zoekmachine optimalisatie The quest for high ranking
09-05-2007
Het doel van een bedrijfswebsite
De beweegredenen van een bedrijf om een eigen website te realiseren verschillen nogal eens, sommigen zegt het helemaal niets,anderen willen hun diensten naar bestaande klanten uitbreiden,weer anderen wensen nieuwe klanten te realiseren. Over die laatste groep gaan we het wat uitgebreider hebben,aangezien zij groot belang hebben bij een goede webbekendheid. In tegenstelling tot grotere community websites,die meer belang hebben bij een zo groot mogelijke webtrafiek (bezoekers) omdat dit hun advertentieinkomsten grotendeels bepaald, hebben bedrijven meer belang bij bezoekers die tot hun doelgroep behoren. Bezoekers die interesse hebben in de aangeboden producten of diensten op de site krijgen is dan het hoofddoel. Hoe dat te realiseren gaan we in een verder artikel verduidelijken, aan de hand van enkele thema's: de zoekmachineoptimalisatie zelf, backlinks creƫren, advertenties plaatsen, en een adwordscampagne. Aan de hand van praktische voorbeelden gaan we dan een beeld schetsen van de meest efficienste methodes en de effectiviteit van betaalde campagnes analyseren. Tot dan.
Start van de bedrijfswebsites optimalisatie weblog
Zo, we zijn vertrokken. Er wordt namelijk beweerdt dat bloggen een goede zaak is om andere websites te promoten d.m.v. links en zoekwoord gerelateerde teksten. Indien bloggen.be zelf goed geoptimaliseerd is zal hetgeen hier verschijnt ervoor zorgen dat de alhier gebruikte links hoger gaan scoren in bij zoekmachines. We shall see... We gaan proberen van hier een opvolging te doen van de door mij gepromote websites en tussendoor nog enkele tips te geven aan al wie daar behoefte aan heeft. Een oud vlaams spreekwoord luidt namelijk van een mooie tafel kan je niet eten en dat geldt namelijk ook voor bedrijfswebsites. Hoe grafisch en technisch mooi een bedrijfswebsite ook is,anzich trekt dit helemaal geen bezoekers.
Buiten mond-aan-mond reclame zal buiten een verdwaalde bezoeker vrijwel niemand uw site bezoeken. In de loop van de komende tijd ga ik de resultaten van mijn bevindingen hier posten, en ondertussen ook de technische aspecten van een goede basissite (om goed gevonden te worden) en de knepen van een goede promotie (om hoog geindexceerd te worden) verder uitleggen. Ik ga dat doen aan de hand van 2 van mijn recente bedrijfssites die ik ga analyseren hier. Het betreft de site van een aannemer Interwall bvba, met diensten zoals renovatiewerken , gyprocwerken, schilderwerken, gevelreiniging tuinaanleg , het plaatsen van bankirai terras en het maken van sierhekwerken. We gaan ook een importeur van haarcosmetica en haarkleuringsproducten opvolgen, namelijk Bes belgium om zo verdere inzichten te verkrijgen in de werking en het belang van bepaalde zoekmachine optimalisaties.
Het verschil tussen geen en veel potentiƫle klanten voor uw bedrijfswebsite .Zo de kop is eraf , tot de volgende tip of techniek.
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.