B2C
Business to Consumer
Inhoud blog
  • Hoe zit het met zonne-energie?
  • Stacaravan kopen? Tips voor jarenlang plezier!
  • De voor- en nadelen van leisteen
  • Luchtvochtigheid in huis
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    11-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De trends in bedrijfsuitjes 2011!

    Een bedrijfsuitje is een activiteit die erg belangrijk is in het dagelijkse bedrijfsleven.  Met de economische crisis is het helaas niet altijd mogelijk het jaarlijkse uitje te organiseren. In dit artikel daarom de trends van 2011!

    Teambuilding

    Gezelligheid en teambuilding in een informele sfeer zijn nog altijd de belangrijkste drijfveren voor een bedrijfsuitje. Maar daar is nu een element van bewustwording en aanmoediging aan toegevoegd. Een bedrijfsuitje moet niet alleen plezierig zijn, maar ook leerzaam én betaalbaar. De factoren ‘positief effect’ en prijs zijn tijdens de crisis belangrijker dan ooit geworden. Helemaal mooi is het als de hedendaagse normen en waarden subtiel aan de orde komen tijdens het bedrijfsuitje. Zo is er bijvoorbeeld de activiteit Mission Planet Earth, waarbij het MVO bij deelnemers gestimuleerd wordt.

    Eten en drinken in combinatie met een activiteit

    Aanbieders van bedrijfsuitjes hebben de invulling van veel bedrijfsuitjes veranderd om mee te gaan met de tijd. Dat bevalt afnemers zo goed, dat deze concepten een blijvertje lijken te worden, bijvoorbeeld een activiteit waarbij moet worden samengewerkt of een doel bereikt moet worden. Moorddiners doen het momenteel erg goed, maar ook workshops en trainingen met een ludiek karakter zijn populair. Een complete dag, inclusief eten en drinken. Mits betaalbaar, want de tijd dat geld geen rol speelde is dus voorbij. Ook voor een vrijgezellenfeest is de all-in formule populair.

    Goedkoop alternatief

    Een andere populaire invulling is het aanhaken bij een bestaand evenement. Met zijn allen naar een bekend concert of groot evenement kan relatief goedkoper uitvallen dan een op maat gemaakt bedrijfsuitje. Natuurlijk is deze manier minder persoonlijk. Betaalbaar is het echter wel en dat is iets dat goed in 2011 past.

    Milieubewust

    Duurzaamheid gaat een steeds grotere rol spelen.  Zo zijn er veel activiteiten waarbij wind, water en andere energiebronnen centraal staan. Milieuvriendelijke activiteiten met minder CO2 uitstoot en diners met biologische ingrediënten worden steeds populairder. Gezellig, maar ook groen en duurzaam lijken de nieuwe kernpunten.

    Feestvieren, maar toch betaalbaar en duurzaam vormen het nieuwe streven voor 2011. Bedrijfsuitjes waar werknemers nog lang over napraten, die de motivatie van werknemers bevorderen en die betaalbaar zijn voor bedrijven!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-09-2011, 12:25 geschreven door Philip  
    Archief per week
  • 05/09-11/09 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs