Inhoud blog
  • Tac rally
  • Terug in actie
  • Nog filmpjes
  • Complicatie 2011
  • Winnaars hesp schatting
    Foto
    Mijn favorieten
  • historicrally
  • rallylovers
  • Flying finish
  • wrcplace
  • shakedown
  • rallydrivers
  • Conxion rallysport
  • Foto

    Palmares 2007
    OPEL ASCONA 2.0L

    LRT
    rally 19de div4    3de hist.
    YPRES rally 17de nat. 3de D3
    TBR rally opgave    tech. prob.

    Palmares 2008
    OPEL ASCONA 2.4L

    Routes du nord(fr)
    7de hist.2de D4
    LRT rally   22ste hist 4de histcl.14
    Ypres rally 10de nat.  1ste D4
    Omloop van Vlaanderen opgave tech.
    TBR rally  15de hist.  7de kl.4-H3

    Palmares 2009
    Wallonie opgave tech.
    ORC opgave tech.
    Ypres historic 14de nat 5de D4

    KALENDER
    SEIZOEN 2009

    Rallye de Wallonie
    Namen

    ORC rally
    Oostrozebeke

    Ypres Historic
    Ieper

    Omloop van Vlaanderen
    Roeselare

    Condroz rallye
    Huy

    Boezings Rally Team
    Alle info over het Boezingsrallyteam
    26-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie op drie voor boezingsrallyteam
    Het was de derde deelname aan de Ypres Historic Rally voor het Boezings rally team en voor de derde keer halen we de eindmeet.
    Met een 13de plaatse algemeen bij de nationale rijders en een vijfde plaats in de klasse D4 zijn we uiterst tevreden. Het eindresultaat was van ondergeschikt belang, we moesten terug eens kunnen finishen en zeker in Boezinge.
    Met slechts enkele kleine mechanische probleempjes, die er nu eenmaal bijhoren en 1 grote schuiver op KP Heuvelland verliep de rally anders vlekkeloos.  In een vlotte rechtse bocht brak plotseling de wagen volledig tegenovergesteld uit. Er viel nog weinig te controleren enkel afwachten hoe we zouden stil staan. Maar de verwachte klap kwam er niet. Na een snelle controle rond de wagen konden we opnieuw vertrekken.
    Na een bandenwissel in het servicepark op de brouwerij Leroy, had de wagen duidelijk meer grip en konden we de wedstrijd verder uitrijden.
    Wat ons het meeste bijgebleven is dit jaar is de mooie klassementsproef van Langemark, hier op eigen streek.
    Onze derde aankomst hebben we nog tot in de vroege uurtjes gevierd. Met dank aan het voortreffelijk werk verricht van de Conxion en M-Car Tech servicemensen. Eveneens bedankt aan al onze sponsors, vrienden, onze vrouwtjes, familieleden en dorpsgenoten.

    Foto's: Thomas

















    26-06-2009 om 21:24 geschreven door Filip  


    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOEZINGS RALLY TEAM KLAAR VOOR HISTORIC RALLY IEPER.

    Volgend weekend is het weer zover dan wordt de Ypres Historic rally gereden en dit met start en aankomst in ons geboortedorp Boezinge.

     

    Zoals ieder jaar is er weer een sterk deelnemersveld in Ieper. Wij hopen ten eerste om de wedstrijd te kunnen uitrijden, zoals de voorbije twee edities.

     

    Wij starten met nummer 274 en zijn daarmee wagen 24 bij de nationale rijders. De Opel Ascona 2.4l uit de Conxion stal werd nog volledig nagezien.

     

    Dit jaar zijn we nog niet veel gespaard gebleven van pech. De rally van Oostrozeke eind mei moest een goede voorbereiding worden voor Ieper maar al na de tweede etappe stonden we met een gebroken steekas aan de kant.  De eerste snelheidsproeven op vrijdag zullen dan ook wat aanpassen zijn. Ons hoofddoel wordt het eindpodium in Boezinge. Het resultaat van vorig jaar, eerste klasse D4 en 10de nationaal, zal moeilijk te evenaren zijn maar je weet nooit.

    Ieper is steeds een rally met vele valkuilen en zeker de nieuwe proef in Frankrijk is er zo ene. Wij kijken vooral uit naar de mooie proef van Langemark. Vele jaren stonden we wel ergens langsheen deze proef te kijken, om er nu eens zelf te rijden is fantastisch.

     
    Je kan onze prestaties volgen via deze link klik hier op: Resultaten
    Of kom ons aanmoedigen langs de proeven.


    En zeker de komende weken terug komen naar deze site voor foto's en filmpjes.



    14-06-2009 om 21:34 geschreven door Filip  


    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag ORC RALLY Oostrozebeke

    Als voorbereiding voor Ieper hadden we deze rally uitgekozen, om stilaan vertrouwen te krijgen in de ascona.
    Op kp1 maakten we een kleine remfout met een uitschuiver als gevolg en met wat tijdverlis terug weggeraakt.
    Op naar Kp2 Halfweg de kp kregen we rare geluiden te horen , bleek de steekas het begeven, we reden de proef uit en besloten om nog verder schade toe te brengen om de handoek te gooien.
    We hadden het ook liever anders gezien maar het s een mechanise sport en kan dit voorvallen.
    Toch nog een van de weinige beelden tonen.


    01-06-2009 om 21:54 geschreven door Filip  


    26-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boezingsrallyteam in ORC rally
    Met veel verlangen wordt er uitgekeken naar onze eerste wedstrijd dit jaar met de vertrouwde Opel Ascona 2.4 liter. De wagen komt opnieuw uit de Conxion stal en is voorzien van een nieuwe motor.

    Dit wordt de OCR rally op pinkstermaandag 1 juni. Het rallycentrum ligt in Wielsbeke. Deze rally wordt over 4 ronden van 3 snelheidsproeven verreden. Met een mooi deelnemersveld en heel wat historic deelnemers. Het wordt voor ons vooral een test om de wagen weer gewoon te worden en wat wedstrijd ritme op te doen, met het oog op de volgende rally : de Ypres Historic in Boezinge.

    We kregen als startnr 14, dit is voor ons ideaal en nog meedelen dat de historics starten voor de moderne wagens.

    Verdere info en resultaten :  www.orc-rally.be

    26-05-2009 om 00:00 geschreven door Filip  


    03-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje rallye de wallonie
      Met dank aan Kjell Maveau

    03-05-2009 om 17:25 geschreven door Filip  


    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pech weekend voor Boezings Rally Team.

    Het werd een weekend om lang te onthouden. Een rally van de "eerste keer". De rallye de Wallonië afgelopen weekend begon goed. De showetappe op de citadelle van Namen werd meteen de vuurdoop met de Opel TransEurope. De wagen voelde goed aan en het schakelen verliep vlotter dan gedacht. 
    De zaterdag dreigden meteen de regenwolken en ja het werd de eerste keer rijden op een nat wegdek en zoals velen op gewone banden. De volgende ronde werd gekozen voor regenbanden, maar doordat kp1 een uur werd stilgelegd begon het alweer op te drogen en stonden we terug op verkeerde banden.
    Op de verbinding naar de 8ste kp trok de wagen niet meer en sputterde de motor. Nadat we de bougies, die we meegekregen hadden van de service, vervangen hadden trok de Opel weer zoals voorheen. Dit bleef evenwel de ganse rally een probleem en telkens bij het binnenkomen werden de bougies dan ook vervangen.
    Bij het terug binnenrijden van de service na de tweede ronde viel er ons een raar geluid op achterin de wagen. Na controle van het serviceteam bleek de cardan gebroken. Een dikke merci om dit euvel in een korte tijd op te lossen aan de servicemensen van M Car Tech.  
    Net voor de start van de 12de kp staan we dan met een lekke band. Den eersten. De lange zaterdag werd om 1 uur s'nachts afgesloten met een slecht gevoel. Het regende en de wagen had een paar keer hoog in toeren opgelopen. Door het natte wegdak dachten wij aan wielspin. De zondagmorgen op weg naar de eerste kp werd al vlug duidelijk dat het euvel veer erger was. Het was namelijk de koppeling die doorslipte. Einde van een bewogen Waals uitstapje. Jammer want de rallye de Wallonië is zeker één van de mooiste van België om te rijden.
     
    Het werd den eerste keer met de Opel Transeurope maar wellicht de laatste keer ..... De volgende rally wordt Oostrozebeke (1/06/09) terug met de vertrouwde Opel Ascona 2.4 liter.
     
    Met sportieve groeten,
     






    28-04-2009 om 21:47 geschreven door Filip  


    20-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. BRT terug in actie.

    Na een veel te lange winterstop, komen we komend weekend terug in actie.

    We trekken voor onze eerste rally dit jaar de taalgrens over, namelijk rally de wallonie tweede proef voor het Belgisch kampioenschap rally in Namen.

    Voor ons een volledig nieuwe onbekende proef  en die als het gaat regenen een voorsmaakje zal zijn wat de rally van de condroz zal bieden later dit jaar. Laat ons hopen dat de weergoden ons gunstig gezind gaan zijn.

    Ook de wagen die we er gaan gebruiken is voor ons nieuw en een echt rallybeest  namelijk de ex Goudezeune  opel manta  Trans Europ met 3.0l motor een moeilijk te temmen beestje, een groot verschil met onze vertrouwde Ascona2.4L
    Ons startnummer: 74


    J e kunt onze resultaten volgen via de site van rally de Wallonie : http://www.automobileclubnamur.be/

    20-04-2009 om 00:00 geschreven door Filip  


    12-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kalender toegevoegd + palmares


    Waar kan je dit jaar het Boezingsrallyteam aan het werk zien?
    Na vorig jaar een uitstapje naar Armentiers (fr), blijven we deze keer in eigen land.
    Onze eerst rally word Rallye de Wallonie in Namen voor ons terug iets helemaal nieuw en zo zijn we vertrokken voor onze eerste BK historic campange.
    Als voorbereiding op onze thuisrally (Ypres historic)gaan we ook eens proeven van de ORC rally in Oostrozebeke, om daarna de draad terug op te nemen in het BK historic in ons eigen dorp Boezinge met de Ypres historic rally.
    Na de zomervakantie gaat de ascona van start in de omloop van Vlaanderen in Roeselare waar we vorig jaar de strijd moesten staken na technische problemen.
    En als afsluiter dit seizoen gaan we ons zelf iets gunnen,(Rudi en Geert worden allebei 40 jaar) we nemen deel aan een van de moeilijkste rally's in Belgie namelijk de Condroz rally in Huy.

    12-02-2009 om 20:41 geschreven door Filip  


    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droevig overlijden van Serge Messine.

    Met droefheid melden wij u het overlijden van Serge Messine, voorzitter van de Ypres Historic Divisie.

    De Historic divisie die zijn uitvalbasis heeft in Boezinge alwaar hij zich enorm inzette voor zijn geliefkoosde hobby.

    Het Boezings Rally Team wil hierbij zijn medeleven betuigen aan de betrokken familie en vrienden.

    01-02-2009 om 20:21 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De prijzen klasse D4 zijn binnen

     

    Op het jaarlijks club feest van autostal atlantic kregen we de eerste prijs bij klasse D4

    nationaal en internationaal historic rally.

     
     
    DISCIPLINE ALGEMEEN RALLY HISTORIC NATIONAAL & INTERNATIONAAL
    CLUBKAMPIOEN 2008
    VANKEMMEL STEPHEN & VANDEMOORTELE MARC
    ALG. KL RALLY HISTORIC INTERNATIONAAL PILOOT
    1 VANKEMMEL STEPHEN 498 ptn
    2 LIEVENS PATRICK 230 ptn
    3 TRUYAERT GEERT 203 ptn
    4 MYLLEVILLE PATRICK 170 ptn
    5 DEKIMPE RUDY 131 ptn
    6 VANHAVERBEKE BART 125 ptn
    ALG. KL RALLY HISTORIC INTERNATIONAAL CO-PILOOT
    1 VANDEMOORTEL MARC 386 ptn
    2 HOFLACK NICO 230 ptn
    3 DEFEVER DANIEL 209 ptn
    4 MAERTENS EDDY 203 ptn
    5 MAVEAU FREDDY 170 ptn
    6 SEYS GEERT 131 ptn
    7 VANHAVERBEKE FRITS 125 ptn
    KLASSEN RALLY HISTORIC INTERNATIONAAL
    KLASSE C2
    TRUYAERT GEERT 203 ptn
    MAERTENS EDDY 203 ptn
    KLASSE C4

