wat voorzichtig gestart, ook al door gebrek aan wedstrijdritme. Het was ondertussen al weer twee maanden geleden, van in de Rally van Ieper dat we nog gereden hadden met de Conxion Opel Ascona 2,4 liter.
Na de eerste ronde werd het gas wat dieper ingedrukt en kwam het vertrouwen met de wagen terug. Tot we aan de start kwamen van KP Izegem en de hemelsluizen openden. Na de bandenwissel volgden nog de 3 laatste kp's in het donker. Waarvan we KP Zilverberg voor het eerst reden door het ongeval van de Engelsman Stokes.
We sloten het zaterdag gedeelte af met een 38ste plaats algemeen en 3de in de klasse D4. Gezien het sterke (Engelse) deelnemersveld een mooie plaats. De zondag zag er veel belovend uit maar reeds na KP Beveren was het liedje uit. Op de verbinding naar Hooglede brak er een stuk in de koppeling. We deden nog een poging om aan de start te geraken maar we moesten uiteindelijk de handdoek werpen. Einde van een mooie wedstrijd.