Dit thema werkten we uit naar aanleiding van Dierendag op 4 oktober!
Enkele kinderen namen hun huisdieren mee naar de klas!!! De mama van Kiana kwam langs met Dropje, de naaktpoes. Enell bracht haar parkietje Lyra mee. Wist je dat hij kan kloklezen? In de les rekenen gaf hij met zijn gefluit weer hoe laat het was. Haha. Ook het visje van Amandine was er. Yari houdt van kleine diertjes en nam een spin mee naar de klas. Brrr! Gillian had zijn schildpad Sofietje bij zich en Natalya nam haar Muis mee... de cavia! Hij heet Muis omdat hij zo grijs is als een....
Hier volgen enkele leuke foto's van deze dag. Er volgen er nog!!!
Wij zijn de gelukkigen en krijgen elke week een uurtje muziek van een 'echte' muziekjuf. Ze heet juf Leen. Door verschuivingen van uren, nam ze onlangs afscheid van ons, hier zie je haar laatste lesje. Je ziet ook een juf met paars truitje, zij kwam deze les bijwonen om te zien wat we al hebben geleerd. Zij heet juf Sylvia en heeft ons reeds een lesje 'muziek' gegeven. De overgang verliep vlot. We wensen juf Leen succes toe, en verwelkomen juf Sylvia met open armen. Muziekgroetjes, juf Kristel.
Elkaar helpen met het dichtknopen van de schorten, je eigen naam in blokletters schrijven met wasco, daarna om beurt overschilderen met zwarte 'toververf' of ecoline. Raar hoor, je blijft je naam zien! Hoe meer kleuren je gebruikt, hoe mooier je naam verschijnt na de betovering. Het kleuren met wasco deden we samen, daarna gingen we om beurt naar de schildertafel om met de 'magische verf' te werken. Bij het 'om beurt' wachten kon je vrij kiezen in de hoekjes. Thaica was deze dag onze fotografe en nam deze prachtige foto's!!! Mooi hé. Betoverende goetjes uit L1. Onze schilderwerkjes zijn te bezichtigen en hangen op aan het prikbord in de gang.
een rekenles: getallen ordenen op de getallenlijn!
We kregen van juf een echte speelkaart, met harten, ruiten of klaver, elk met een verschillend nummer. Eerst vormden we groepjes met de harten, de ruiten of de klaver. Daarna gingen we van minder naar meer staan. We leerden de volgende begrippen, wie staat voor 2? wie staat tussen 4 en 5? Daar elke kaart verbonden is met een leerling is het makkelijker te verwoorden wie voor of achter je staat. Als slot, vormden we de getallenlijn op het bord met de getallen. (ook in briefomslag in de flapjes - map om thuis te oefenen!). Het is een stuk moeilijker te moeten vertellen wie voor 5 komt, of na de 4 komt of tussen 2 en 4 staat.