Anonymous hackte Twitter-account Lilâ Kleine om zijn slechte gedrag â Alicia
Lil
Kleine, de rapper van het wereldberoemde liedje 'Drank en drugs' is twee weken
geleden bestolen van zijn Twitter-account. De reden daarvoor is zijn slechte
gedrag. Zijn account is gehackt door een hacker die beweert onderdeel te zijn
van een hackersbeweging Anonymous. Anonymous is een internationale beweging van
hackers die hun eigen moraal proberen op te leggen door websites te sluiten en
accounts te hacken. Ze hebben o.a. een filmpje gemaakt met de gevolgen van zijn
gedrag moest hij die niet beteren . De hackers hebben daar een reden voor:
de rapper heeft namelijk zijn fans opgeroepen om hun middenvinger op te steken
naar de politie en door pedofiel gedrag om zijn fans om seks te vragen. Hij
heeft ondertussen zijn account terug.
Er is een
nieuwe app uitgevonden door Dave Danckaerts genaamd ''overtreding.be''.
Dankzij
deze nieuwe app kunnen bestuurders weten hoeveel hun boete hen zal kosten.
Volgens Danckaerts
zou de app ervoor zorgen dat overtredingen minder worden. Bovendien als men
weet hoeveel iets kost, houden ze er meer rekening mee volgens Dave Dancaerts.
Cyberaanval op regering-Michel: hoax of hackers? - Elien D.M.
Er heerst verwarring die Anonymous op YouTube zou gezet hebben.
In de video eist de groep een cyberaanval op, op de website van het Waalse ministerie van Economie. Ze dreigen met een nog grotere aanval als de regering doorgaat met de besparingen. Maar op de Twitter-account van Anonymous stond er dat ze A-politiek zijn. Dat betekent dat ze geen interesse hebben in politiek.
In de video, gepubliceerd op YouTube, waarschuwt Anonymous dat de aanval op de site van het ministerie van Economie "slechts het begin is van een cyberaanval van een enorme omvang".
"Zolang de regering-Michel haar draconische politiek van bedrog en fraude tegenover het volk niet verandert, gaan wij door. We zullen niet toestaan dat de honger naar macht en de hebzucht van de regering de lage inkomens nog meer in de armoede duwt. Verwachten jullie zich maar aan onze massale reactie",
Of is het gewoon een flauwe grap?
Op Twitter ontkent Anonymous België te bedreigen. De hackers zeggen niet aan politiek te doen.
Gebruikt Samsung ook sjoemelsoftware in zijn tv's? - Ãmer
Gaat Samsung de Volkswagen-groep achterna? Uit onafhankelijke tests blijkt dat tv's van de Zuid-Koreaanse fabrikant opvallend minder energie verbruiken in het labo dan bij dagelijks gebruik. De onderzoeksgroep vermoedt dat de toestellen gemanipuleerd werden. Dat schrijft The Guardian.
Eigenlijk zijn Microsoft en Salesforce elkaars grootste concurrenten op de CRM-markt (Customer relationship management) en toch gaan de bedrijven hun samenwerking verder uitbreiden. Microsoft omarmt steeds meer producten van concurrenten en biedt ze mogelijkheden om nauw samen te werken met het bedrijf, iets waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Salesforce gaat meer Office-producten integreren.
Met het aantreden van de nieuwe CEO bij Microsoft, Satya Nadella, heeft het bedrijf een grote verandering ondergaan. Microsoft wilde vroeger altijd alles zelf doen en deed zo min mogelijk met producten van concurrenten, dat is compleet veranderd. Microsoft heeft bijvoorbeeld Office beschikbaar gemaakt op iOS en Android, maar nu gaat het in de enterprisemarkt ook groter denken.
Microsoft had al een beperkte samenwerking met Salesforce sinds afgelopen mei, maar gaat deze nu flink uitbouwen. Zo heeft Salesforce nu een app uitgebracht voor Outlook die samenwerkt met Office 2013 en Office 365, maar ook de Salesforce 1 Mobile App voor Office.
Verder zullen Skype for Business en OneNote in de nabije toekomst worden geïntegreerd in Salesforce Lighting. Salesforce Lighting is de nieuwe gebruikersinterface die in verschillende Salesforce-producten wordt uitgerold. Verder zullen Office graph en Office Delve worden uitgerold in Salesforce zodat deze kunnen worden gebruikt in Salesforce-content.
Tot slot heeft Salesforce nog een Windows 10-app aangekondigd, zodat ook gebruikers met een Windows 10 Mobile-smartphone straks gebruik kunnen maken van Salesforce.
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!