GIP-blog Hanne
Inhoud blog
  • vrijdag 26 Oktober 2012
  • Donderdag 25 Oktober 2012
  • Woensdag 24 Oktober 2012
  • Dinsdag 23 Oktober 2012
  • Maandag 22 Oktober 2012
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    26-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 26 Oktober 2012

    Aangezien ik al goed onder de knie had hoe een verzendingsformulier aan te maken via UPS, werden deze automatisch aan mij doorgegeven. Als ook deze ochtend lagen er enkele verzendingen klaar voor mij om te verwerken. Het was de laatste dag dat ik in het bedrijf zou meelopen en ik kreeg de nodige vrijheid om al de nodige informatie te bemachtigen voor mij GIP-taken.

    Na de vorige dag een lang en theoretisch gesprek gevoerd te hebben met de IT verantwoordelijke Patrick Van De Casteele was het nu aan mij om al deze begrippen en code taal die hij voor mij had geformuleerd te ontcijferen. Ook had ik voor de magazijn verantwoordelijke Jurgen Spaens nog enkele vraagjes. Toch kreeg ik voor de laatste dag nog een taak die ik niet eerder kreeg, werkbonnen ingeven in Lotus Notes. Nog een aantal UPS verzendingen in orde maken en de dag zat er op.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    26-10-2012, 15:58 geschreven door hannevanderschuren  
    25-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 25 Oktober 2012

    Zoals de voorgaande dagen begon vandaag met het afwerken van mijn taken waar ik gisteren mee geëindigd was, ingeven van contact gegevens van de beurs in Stuttgart, als ook kreeg ik nog een aantal klanten om in te geven van de beurs Rehacare. Rond 11 uur had ik alle contactgegevens kunnen verwerken in een Excel document en stelde Sofie voor om samen te werken aan een GIP-opdracht waar ik haar eerder over aangesproken had. Ik kreeg de nodige antwoorden en informatie om een doorlopende tekst te kunnen schrijven in verband met de bedrijfssfeer en werking van Handi-Move.

    Na de middag had ik een gesprek met de aankoopverantwoordelijke Frank Peeters, hij gaf mij de nodige informatie voor het aanvullen van mijn GIP-taak, als ook ging ik bij de Patrick Van De Casteele die mij kon helpen met de opdracht informatica. Door de aanwezigheid van ook andere stagairs was er vandaag niet veel werk voor mij weg gelegd, wat er voor zorgde dat ik het nodige schoolwerk al goed kon voorbereiden.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-10-2012, 19:27 geschreven door hannevanderschuren  
    24-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 24 Oktober 2012
    Vandaag was een maar een korte dag op het bedrijf, was er dus voor zorgde dat er minder taken voor mij klaar gelegd waren. bij mijn aankomst rond 8 uur begon ik weer aan mijn taak waar ik gisteren mee geëindigd was, zoeken van bureau artikelen in een catalogus zoals USB-sticks, paraplu's,... waar het bedrijf hun logo op kon drukken, en deze documenteren in excel. 

    De rest van de voormiddag kreeg ik nog enkele kleine taken zoals een verzendingsbon opstellen via UPS en deze dan op de pakketten kleven. ook het documenteren van een potentiële klanten die ze laatst op een beurs in Duistland aangeproken hadden en dus ook interesse hadden in hun producten. 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2012, 19:08 geschreven door hannevanderschuren  
    23-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 23 Oktober 2012

    Vandaag begon mijn dag zoals die gisteren geëindigd was, met het klasseren van de levering- en verzendingsnota’s. na een klein uurtje lagen alles documenten op hun plaats en kon ik beginnen aan een nieuwe taak. Op de afdeling boekhouden kreeg ik uitleg van Frank om de bankrekeninguittreksels te boeken. Vervolgens mocht ik ook de betalingen plaatsen en kreeg ik de kans om enkele uitleg te vragen in verband met de GIP-opdrachten, ik heb al reeds alle nodige documenten kunnen verzamelen en heb dus mijn eerste GIP-opdracht tot een goed einde gebracht.

    Na 11 uur kreeg ik nog enkele kleine taken zoals verzendingsbonnen opstellen via UPS en internationale etiketten maken via bpost.

    Na de middag stelde Sofie mij voor om een vergadering mee te volgen met de verkopers, het ging over een nieuw programma dat ze willen lanceren voor het inrichten van kamers met hun lift- en tilsystemen. Het laatste uurtje van de dag kreeg ik nog de opdracht enkele klantenbestanden te klasseren in lades en het zoeken documenteren van bureauartikelen uit een catalogus.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2012, 17:55 geschreven door hannevanderschuren  
    22-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 22 Oktober 2012

    De eerste dag ging goed van start, na een korte kennismaking met het personeel werd mij een bureau toegewezen en kon ik aan de slag. Er was speciaal voor mij een account aangemaakt op de locale server zodat ik in alle rust de taken kon uitvoeren die mij gevraagd werken. De eerste taak die ik kreeg was het klasseren van verkoopfacturen, een grote stapel van meer dan 500 facturen werd voor mijn neus gezet en het werken kon beginnen. Terwijl ik dan toch met mijn neus in de facturen zat vroeg ik de toestemming om enkele documenten te kopiëren voor de eerste GIP-taak, dit was geen enkel probleem en zo had ik al meteen 1O van de 15 gevraagde documenten. Zoals verwacht was ik wel even zoet met het sorteren en klasseren van al die documenten, dus mijn eerste 2 ‘werkuren’ zaten er al op.

    10.30u, na even denken en zoeken vond mijn mentor Sofie Quinaert nog een opdracht voor mij, verzendingen doorgeven aan UPS en de afgedrukte formulieren meegeven met de pakketjes. Vervolgens kreeg ik even de tijd om te werken aan mijn school opdrachten tot dat er een nieuwe taak kwam. Het invullen van het kasboek was mij niet onbekend maar toen Mevrouw Quinaert kwam met de vraag of ik het al eerder moest doen en het boek voor me lag moest ik toch al even denken hoe er aan te beginnen, gelukkig krijg ik bij iedere opdracht de nodige informatie en kan ik op elk moment van de dag vragen stellen indien nodig dus was er geen enkel probleem.

    Na een middagpauze van 30 minuten kreeg ik weer een stapel mappen toegewezen, het was mijn taak om alle verzending- en afleveringsnota’s te klasseren aan de hand van het nummer van de daarbij horende factuur. Deze taak vroeg heel wat tijd en maakte dat ik om 16.30 uur nog aan het klasseren was. Tussendoor had ik wel enkele andere opdrachten gekregen zoals het selecteren van de contacten die een kerstkaartje zouden krijgen dit jaar. Ik kreeg een lijst met meer dan 500 klanten en moest er de dubbel  vermeldde klanten uit elimineren en dan een nieuw totaal berekenen. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2012, 17:16 geschreven door hannevanderschuren  
    18-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/bloghanne

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    18-10-2012, 21:09 geschreven door  
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs