De trends in bedrijfsuitjes 2011!
Een bedrijfsuitje is een activiteit die erg belangrijk is in het dagelijkse bedrijfsleven. Met de economische crisis is het helaas niet altijd mogelijk het jaarlijkse uitje te organiseren. In dit artikel daarom de trends van 2011!
Teambuilding
Gezelligheid en teambuilding in een informele sfeer zijn nog altijd de
belangrijkste drijfveren voor een bedrijfsuitje.
Maar daar is nu een element van bewustwording en aanmoediging aan toegevoegd.
Een bedrijfsuitje moet niet alleen plezierig zijn, maar ook leerzaam én betaalbaar.
De factoren positief effect en prijs zijn tijdens de crisis belangrijker dan
ooit geworden. Helemaal mooi is het als de hedendaagse normen en waarden
subtiel aan de orde komen tijdens het bedrijfsuitje. Zo is er bijvoorbeeld de
activiteit Mission Planet Earth, waarbij het MVO bij deelnemers gestimuleerd
wordt.
Eten en drinken in combinatie met een
activiteit
Aanbieders van bedrijfsuitjes hebben de
invulling van veel bedrijfsuitjes veranderd om mee te gaan met de tijd. Dat
bevalt afnemers zo goed, dat deze concepten een blijvertje lijken te worden,
bijvoorbeeld een activiteit waarbij moet worden samengewerkt of een doel
bereikt moet worden. Moorddiners doen het momenteel erg goed, maar ook
workshops en trainingen met een ludiek karakter zijn populair. Een complete
dag, inclusief eten en drinken. Mits betaalbaar, want de tijd dat geld geen rol
speelde is dus voorbij. Ook voor een vrijgezellenfeest
is de all-in formule populair.
Goedkoop alternatief
Een andere populaire invulling is het aanhaken bij een bestaand evenement. Met
zijn allen naar een bekend concert of groot evenement kan relatief goedkoper
uitvallen dan een op maat gemaakt bedrijfsuitje. Natuurlijk is deze manier minder persoonlijk. Betaalbaar is het echter wel en dat is iets dat goed in 2011 past.
Milieubewust
Duurzaamheid gaat een steeds grotere rol spelen. Zo zijn er veel activiteiten waarbij wind, water en andere energiebronnen centraal
staan. Milieuvriendelijke activiteiten met minder CO2 uitstoot en diners met
biologische ingrediënten worden steeds populairder. Gezellig, maar ook groen en
duurzaam lijken de nieuwe kernpunten.
Feestvieren, maar toch betaalbaar en duurzaam vormen het nieuwe streven voor
2011. Bedrijfsuitjes waar werknemers nog lang over napraten, die de motivatie
van werknemers bevorderen en die betaalbaar zijn voor bedrijven!
|