welkom in onze klas Juf Chris en Juf Annick zijn de twee enthousiaste juffen van de tweekabeetjes. Zij zorgen ervoor dat de blog up-to-date blijft. Juf Annick is terug! Wat zijn we allemaal héél erg blij, van juffrouw Femke hebben we afscheid genomen, maar we zullen haar wel nog terug zien op school!
23-03-2010
koekkoek 't is eierkoek
Hallo,
Vandaag aten we een echte zelfgemaakte eierkoek.
recept :
2 eieren van onze schoolkippen (zelf gaan rapen, zelf gedragen en pas in de pot gebroken en verwerkt) 2 eieren uit de winkel 100 gram suiker 100 gram bloem 15 ml melk
en alles goed kloppen in een warme pan met wat boter of olie bakken en omkeren. dit deden we twee keer en dan in 30 stukjes snijden
En toch dankbaar zijn met zo'n klein stukje. en 't was lekker!!!!!
Pasen nadert, dan hebben we het natuurlijk over eieren. Een versje, een lied, een echte kip, een gebroken ei, de binnenkant de buitenkant , zelf kakelen, samen met de hele kleuterschool op weg naar Pasen, een mandje, een groot ei, vele kleintjes, een eitje proeven enz. Maar hieronder kan je al mee genieten van enkele kunstenaars die de ware natuur proberen te evenaren.
groetjes juf Chris p.s. als je je kindje niet op de foto's ziet, zal het waarschijnlijk bij juf Wendy muzisch aan de slag zijn.
Vorige week hebben we het thema 'Kunst' afgesloten. We hebben o.a. een heel klein filmpje gemaakt, dit filmpje kunt u bekijken door op bijlage te drukken in dit bericht. Ook hebben de kleuters de fotografie wat van dichterbij mogen beoefenen. Ze kregen een fototoestel waarmee ze eigen foto's mochten trekken. Deze foto's kun je eveneens bekijken door op volgende link te drukken. Onze kleine kunstenaars, maakten foto's van vriendjes, maar ook van composities die zij leuk vonden. Alvast veel kijkgenot.
Het puzzeltoernooi is van start gegaan... en juf zag dat het goed was!!!! Kls die anders nooit een puzzel aanraakten zijn zelf aan de slag gegaan. Het individueel werken gaat prima, maar het samenwerk en de controle loopt ook gesmeerd. Iedereen kent het systheem : iedere kleuter heeft zijn eigen puzzelkaart. Kenteken bovenaan en de puzzelsymbolen links als kleur rood ,blauw geel en groen (dit volgens moeilijkheidsgraad) daarnaast staan 4 symbooltjes. Deze symbooltjes zijn ook per kleur op de puzzels te vinden. De kinderen zien zelf welke puzzel aan de beurt komt. Telkens de kinderen hun puzzel tot een goed eind krijgen verdienen ze een stickertje dat ze op hun kaart naast het juiste puzzelsymbool kunnen kleven. Elk kind kan op zijn thempo vooruit, en kan zo zijn grenzen verleggen. Kls weten dat de rode puzzels moeten gemaakt worden dit schooljaar. Wie verder wil kan dat. De puzzelaars steken elkaar wel aan en er wordt vanuit de kindergroep gestimulleerd. Hieronder enkele fiere, bezige bijen aan het werk.
Het thema "kunst" blijft boeien. Zelfs de ramen en de deur moesten eraan geloven. De klei deed ook creatievelingen openbloeien, met de blokken werden afspraken gemaakt en kwamen groepjes, tot echte ruimtelijke gebouwen en zelfs via de computer werd met kleur en blokken getoverd. En na een "te" bevuild atelier, moest er natuurlijk nog opgeruimd en gepoetst worden.
Vorige week zijn we gestart met het thema 'Kunst'. We hebben o.a. al een bezoek gehad van een schilder. Waarschijnlijk hebben de kleuters hierover wel al verteld. We hebben al kunstwerken gemaakt naar Piet Mondriaan en Karel Appel hun voorbeeld. In de klas hebben we ook ons eigen kleine museum gemaakt. Hier hebben we kunstwerkjes uitgehangen en beeldjes tentoongesteld. Hieronder kun je enkele sfeerbeelden uit de klas vinden.
Zoals jullie kunnen zien hebben we een blog aangemaakt voor de klas. Wat wil dit zeggen, we zullen proberen om u wekelijks te informeren over wat de kleuters zoal doen in de klas. Er zullen zowel foto's, teksten als informatie op onze blog weergegeven worden.
Het doel van deze blog is dat u zowel thuis kunt kijken naar wat uw kind de voorbije week allemaal gedaan heeft, wat er gezegd is geweest, wat er in hun leefwereld omgaat.
We hopen dan ook dat u met plezier eens een kijkje zult komen nemen op onze blog.