Functieomschrijving
Voor ons filiaal te Roeselare zijn wij op zoek naar een gemotiveerde en enthousiaste Assistant-shopmanager.
Als Assisant-Shopmanager ben je de rechterhand van de Shopmanager. Bij afwezigheid van de Shopmanager, zorg je voor de taakverdeling en praktische zaken van de winkel. Je vindt het belangrijk dat de winkel er piekpijn uit ziet en elk lid van het verkoopsteam op de hoogte is van de meest recente promoties en acties van Telenet, Eni, Apple, HP en alle andere merken.
Je bent, samen met de Shopmanager, de drijvende kracht voor de commerciële en financiële resultaten van de winkel. Je laat geen klant naar buiten gaan zonder dat hij/zij uitstekend werd geholpen. Jouw collega's kunnen bij jou terecht indien er escallaties zouden zijn of indien ze vragen hebben over de producten en diensten.
Je zal een aantal administratieve taken uitvoeren, maar staat net zoals je filiaalverantwoordelijke steeds naast je teamleden mee in de verkoop. Het grootste deel van je takenpakket bestaat dan ook uit zelf mee verkopen.
Je communiceert op een duidelijke manier met de zaakvoerder en je team.
Profiel
De ideale kandidaat voldoet aan het volgende profiel:
- Je beschikt minimum over een opleidingsniveau middelbaar onderwijs en bent enthousiast en gedreven.
- Je hebt minstens 2 jaar werkervaring in een commerciële omgeving
- Reeds ervaring in een leidinggevende functie is een pluspunt
- Je bent een teamplayer en flexibel ingesteld. Dit betekent dat je je collegas bijspringt of eens een half uurtje langer werkt om een extra vergadering bij te wonen.
- Je beschikt over communicatieve en organisatorische vaardigheden en bent commercieel ingesteld.
- Je bent resultaatgericht en representatief.
- Je beschikt over een rijbewijs B want je moet je kunnen verplaatsen naar de andere filialen en/of leveranciers.
- Je vindt zaterdagwerk geen probleem. Ook de werkuren (ma/vr.: 10-18.30u) vormen geen probleem.
Jobgerelateerde competenties
- De administratieve en boekhoudkundige opvolging van de verkoopeenheid realiseren of de gegevens aan de betreffende dienst overmaken
- De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
Een vooruitgangstraject voorstellen - Technische steun verlenen aan het team (informatie over producten, beheer van conflicten, behandelingen van klachten van klanten, ...)
- De producten ontvangen
De levering met de bestelbon controleren
Producten opslaan of in afdelingen plaatsen - Bijkomende diensten aan de klant voorstellen bij de aankoop van producten (getrouwheidskaart, levering aan huis, ...)
- De activiteiten van een team coördineren
- Promotie-acties voor klanten organiseren
- De organisatie van een verkoopeenheid ontwerpen en toepassen (uurroosters, materiaal, ...)
- Klanten adviseren en informeren over producten
Producten verkopen - De verkoopeenheid opruimen, schoonmaken en in orde brengen
- De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
Bestellingen plaatsen - Kassahandelingen uitvoeren (kassabedrag afrekenen, geld storten bij de bank, ...)
- De verkoopruimte inrichten en de producten in de vitrines, etalages, ... uitstallen
- Een commerciële strategie bepalen
Persoonsgebonden competenties
- Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
- Plannen (= ordenen)
- Creatief denken (Inventiviteit)
- Omgaan met stress
- Contactvaardig zijn
- Samenwerken in een team
- Commercieel zijn
- Zelfstandig werken
- Klantgerichtheid