    01-02-2009 om 20:20 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje TBR Roeselare 2008
     

    01-02-2009 om 20:18 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi seizoenseinde voor Boezings Rally Team
    We blikken tevreden terug op een mooie en amusante TBR rally. Ons doel was om ons zoveel mogelijk te amuseren en ten volle te genieten van het glijwerk met de ascona 2 liter. Weliswaar was de snelheid er niet ten opzichte van de Ascona 2,4l maar we slaagden er toch in om hier en daar wat te schuiven.
    Bovendien haalden we voor het eerst de finish in de Rodenbach stad. Met een 53ste plaats algemeen en een 15de in de historic waren we zeer tevreden, want naar plaats en stand werd pas bij aankomst geïnformeerd. Bedankt aan het Conxion rally team en de mensen van het serviceteam !












    01-02-2009 om 20:16 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje omloop van Vlaanderen
     

    01-02-2009 om 20:12 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRT in omloop van Vlaanderen
    Het Boezings Rally Team vertrok naar Roeselare met de gedachte zich te amuseren. Algauw werd reeds duidelijk in de verkenningen dat dit geen zondagsuitstap ging worden. De wegen lagen er door de modder spekglad bij.
    Er werd wat voorzichtig gestart, ook al door gebrek aan wedstrijdritme. Het was ondertussen al weer twee maanden geleden, van in de Rally van Ieper dat we nog gereden hadden met de Conxion Opel Ascona 2,4 liter.
     
    Na de eerste ronde werd het gas wat dieper ingedrukt en kwam het vertrouwen met de wagen terug. Tot we aan de start kwamen van KP Izegem en de hemelsluizen openden. Na de bandenwissel volgden nog de 3 laatste kp's in het donker. Waarvan we KP Zilverberg voor het eerst reden door het ongeval van de Engelsman Stokes.
    We sloten het zaterdag gedeelte af met een 38ste plaats algemeen en 3de in de klasse D4. Gezien het sterke (Engelse) deelnemersveld een mooie plaats. De zondag zag er veel belovend uit maar reeds na KP Beveren was het liedje uit. Op de verbinding naar Hooglede brak er een stuk in de koppeling. We deden nog een poging om aan de start te geraken maar we moesten uiteindelijk de handdoek werpen. Einde van een mooie wedstrijd.








    01-02-2009 om 20:11 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje Ypres Historic rally 2008
     

    01-02-2009 om 20:03 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boezings Rally Team 10de in Ypres Historic Rally
    We zijn er in geslaagd om ons doel te bereiken, namelijk het eindpodium in Boezinge halen !
    Maar dat we met dergelijk resultaat zouden eindigen hadden we vooraf niet kunnen dromen :
    een 10de plaats algemeen bij de nationale rijders en een eerste plaats in klasse D4. Een klasse
    waar toch enkele favorieten zaten voor de eindoverwinning.  Na een voorzichtige start op vrijdag,
    met de kp Watou in het schemerdonker en kp Dikkebus volledig in het donker stonden we 19de
    algemeen geklasseerd. Na de lange proef van heuvelland op zaterdag waren we goed op dreef
    en zagen we een top 15 plaats zitten tot het noodlot toesloeg en Rudi juist voor de start van de kp Westouter 
    de versnellingsstok brak. Na de proef in tweede versnelling te hebben afgelegd konden we min of meer terug alle versnellingen nemen op de proef van Watou. Maar telkens als Rudi de pook los liet moest Geert die op de juiste plaats vasthouden. Bijgevolg heel wat tijd verlies. Terug in Boezinge werd er door het serviceteam van Conxion prachtig werk geleverd en zonder tijdverlies konden we opnieuw vertrekken met een herstelde versnellingspook voor de laatste twee proeven. Wij hadden nog 1 doel : uitrijden en het klassement was bijzaak. Het werd pas duidelijk toen we in Boezinge aankwamen dat we eerste waren in klasse D4 en 10de algemeen bij de nationale rijders. Dit was een onverhoopt succes en voor het Conxion team eveneens, met drie wagens uit eigen stal die de eindmeet halen en een 1ste plaats nationaal voor Chris Debyser.  Wij danken al onze sponsors, vrienden, familieleden en Boezingenaren voor de vele steun.  We kijken al uit naar volgend jaar maar eerst volgt nog de Omloop van Vlaanderen in Roeselare.








    01-02-2009 om 20:01 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Geslaagde LRT Comines Rally voor BRT.
     
    Doordat de kp's er na de vele regenval van de zaterdag nat en modderig bijlagen, namen we ons voor om voorzichtig
    te starten.
     Al gauw bleek dit een verstandige beslissing gezien er links en rechts  al enkele uitvallers waren.
    De Ascona 2,4 l die wij nog niet bestuurd hadden in die omstandigheden schoof over de glibberige wegen.
    "Meteen een ervaring rijker en algauw kreeg ik de wagen meer en meer onder controle." aldus Rudi.
    Toen het begon op te drogen konden we ten volle de power van de Ascona B uit proberen en dit resulteerde in
    prachtig gecontroleerd slip en glijwerk.  Dat de tijden hierbij van ondergeschikt belang waren spreekt voor zich.
    Het werd pas duidelijk na de aankomst dat wij 5de historic wagen waren op 1 seconde van de vierde plaats.
    En een mooie 22ste plaats in divisie 4. Wij zijn dan ook uiterst tevreden en kijken nu met vol verlangen uit
    naar onze thuismatch met de Ypres historic rally in Boezinge.










    01-02-2009 om 19:55 geschreven door Filip  


    28-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een Filmpje van TBR 2007 en Routes du Nord 2008
     

    28-01-2009 om 22:45 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpjes Routes Du Nord 2008
     

    28-01-2009 om 22:39 geschreven door Filip  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Seizoen 2008 Geslaagde start voor het Boezings rally Team !
    Rudi en Geert vertrokken naar de Rallye des Routes du Nord Historique  in Armentières met
    veel vragen : eerste rally met de 2,4 liter ascona B, een onbekend parcours en enkele snelheidsritten in het donker.
    Bovendien de regenachtige weersvoorspellingen.
    " We zijn dan ook zaterdag zeer voorzichtig begonnen en al gauw werd duidelijk dat deze rallywagen een compleet andere wagen was dan de 2.0 liter Ascona die we verleden jaar huurden" aldus Rudi.  Na de eerste 3 kp's wat aftastend te hebben afgewerkt stonden we 11de algemeen. Meteen volgende een nieuwe ervaring namelijk : rijden in het donker.
    "Dit kunnen we jammer genoeg niet meer beleven in België maar is super !" aldus Geert " Het maakt het werk van een co-piloot compleet af."  We eindigden het zaterdag gedeelte op een 9de plaats algemeen en 3de in onze klasse.
     
    De kp's van de zondag waren voor ons een groot vraagteken. De typische brede franse wegen met vlugge waaiers zorgden dat we opnieuw een voorzichtige start namen, bovendien was het parcours spekglad van de modder. De vele uitvallers links en rechts in de diepe grachten waren stille getuigen hiervan.
    Voor de start van de tweede ronde stonden we 7 seconden voor op de Porsche van Lievens-Hoflack en er ontstond een plezante strijd onder ons beide, waarbij we telkens eens een paar seconden trager waren en dan eens vlugger.
    Die strijd werd in de derde ronde verder gezet met als inzet een 2de of 3de plaats in de klasse. Uiteindelijk bleven er 6 seconden over en eindigden we op een 7de plaats algemeen en 2de plaats in onze klasse.
     
    Wij kijken zeer tevreden terug op een geslaagde eerste rally met de 2,4 liter Ascona B, die opnieuw door de serviceploeg van Conxion perfect verzorgt werd. 
     
     
    Volgende afspraak wordt  de LRT rally in Komen
     
     
     

    28-01-2009 om 22:28 geschreven door Filip  




    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2012
  • 02-2012
  • 12-2011
  • 09-2011
  • 05-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 09-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs