Ik heb een krantenwinkel, of misschien moet ik gazettenwinkel zeggen.
Zo eentje met een kluis, een hele grote kluis....
waar mijn sigaretten, kraslootjes en geld inzit.
Eentje die enkel te openen is met een sleutel én met de nodige spierkracht....
(Ze blijkt nog van Dexia te zijn... dan weet je het wel)
Op zaterdagnamiddag kreeg ik telefoon van mijn medewerkster.
Ze kreeg de kluis niet meer open.
ah, is iets van niets dacht ik en besloot een kijkje te nemen...
Helaas, ik kreeg ze ook niet open.
4 man spierkracht erbij gehaald, maar niets hielp.
dat ding bewoog gene ene millimeter.
Dan maar een slotenmaker proberen bellen (het was ondertussen zaterdagavond 22u)
Ken je dat? Zo eentje die reclame maakt: 24/24 en 7/7?
Staat mooi op hun website, maar daar blijft het dan ook bij!
Het merendeel was niet bereikbaar, het andere deel kwam gewoon niet en de overschot
kon niet wat ik vroeg (het slot mocht niet kapot)
Goed, tegen beter weten in dan maar naar huis en zondag een nieuwe poging wagen.
Ja hoor, zondag had ik succes! Een firma gespecialiseerd in kluizen!
En ze konden komen, of ik wel even 1500€ wilde betalen dan....
whoops... dan toch maar even wachten tot maandag...
Alhoewel.... een gazettenwinkel zonder sigaretten, kraslootjes of geld.... wel een beetje raar niet?!
Maandag 9u hang ik aan de lijn.... wat dacht je?! Daar nemen ze gewoon niet meer op! Dat noemen
ze dan 24/24u en 7/7 service! Tegen 10u30 zinkt de moed me in de schoenen en probeer ik een firma uit Brussel.
Daar heb ik wel succes. Of ik even enkele foto's van de kluis wil doorsturen?!
Ja hoor, zelfs nog geprobeerd om me telefonische bijstand te geven, want volgens hem zat de deur geklemd.
(daarvoor heb ik even gebruik gemaakt van de spierbundel die hier toevallig koffie zat te drinken)
Maar niks, echt niets beweging in die verrekte kluisdeur te krijgen...
Goed, de technieker zal in de namiddag tot bij mij komen...
Ondertussen zit ik nog steeds zonder sigaretten, kraslootjes en geld... tot grote hilariteit/frustratie van de klanten.
Wanneer de technieker arriveert en ik hem de sleutels overhandig, geeft hij een ferme stamp tegen dat
ding en ja hoor, het schiet open. Ik denk dat ik amper tijd had om met mijn ogen te knipperen.
Wat dacht je?! De deur zat geklemd ja.... mijn medewerkster was de 'kluis in de kluis' in het slot vergeten
te doen, waardoor de buitenste kluisdeur geklemd zat.....
Graag nog even de technieker betalen dan: 750€ alstublieft dank u wel en tot de volgende keer.... slik....
Mijn leven in de krantenwinkel.....
|