Binnenkort maken we een fietstocht! Een beetje meer kennis en toepassingen in het "verkeer" zijn hiervoor zeker nodig. We leerden van Juf Elke verschillende dingen over het verkeer. We leerden fietsen over een hindernis en goed bochten maken , we leerden vanalles over de agent , over verkeersborden en de verkeerstrap; We zagen een filmke over de geschiedenis van het wiel. Ook gingen we een nieuw verkeersbord ontwerpen en tekenen. We hebben zelfs geleerd een band te plakken en oppompen. We weten nu ook wat een dynamo is en een groot / klein tandrad. Het was heel plezant. Dankjewel Juf Elke.
Eindelijk was het zover. De Europabeurs ging van start. Iedereen ging zijn land voorstellen. We waren met 3 van één land. Iemand van 5 a en 5 b en 5c. Het was heel tof. Jammer dat Juf Liesbeth er niet bij was. Er was veel om te proeven en te bekijken. De kinderen en leerkrachten van het 4 de leerjaar waren uitgenodigd. Bedankt aan alle ouders om te helpen dit voor te bereiden.
Wat een geweldige dag. eerst gingen we naar Mini Europa. daar zagen we heel Europa in het klein. In de stad Brussel moesten we in de namiddag op de grote markt , enkele mensen aanspreken in het Frans en een interview afnemen. dat was spannend , moeilijk en plezant . Kijk maar mee.
De presentaties zijn achter de rug! Wat hebben jullie het goed gedaan. Jullie mogen heel trots zijn. Iedereen had zich goed voorbereid. De ene praat al wat gemakkelijker voor een groep dan de andere , maar het is allemaal vlot verlopen. Dikke proficiat! Hierbij nog enkele foto's. Jammer genoeg zijn ze wat donker....
Wij zijn, als oefening binnen het thema van techniek, proefjes gaan doen samen met de kinderen van het 2B. We hebben eerst proefjes gaan opzoeken op internet en in boeken. Dan hebben we het materiaal verzameld en dan hebben we de proefjes gaan uitproberen. Na een paar keer oefenen gingen we in groepjes de proefjes voorstellen in het tweede. Bedoeling was dat de kinderen van het 2 de lj , samen met een stappenplan , de proefjes zouden uitvoeren. Kijk maar naar het resultaat.
Wij maakten een zaklamp. Dit was niet gemakkelijk. Hannah heeft er keihard aan gewerkt en uiteindelijk werkte het. Tot in de klas... De batterij was blijkbaar op en het lampje stuk.
Clim = Coöperatief Leren In Multiculturele groepen We hebben ons in de volgende onderwerpen verdiept: 1) Energiebronnen 2) Met grondstoffen materialen maken 3) Informatieverwerkende toestellen 4) Nutsvoorzieningen in verschillende landen 5)Instrumenten en systemen die het leven makkelijker maken
tranen komen uit het hart tranen om blijheid en om triestheid te tonen Wie weet, misschien heb je een voetbalmatch gewonnen Wie weet, misschien is er iemand gestorven