Axel Gielen
Deze foto's mogen enkel worden gebruikt mits de toestemming van de fotograaf; Axel Gielen
06-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonsopgang
Zaterdag ochtend verwachtte ik dat het een mooie zonsopgang zou worden met veel douw/mist. De dag voordien was het immers erg warm geworden dus dit leek me misschien nog wel mijn laatste kans van het jaar. Rond 8 uur, scheen de zon al goed, en begonnen de sfeer beelden zich meer en meer op te stapelen. 









06-10-2014 om 21:13 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
04-08-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Vinne bij dauw
Ik verwachte een ochtend met veel dauw dus besloot ik om 's morgens vroeg op te staan om foto's te gaan maken in 't Vinne in Zoutleeuw. 
Jammer dat ik geen echte libel kon vinden maar ik heb wat geprobeerd om waterjuffers in tegenlicht te fotograferen. 














04-08-2014 om 22:20 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk 2014
Dit jaar zijn we nog eens naar het zuiden van Frankrijk gegaan. Het weer was mooi en ik ben met enkele mooie foto's naar huis gekomen. Ik was opzoek naar schorpioenen, daarbij heb ik enkele bidsprinkhanen gevonden. Voor mij een nieuwe soort!! 
Het uitgestrekte landschap uit de Provence streek was anders ook niet mis om te fotograferen.














04-08-2014 om 22:12 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
06-07-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ringslangen
Deze ochtend hebben mijn broer en ik nog een poging gewaagd tot het fotograferen/vinden van ringslangen. Vorige keer hadden we geen succes maar vandaag was het 'bingo'!! We vonden maar liefst drie ringslangen. Totaal boven onze verwachtingen. 







06-07-2014 om 20:29 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
28-06-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boomkikkers
Gisteren ben ik nog een keertje met mijn broer in Diepenbeek boomkikkers gaan fotograferen. We hebben er maar weinig gevonden en ze waren zeer klein maar toch zijn er wel enkele mooie foto's uitgekomen. 





28-06-2014 om 21:31 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
22-06-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Springspin
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik kwam weer een klein springspinnentje tegen. De verschillende kleuren spreken mij hier aan. 

22-06-2014 om 00:00 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
02-06-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe foto's
Enkele weken geleden ben ik naar Luxemburg geweest. Daar heb ik mijn grijsverloopfilters eens uitgetest. Dan heb ik hier in de buurt ook nog een hazelworm gevonden. Daar heb ik ook wel leuke beelden van. 
ENJOY! 








02-06-2014 om 23:06 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
16-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testfoto's van de grijsverloopfilters
Gisteren ben ik enkele grijsverloopfilters gaan kopen. 
Vandaag ben ik ze dan ook meteen gaan uittesten. 
Er volgen nog foto's met de filters, ik ga dit weekend watervallen fotograferen in combinatie met de filters. 






16-04-2014 om 19:22 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
15-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe foto's
Ik heb de afgelopen weken niet stil gezeten. Ik ben foto's gaan maken van lammetjes in de wei, van een oud gebouw en van de bloesems. 
De foto's van het oude gebouw en van de lammetjes beantwoorden nog net niet aan mijn verwachtingen. Dus de volgende weken heb ik weer wat extra werk. 












15-04-2014 om 13:33 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
12-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heikikkers
Afgelopen weekend foto's van de heikikkers gaan maken. Het heeft ons 4 jaar geduurd eer we ze op foto konden zetten. Dit jaar was het dus eindelijk zover. 







12-03-2014 om 20:51 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
06-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste bloesems
Bij de avondzon nog snel even het veld ingegaan. Ik heb zelfs al enkele bloesems gevonden. Ik heb hier een beetje geëxperimenteerd met mijn diafragma. De eerste is met F5.6 en de tweede met F13. Ik vond die laatste wel iets hebben...





06-03-2014 om 20:21 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
27-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sneeuwklokjes en dergelijke
Afgelopen dagen heb ik me een beetje bezig gehouden met sneeuwklokjes en mossen. 
Hier zijn de foto's. 








27-02-2014 om 19:57 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
02-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste macro's al
De zon scheen vandaag dus besloot ik om nog eens foto's te gaan maken. Op de plaatsen waar de zon scheen kon ik al enkele vliegen en dergelijke vinden. 
Ik had lang niet meer met de 65 mm gewerkt, het was weer even wennen maar ik ben over het algemeen tevreden met de kwaliteit. 
Onderstaande foto's zijn trouwens gemaakt met de 65 mm. 




02-02-2014 om 17:37 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
29-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie Luxemburg
Ik ben net terug van een drie-daagse vakantie in Luxemburg. Het is geen fotografievakantie geworden maar ik heb wel een paar mooie foto's gemaakt, al zeg ik het zelf. Ik heb geprobeerd om een "dode" en "verlaten" sfeer te creëren. Er is dus nergens in de foto nog leven te bespeuren. Maar om het toch wat interessant te maken is er nog één kleur die gebleven is (nadat ik de foto handmatig zwart-wit maakte). De groene kleur van het gras en het mos is gebleven. 
Hopelijk bevalt het jullie....






29-12-2013 om 11:50 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
22-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe foto's
De examens zijn pas gedaan, eindelijk terug tijd voor de foto's te bewerken en op het net te plaatsen. Hieronder staan er enkele foto's die ik onlangs heb gemaakt. Nu ik twee weken vakantie heb zal er nog wel wat bijkomen. ;) 



22-12-2013 om 12:36 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
02-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Landschappen
Afgelopen weekend heb ik me vooral bezig gehouden met wat landschapsbeelden. Omdat ik al veel foto's heb gemaakt in het veld dicht bij mijn thuis heb ik ervoor gekozen om dit maal iets speciaals te doen. In Belle-vue bos ben ik ook even gepasseerd. Daar kreeg ik de zonsondergang te zien door de bomen heen. Tegenlicht opname dus. Dit gaf een mooi abstract beeld....







02-12-2013 om 00:00 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
13-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ochtendmist en paddenstoelen
Ik werd zaterdag ochtend wakker en zag dat er een dikke wolk mist boven ons dorp hing. Meteen de fiets opgesprongen met de camera in de aanslag. Dit leverde wel enkele leuke beelden op. In de namiddag ben ik dan nog eens paddenstoelen gaan fotograferen. Deze keer vond ik een jong exemplaar van een vliegenzwam. Dit leverde nu een heel ander beeld op. Toen ik hierna thuis kwam ontdekt ik twee teken op mij. Eentje had ik zich al vast gezet in mijn arm terwijl de andere nog op mijn blouse kroop. Dit was een hele grote en dus heb ik hier ook even enkele foto's van genomen. 











13-10-2013 om 19:05 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
06-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paddenstoelen in Jongenbos
Vandaag nog eens foto's in Jongenbos gaan maken. Er waren opnieuw heel wat nieuwe paddenstoelen te zien. Paddenstoelen die er woensdag nog niet waren. Ik heb ook nog eens een bezoekje gebracht aan het berkenbosje, daar trof ik heel wat vliegenzwammen aan. 









06-10-2013 om 20:00 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
05-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste paddenstoelen
Woensdag namiddag al eens in Jongenbos gaan kijken of de paddenstoelen er nog niet waren. Ik vermoede van wel dus nam ik alvast de camera mee. En ja hoor, ik vond er al enkele. Sommige waren al verschrompeld terwijl andere nog in de 'fleur' van hun leven waren. 









05-10-2013 om 16:49 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)
30-09-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.late macro foto's
Vrijdag vond ik in mijn tuin nog een sprinkhaan. Omdat het seizoen van al het kleine gespuis op zijn einde loopt heb ik hier nog even wat tijd in gestoken. Voor de afwisseling heb ik de 65mm nog eens genomen, dit was wel weer eventjes wennen want ik had er al een hele poos niet meer mee gewerkt. Maar na enkele shots kreeg ik het weer onder de knie. De dag erna ben ik 's morgens nog eens vroeger opgestaan. Er was namelijk heel veel dauw. Maar buiten een lieveheersbeestje niets nog extra tegengekomen. 













30-09-2013 om 22:06 geschreven door Axel Gielen

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:fotografie
>> Reageer (0)


Hoofdpunten blog pascalgielen
  • Notenkrakers, waterspreeuw en eekhoorns
  • Reeën en boomkikkers

    Inhoud blog
  • Ochtendgloren
  • fotoshoot
  • star trail foto 2
  • Star trails
  • foto's
  • Hallerbos 2016
  • Chateau de noisy
  • urbex 2016
  • Urbex
  • fotoshoots


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek
  • Timestop
  • een fijne dinsdag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs